11141
Sök

Min stereo fungerar inte, vad är problemet?

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Jag var idag på BRL i uppsala och köpte ny stereo till min Peugeot 309.
Jag köpte en adapter som passar till min bil och kopplade allt efter konstens alla regler, men likt förbannat fungerar inte skiten! Är det någon som har en idé om vad det kan bero på?

// Oskar

5 198 Inlägg
16 juni 2009
Har du ström till den ?

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Skulle inte tro det för den vill inte starta över huvud taget,, ingenting händer när man trycker power tongue

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Jag har upptäckt problemet, och det var att en av kablarna inte hade ström och det är numera fixat.
Mitt andra lilla problem är att jag har en så pass gammal bil så att det finns ingen kabel med konstant ström och problemet är då att jag måste dra en kabel från batteriets pluspol till stereon.
Finns det någon som vet ett bra sätt eller har knep för att göra det, eller vet om det finns något annat sätt att fixa problemet på??

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
När jag läste i bilens instruktionsbok stod det också att det skulle vara permanent ström i säkring nummer 7 som går bl.a. till radion och cigarett-tändaren, men det är den uppenbarligen inte, i alla fall inte när jag har mätt strömmen. Jag vet ju var säkringen sitter, så det kanske bara är att byta? eller vad tror du?
Senast redigerat av 0skaar14 (16 juni 2009)

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Jag mätte inte säkringen alls, jag mätte bara vid kontakten till stereon.

6 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Det ska bli, jag mäter det första jag gör imorgon bitti smile tack för hjälpen

Sök