Problem med ljudet, brusar på hög volym!!

dasfer
18 juni 2009 · 4 Inlägg

Tjenare folks..

Har lite problems med ljudet i bilen. JBL 6x9or fram och 4" fram + diskanter som drivs via stereon, en panasonic som skall kunna driva ljudet, har inget steg eller liknande.

Problemet är att det börjar brusa och spraka på hög volym. Högtalarna är inte spräckta, JBL 6x9orna är helt nya och låter inte ifall jag trycker på dom eller så.. Har kollat alla kablar bakom stereon och dom sitter rätt, inget glapp eller nåt sånt skit. Jorden verkar vara korrekt, och den verkar också få ström.

Så vad kan vara fel?? är det helt enkelt stereon som har gjort sitt? Den har hängt med i några år, hur länge vet jag inte då jag köpte bilen för ett par månader sedan, men den är minst 4 år gammal.

Mvh

Prolac
18 juni 2009 · 123 Inlägg

kanske 4orna" som inte orkar med eller så maxar du

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
dasfer
18 juni 2009 · 4 Inlägg

Ställer allt ljud på bakre högtalarna och det blir samma sak.. det är låångt ifrån max volym, det är inte så jättehög volym alls faktiskt. Blir samma sak om man typ höjer basen till max, då brusar det ännu tidigare på volymen.

Var samma sak med förra högtalarna som jag trodde var spräckta.

dasfer
18 juni 2009 · 4 Inlägg

Inte en enda som vet? ge er...

ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 juni 2009 · 8 744 Inlägg

Om du har tid att vänta så kommer du att få svar, så lugn! wink

Eftersom du säger att det börjar låta illa tidigare med basen uppställd så gissar jag helt enkelt på för lite effekt. Stereon ger inte ut mycke, så det går rätt fort att maxa den om man vill få lite bas från högtalarna. Köp ett steg eller låna ett av nån kompis och prova så ska du nog se att problemet är löst.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
YeahBitch
18 juni 2009 · 730 Inlägg

De står kanske att de e 4x50 watt på stereon fast de e långt ifrån de.. Kanske 4x 5watt.

Så köp ett slutsteg istället så kommer de låta både högre och renare..

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 juni 2009 · 8 744 Inlägg

Nog kan man få ut 4x50W från en vanlig stereo allt, men det är max watt och med en jävla massa dist! RMS lämnar en vanlig stereo ca 20-25W.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang