7009
Sök

Gäller inte trafikregler för poliser??

underordnad allfixare
696 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
Var ute och gled igår då jag kom till en korsning där högerregeln gällde det kom 3 bilar från vänster varav den sista var en polisbil dom bara åkte förbi sen har jag upptäck att dom aldrig håller fartbegränsningarna.. får dom köra hur dom vill skulle en annan skippat högerregeln för dom så hade man väll fått med sig en lapp direkt!

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

Evolution
1 627 Inlägg
18 april 2006
vem ska ta frast dom?

Fäll ner pungen och landa

sixten
252 Inlägg
18 april 2006
du skulle ha brakat in i polisbilen... fan vad kul de skulle vara.

Har vart nära på att frontalkrocka på enkelriktad gata med en polisbil, jag kom från rätt håll, vara bara inom decimetern från att krocka. Känns jävligt synd såhär efteråt att man inte krockade ändå... ;P

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 april 2006
poliserna kan köra som dom vill, om dom tycker att det behövs! tex köra för fort utan blåljus!

Jonas

underordnad allfixare
696 Inlägg
18 april 2006
Trådstartare
helt sjukt egentligen.. det skulle ju behövas poliser åt polisen..

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

V70D5
199 Inlägg
18 april 2006
Vänta tills den dagen kommer då farbror blå ligger dig i röven, Då ska du tvärnita pga att du sog en "katt" o blev rädd, då är det deras fel, jag var nära på att göra det en gång men bilen va hyfsat ny då så jag ville inte, annars hadde jag stampat på bromsen..

Man lever bara en gång

133 Inlägg
19 april 2006
Läste nått i nån tidning om det där för ett tag sen. Utan siren / blåljus måste poliser följa alla trafikregler, dvs om det inte är under "speciella förhållanden" och det kan dom väll säga att det är jämt om dom så vill det. Civilbilarna är det samma sak som gäller och är dom inte utrustade med riktig siren / blåljus får dom inte överträda dom alls.

Fartdåre
286 Inlägg
19 april 2006
Jo men bara för dem har blåljus på betyder det inte att dem kan köra hursomhelst i en korsning eller vid rödljus... Dem måste ändå anpassa sig till övrig trafik eftersom skulle det hända en krock vid t.ex ett rödljus där polisen hade rött och åkte ändå så hade det varit deras fel juh men om dem blir släppta så får dem åka.
Dem kan inte köra hur dem vill bara för att det står POLIS på bilen...

Miklen
19 april 2006
..fattar inte riktigt d här me sirener å blåljus..  Va en dag så låg ja å körde om en långtradare d va på eftermiddan å va lite halvdisigt.. ja låg i ca 120 för å komma om långtradarn då kommer d upp en bil i 1xx km/h bakom mig å ja reagerar inte så mycke för ja håller på å kör om då börjar fanskapet blinka me helljusen å fjanta sig men ja såg inte riktigt va d va för bil ja påskyndar omkörningen lite å sniker in framför långtradarn.. då e den en jävla snutbil som svischar förbi... Hade dom haft på sina blåljus hade dom kommit förbi bra mycke snabbare..ja fattar inte riktigt va dom har dom till..Sen att dom kör som idioter i trafiken ibland e väl en sak dom e ju bara "yrkeschaufförer".. Sen att dom missbrukar sina blåljus/sirener ibland är väl inget nytt.. svårt att bevisa bara för dom kan ju fått en avbruten utryckning osv.. men men..

764 Inlägg
19 april 2006
netsplit skrev:
Ja det vore särskilt lyckat om någon skadade sig i kraschen och du blev skadeståndsskyldig för att du satte en katts liv framför en polismans smile

Det är dom i bilen bakom som blir skadeståndsskyldiga i så fall som har legat för nära.

TeQuilla

SSS -12
3 217 Inlägg
19 april 2006
Har ni stake, så bara ta för er... Men jag tror nog att de flesta här inne står och skakar knä och stammar halvvilt när de står och försöker bortförklara sina ganska uppenbart stupida lösningar på att få stopp på dem som skyddar oss i alla situationer!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Sök