Koenigsegg nyckelring?

maco
17 juni 2009 · 1 207 Inlägg

Hoj!

Nu när affären mellan Koenigsegg och GM är avklarad så har jag en brinnande lust att djävlas tillbaka med mina volvo-ägar-arbetskamrater som i månader har mer eller mindre bara väntat på att saab skall läggas ned (och tro mig, de har påpekat det mer än en gång).

Så min fundering är helt enkelt - vet någon om man kan köpa en Koenigsegg nyckelknippa eller rentutav ett emblem att sätta på saaben. tongue Då kan dessa volvobönder gott få fortsätta stoltsera med deras stegrande älgar på skärmkanterna. tongue

Och ja - jag har sökt på google - fruktlöst.

decib3L Körv
17 juni 2009 · 3 535 Inlägg

innan någon säger något.. Nej, dekaltrim.nu har inget sånt.

Truckdriving Man
maco
17 juni 2009 · 1 207 Inlägg

decib3L skrev:
innan någon säger något.. Nej, dekaltrim.nu har inget sånt.

Man kanske borde trycka upp en egen dekal. Fast min saab är egentligen för tråkig för att dekaltrimma (Nordic dekalen som sitter på nu satt på när jag köpte bilen, och jag har en synnerligen lång tumme).

kawiZz RMR-Crew
17 juni 2009 · 478 Inlägg

Har lite svårt att förstå varför man skulle sätta ett koenigseggmärke på en SAAB.. speciellt en gammal 9000?
Men men.. tryck ett eget el maco.

maco
17 juni 2009 · 1 207 Inlägg

kawiZz skrev:
Har lite svårt att förstå varför man skulle sätta ett koenigseggmärke på en SAAB.. speciellt en gammal 9000?
Men men.. tryck ett eget el maco.

Den gamla devisen "Alltid retar det någon"...

Kanske skall tillägga att jag inte ämnar att skaffa en sådan dekal, men en nyckelring skulle nog kunna reta upp arbetskollegorna litet.. tongue

Senast redigerat av maco (17 juni 2009)

kawiZz RMR-Crew
17 juni 2009 · 478 Inlägg

maco skrev:

kawiZz skrev:
Har lite svårt att förstå varför man skulle sätta ett koenigseggmärke på en SAAB.. speciellt en gammal 9000?
Men men.. tryck ett eget el maco.

Den gamla devisen "Alltid retar det någon"...

Kanske skall tillägga att jag inte ämnar att skaffa en sådan dekal, men en nyckelring skulle nog kunna reta upp arbetskollegorna litet.. tongue

Jo, alltid retar det nån. smile

Soderqvist
17 juni 2009 · 660 Inlägg

maco skrev:
Hoj!

Nu när affären mellan Koenigsegg och GM är avklarad så har jag en brinnande lust att djävlas tillbaka med mina volvo-ägar-arbetskamrater som i månader har mer eller mindre bara väntat på att saab skall läggas ned (och tro mig, de har påpekat det mer än en gång).

Så min fundering är helt enkelt - vet någon om man kan köpa en Koenigsegg nyckelknippa eller rentutav ett emblem att sätta på saaben. tongue Då kan dessa volvobönder gott få fortsätta stoltsera med deras stegrande älgar på skärmkanterna. tongue

Och ja - jag har sökt på google - fruktlöst.

Nu är juh inte jag någon volvobonde eller liknande men SAAB kommer alltid vara SAAB vilken som än äger dom, spelar ingen roll om Koenigsegg äger dom det blir fortfarande ingen Koenigsegg utan det förblir en SAAB plus att SAABen du har såldes under GM så att säga att det är en Koenigsegg är juh ännu mera fel

Hoppas du förstår mitt resonemang och jag hoppas verkligen det kommer bli bil av SAAB nu för dom har varit så dåliga länge nu så det är väll dags för dom att rycka upp sig lite

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
17 juni 2009 · 1 152 Inlägg

Soderqvist skrev:

maco skrev:
Hoj!

Nu när affären mellan Koenigsegg och GM är avklarad så har jag en brinnande lust att djävlas tillbaka med mina volvo-ägar-arbetskamrater som i månader har mer eller mindre bara väntat på att saab skall läggas ned (och tro mig, de har påpekat det mer än en gång).

Så min fundering är helt enkelt - vet någon om man kan köpa en Koenigsegg nyckelknippa eller rentutav ett emblem att sätta på saaben. tongue Då kan dessa volvobönder gott få fortsätta stoltsera med deras stegrande älgar på skärmkanterna. tongue

Och ja - jag har sökt på google - fruktlöst.

Nu är juh inte jag någon volvobonde eller liknande men SAAB kommer alltid vara SAAB vilken som än äger dom, spelar ingen roll om Koenigsegg äger dom det blir fortfarande ingen Koenigsegg utan det förblir en SAAB plus att SAABen du har såldes under GM så att säga att det är en Koenigsegg är juh ännu mera fel

Hoppas du förstår mitt resonemang och jag hoppas verkligen det kommer bli bil av SAAB nu för dom har varit så dåliga länge nu så det är väll dags för dom att rycka upp sig lite

//Soderqvist

Ägdes sabb redan när de tillverkade 9000 av GM? om så är fallet så måste jag läsa på ordentligt smile

nu till topic, tycker du ska sätta på en sån dekal.
Jag själv skulle bli rätt så iriterad om jag såg en "gammal" saab med Koenigsegg dekaler smile)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
DIIEZEL
17 juni 2009 · 501 Inlägg

inte just en nyckelring men detta kanske http://www.blocket.se/blekinge/Koenigse … 14&w=3

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
viccoA
17 juni 2009 · 3 109 Inlägg

I deras katalog finns väl gadgets som klockor, nyckelringar, plånböcker m.m. om jag inte missminner mig. En dekal gör väl varken till eller från när det finns "the real deal"...

pierrejonssonagren Ansvarig utgivare för Borås Nyheter
17 juni 2009 · 412 Inlägg

Synd nog är auktionen slut, men den är utan vinnare.
http://www.tradera.com/Koenigsegg-Nycke … n_92803754

‹«‹ • Pierre Jönsson Ågren • ›»›
Volvo S60 Polestar "3.0L T6 AWD" (2015)
maco
17 juni 2009 · 1 207 Inlägg

viccoA skrev:
I deras katalog finns väl gadgets som klockor, nyckelringar, plånböcker m.m. om jag inte missminner mig. En dekal gör väl varken till eller från när det finns "the real deal"...

The real deal skulle vara fett. Men då såg jag även att en av deras nyckelknippa kostade $60k... tongue Klockorna tillverkas dessutom av Quinting så jag tror bestämmt att dessa är över min inkommst, troligen även på ett årligt basis.

twin_cam Smålänning
17 juni 2009 · 7 877 Inlägg

maco skrev:

viccoA skrev:
I deras katalog finns väl gadgets som klockor, nyckelringar, plånböcker m.m. om jag inte missminner mig. En dekal gör väl varken till eller från när det finns "the real deal"...

The real deal skulle vara fett. Men då såg jag även att en av deras nyckelknippa kostade $60k... tongue Klockorna tillverkas dessutom av Quinting så jag tror bestämmt att dessa är över min inkommst, troligen även på ett årligt basis.

Ta ett lån, ett billån.

Banken: Va ska du köpa?
Du: En nyckelring
B: ... Va?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Scorn89 Archmage of the entire universe
17 juni 2009 · 281 Inlägg

håll utkik på nån av dom här större marknaderna som brukar va nu på sommaren? brukar alltid finnas nyckeringar till diverse bilmärken. annars är det väl tradera eller Ebay som gäller om du inte har råd med deras "riktiga" nyckelring. : /

MVH\\William

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
lundan_89
12 augusti 2009 · 76 Inlägg

rullar en saab i växjö med en koenigsegg dekal på bagageluckan=) tror att den retar rätt många! hehe

saaaaaaaaaab<3
vw___tompa Avstängd
12 augusti 2009 · 386 Inlägg

Men snälla nån!! Mycke ska man läsa innan man dör.. Ok det är väl kul för dom som gillar saab att företaget får leva vidare. Men jag såg ingen som satt på Opel märken på sina saabar när GM köpte saab, konstigt att man ska sätta på Koenigsegg´s märken nu bara för att dom tar över rodret. Ok till dina volvo älskande polare så ser det inte så ljust ut för volvo heller, det e ju inte direkt så att dom säljer bra.

GTI_Jocke
12 augusti 2009 · 217 Inlägg

Helt rätt o skaffa koenigsegg nyckelring! big_smile
Har saab varit så jävla dåliga förresten? Jag tycker ju saab är en bra bil.. roll

Hellre än Saab än en rullande låda vid namn Volvo. tongue

Das Auto
lodiseN
12 augusti 2009 · 806 Inlägg

vw___tompa skrev:
Men snälla nån!! Mycke ska man läsa innan man dör.. Ok det är väl kul för dom som gillar saab att företaget får leva vidare. Men jag såg ingen som satt på Opel märken på sina saabar när GM köpte saab, konstigt att man ska sätta på Koenigsegg´s märken nu bara för att dom tar över rodret. Ok till dina volvo älskande polare så ser det inte så ljust ut för volvo heller, det e ju inte direkt så att dom säljer bra.

Volvo har iof sålt mer än vad BMW AUDI vw och resterande har gjort detta året, men nu vet jag inte om det bara va kombi modellerna men mycke har dom sålt;) Saab däremot är det bara ner mot grunden det går förstår inte att det finns ett märke som heter Saab fortförande! Jävla skit bil

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
iTard
12 augusti 2009 · 15 Inlägg

Kan åka dit o kolla big_smile
Brukar vara där ute.
Tror dock det e ganska saftiga priser.

GTI_Jocke
12 augusti 2009 · 217 Inlägg

haha fan va volvo raggarna ska klaga på saab då. Båda märkena är väl 2 riktigt bra bilar? Sluta klaga så förbannat.

Das Auto
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang