Köpråd: Första bil. Prisklass 0 - 50 000.

Niklas1987 NO
20 juni 2009 · 2 182 Inlägg

Köp en Amazon, å lev lyckligt i alla dina dar smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
matheus
20 juni 2009 · 181 Inlägg

en fin volvo för en billig summa.. sen har du ju pengar över å kan då köpa grejer till bilen å göra den till din..å att du har kört sönder många bilar i dina dar å inte tänker köra sönder fler..  bara å glömma tongue man lyckas alltid köra sönder förstabilen.. du vet nytaget körkort, ingen skrikande mamma som sitter breve när du kör i 115 på motorvägen.. lovar dig att du kommer att lyckas repa bilen eller dyligt.. lycka till med val av bil!

Volvo 945 T5 "MyToy" (1991)
Chev_Chelios
20 juni 2009 · 23 Inlägg

tackar för alla svar! jävligt kul faktiskt!

Men 850 glt då? Någon som har erfarenhet av den?

Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
20 juni 2009 · 2 252 Inlägg

Chev_Chelios skrev:
tackar för alla svar! jävligt kul faktiskt!

Men 850 glt då? Någon som har erfarenhet av den?

bra första bil som tål att spöas om man så vill och den är ändå inte allt för jävla trött smile

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Mickius
20 juni 2009 · 4 670 Inlägg

O jag kan rekomendera en nissan 200sx s13 om du hittar någon som inte är allt för trimmad och har oljekylare monterat!

Roligare bil är svår o hitta i den prisklassen big_smile

Chev_Chelios
20 juni 2009 · 23 Inlägg

jaa 200sx skulle vara kul men drar dom inte ganska mycket? Och det verkar vara svårt att hitta en original som INTE är slutkörd och lekt med eller orörd.

Men audi 1.8t då? Nått att bita i?

Mickius
20 juni 2009 · 4 670 Inlägg

Chev_Chelios skrev:
jaa 200sx skulle vara kul men drar dom inte ganska mycket? Och det verkar vara svårt att hitta en original som INTE är slutkörd och lekt med eller orörd.

Men audi 1.8t då? Nått att bita i?

Nja de beror väl på hur man kör? men du kan allt köra snålt med en s13 me, smile

Men ca 1 liter blandad och 0,8 landsväg.

Jo helt orginal är nog lite svårare o hitta men de viktigaste är att de sitter oljekylare monterat! smile

Senast redigerat av mickius (20 juni 2009)

Rquired Allmänt envis
20 juni 2009 · 12 512 Inlägg

The_Mechanic skrev:

Chev_Chelios skrev:
tackar för alla svar! jävligt kul faktiskt!

Men 850 glt då? Någon som har erfarenhet av den?

bra första bil som tål att spöas om man så vill och den är ändå inte allt för jävla trött smile

Skall det vara Volvo är 940 bra mycket strykttåligare och dessutom rwd, satsa på en sådan istället.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Chev_Chelios
20 juni 2009 · 23 Inlägg

Rquired skrev:

The_Mechanic skrev:

Chev_Chelios skrev:
tackar för alla svar! jävligt kul faktiskt!

Men 850 glt då? Någon som har erfarenhet av den?

bra första bil som tål att spöas om man så vill och den är ändå inte allt för jävla trött smile

Skall det vara Volvo är 940 bra mycket strykttåligare och dessutom rwd, satsa på en sådan istället.

Personligen tycker jag att 850n verkar vara en bra bil, dessutom snygg. Men tvivlar inte en sekund på att 940n är bättre, men är det bara jag som tycker att den är lite gubbig? Eller ja, det beror kanske på!  Men vilken är den bästa 940 motorn isåfall? Bäst prestanda och "bensinsnålast"....mest bil för pengarna helt enkelt! roll

Senast redigerat av Chev_Chelios (20 juni 2009)

loow Jävel
20 juni 2009 · 2 018 Inlägg

troligtvis en ltt smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
Poulsen462 Långtradarchaufför
20 juni 2009 · 282 Inlägg

940 ltt är mer trimvänlig än ftt, iofs har jag sj haft en ftt men man får ut mer vrid i ltt men som org är de helt värdelösa i prestandan men klart snålare men ordet "bensinsnål" är INTE volvos avdelning, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra heller

BMW - Det stavas som det låter:)
peder Dorifto King Peedi Balerado
20 juni 2009 · 386 Inlägg

peugeot 306 gti, perfekt. smile

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Hockeyfrillan
20 juni 2009 · 277 Inlägg

Peugeot 205 Gti smile

Why drive M-Power when you can drive Ecopower!
dahboy
20 juni 2009 · 1 002 Inlägg

Hockeyfrillan skrev:
Peugeot 205 Gti smile

Hade jag som första bil..cool

...
Rquired Allmänt envis
20 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Chev_Chelios skrev:

Rquired skrev:

The_Mechanic skrev:

bra första bil som tål att spöas om man så vill och den är ändå inte allt för jävla trött smile

Skall det vara Volvo är 940 bra mycket strykttåligare och dessutom rwd, satsa på en sådan istället.

Personligen tycker jag att 850n verkar vara en bra bil, dessutom snygg. Men tvivlar inte en sekund på att 940n är bättre, men är det bara jag som tycker att den är lite gubbig? Eller ja, det beror kanske på!  Men vilken är den bästa 940 motorn isåfall? Bäst prestanda och "bensinsnålast"....mest bil för pengarna helt enkelt! roll

Som någon skrev, bensinsnål är inte Volvos avdelning tongue Vet inte vilken av dessa som är snålast, men skulle tippa på den modernare 850n. Beror väl lite på vilken motor osv också.

940 gubbig? Inte mer än 850 tycker jag då, dessutom är 940n rwd osv betydligt tuffare i mina ögon i alla fall. Är det nått som är gubbigt är det lille gungiga 850 som kommer krafsades med framhjulen, först med R-modellerna kan man börja prata sport...

940n är kanske inte direkt ungdomlig men man kan åtminstone sladda runt och ha lite kul med den, sedan är den rejält byggd och håller bra. En annan fördel med de gamla rwd Volvo-bilarna.

940ns högre förbrukning kommer du tjäna igen snabbt på rep.kostnaderna. I mina ögon är den betydligt "mer bil för pengarna" än vad 850 är.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Hillbill Redneck life
22 juni 2009 · 357 Inlägg

vaz lada eller opel calibra? fräna bilar

Om vi killar blir svettiga i skrevet, kallas det för pungsvett.
Men vad kallas det när tjejer blir svettiga på samma ställe?
- Läppglans?
Chevrolet K1500 "Vinterbilen" (1990)
Deutsch-style
22 juni 2009 · 379 Inlägg

njah...ingen småbil tycker ja inte de finns gott om flickor för sånna bilar
köp dej en cool bil som oxo e rolig o köra runt i
de kan ju va
nissan s13-s14 ,bmw e36 coupe, ngn fet merca en calle 16v, corrado kanske, ja de finns
ju gott om fina bilar
mvh

Senast redigerat av Deutsch-style (22 juni 2009)

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
22 juni 2009 · 538 Inlägg

Nu går jag emot strömmen och rekommenderar dig hellre att skaffa en lättare begagnad VAG diesel som t.ex.

-Volkswagen Golf IV/Bora TDI
-Audi A4 1,9TDI/ A6 (C4) 2,5TDI

om du vill ha bensinare: ta samma bilar med en 1,8T

Audi A4 B5 börjar bli extremt billig och du kan få bra bruxexemplar för så lite som 20-30.000 kr.
sen har en kompis en A6 C4 2,5 TDI avant som drar 0,37 landsväg i 90 med KCR-box. Då har du en stor bil med mycket utrymme och dessutom snygg:) Hitta en lastbilsreggad så har du en av dom billigaste första bilarna du kan ha med lite klös under huven!

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
R-efined
22 juni 2009 · 152 Inlägg

jag skulle rekommendera nån schysst turbo bil, tex 850 T5 /850R -95 uppåt 940 turbo -95 uppåt, mkt bil för pengarna, annars ju egentligen hur mycket som helst att välja mellan.

peder Dorifto King Peedi Balerado
22 juni 2009 · 386 Inlägg

Om du vill köra stridsvagn med 0 väghållning så tycker jag att du ska köpa polarns 850 t5r.
Han ska sälja för runt 45 000 - 50 000, läs och kontakta honom. http://www.garaget.org/?car=115647

Jävligt fin och go bil, går riktigt bra men jag är såld på väghållning och allt vad det heter så motorvägslok är ingeting för mig smile

Lycka till!
Mvh Peder

Senast redigerat av peder (22 juni 2009)

Peder DailyFresh
Peugeot 306 Dimma Coupé "Dimman" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang