2509
Sök

Orsak till felkod 2-3-2 på LH 2.4 B234F?

21 761 Inlägg
22 april 2006
Hmm, min bok täcker bara fram till -93 så den är för gammal tydligen.

19 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
Det jag saxade in är för en b230ft i en 940 -97....så det är allt jag kan få fram...skriver han denna som en fel kod så är det en spökkod...men det verkar som boxen har hängt sig....prova att bryta spänningen till den och läs av felet igen när det uppstår..

14 Inlägg
22 april 2006
macke skrev:
Det jag saxade in är för en b230ft i en 940 -97....så det är allt jag kan få fram...skriver han denna som en fel kod så är det en spökkod...men det verkar som boxen har hängt sig....prova att bryta spänningen till den och läs av felet igen när det uppstår..

ja de hela verkar väldigt konstigt..
gjorde ett test så visade de att tempgivaren va fel.. hade precis bytt den för de va de jag trodde va felet.. fick 2-2-4 tror jag de va..
testade samma sak dagen efter då funkade den tydligen men bilen går skit så fort den blir varm.. går bra när den är kall.

19 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
som på min då...jag tor att lambdan är kass på min. När den är kall så går den inte på lamdavärden,men när den blir varm börjar strulet. Om det är något annat så borde den gå skit vid kallt oxå,Om det inte vaccum eller avgasläckage som lurar lambdan.

14 Inlägg
22 april 2006
när jag har kört den ett tag så den är varm o stänger av den så börjar de pyssa nån stanns vid insuget.. så jag har kollat efter en läcka. men har inte hittat nått än. men ska kolla mer imorgon..

tror att den läcker luft eftersom den rycker som tusan o får för mycke soppa.. så den får nog för lite luft.. massa avgas smällar också..

19 Inlägg
22 april 2006
Trådstartare
startgas eller butangas(tändargas) är bar att leta med.  Sug det in så ändras motor varvet = läcka...kanske visste redan!?

14 Inlägg
22 april 2006
macke skrev:
startgas eller butangas(tändargas) är bar att leta med.  Sug det in så ändras motor varvet = läcka...kanske visste redan!?

jo.. de blir o leta lite imorgon.. ska mäta så att tempgivar kontakten o kabelhärvan till den är hel så de inte är nått brott på kabeln.. om den är sönder så kan dom felen uppstå. vi får hålla lite kontakt o sen om nån kommer på vad felet är..

19 Inlägg
23 april 2006
Trådstartare
ok!

14 Inlägg
23 april 2006
spelar de nån roll vart lambdasonden sitter tror min inte sitter där den ska.. såg på en bild då satt den nästan på grenröret. min sitter längre ner.. under bilen.. och de ser ganska hemma gjort ut.. mätte den den va uppe i 0.7 nått.. när bilen va igång. så den verkar ju funka iallafall. men den gick inte bättre utan. tyckte de först sen börja den gå väldigt dåligt.. bilen rök iallafall inte lika mycke.. jaja är fortfarande inget visare.. hur går de för dej?

19 Inlägg
24 april 2006
Trådstartare
Det var lambdan på min. Har bytt den nu och det verkar funka.
Jag tror inte det har jätte betydelse var den sitter, bara den sitter mellan turbo och katalystor eller i katalysatorn som på  min. Fråga någon som kan!
Min lambda visade på tunt bränsle nästan hela tiden,men nu visar den mellan 0,1-0,9 volvt på tomgång. Svår att veta hur signalen ska se ut när man har lite erfarenhet av att logga lambdan.

Lycka till!
Senast redigerat av macke (24 april 2006)

14 Inlägg
24 april 2006
ok.. kan ju hoppas att jag hittar vad som är fel på min snart också. de jobbiga är att jag inte har tid att fixa med bilen på vardagar..

19 Inlägg
28 april 2006
Trådstartare
kommit nått längre?

14 Inlägg
28 april 2006
har inte hunnit gjort nått än=(. .
och imorgon så är jag borta hela dagen så de får bli på söndag.
fan va dyra lambdan är.. kosta 1600 på mekonomen om jag inte minns fel.

så funkar din bil fortfarande eller?.

14 Inlägg
1 maj 2006
va ute förut och fixa lite med bilen.. sökte fel koder, första gången jag sökte stog de 1-1-3. för mycke eller för lite bränsle.. gjorde samma sökning efter en stund igen då va de bara 1-1-1 så kanskr är glapp eller nått?
startade bilen men nu ryker den som den aldrig har gjort förut.. jag har letat efter luft slangar som läcker men hittar inget.
så nu vet jag inte vad de är.
lambdasonden verkar funka.

nån som har nått förslag vad jag ska göra nu?

19 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
En orginal lambda från boch kostar cd 980-1100 kr hos en bosh bilelektrisk återförsäljare när jag kollade.

Jag tror din bränsletrycksregulator har hängt sig, så den för för mycke soppa...kompisens uppförde sig liknande då...en gissning bara.

14 Inlägg
1 maj 2006
men borde inte de komma upp när man söker felkoder då?.
hur kollar man om den har hängt sig?

men är de inte en annan lambda när de är turbo? eller kanske är samma..

19 Inlägg
5 maj 2006
Trådstartare
Värdena är sega på att ändra sig...jag fick bara felkoder ibland....borde vara samma till turbon, hänger ihop med sprutet

14 Inlägg
6 maj 2006
ok.. får kolla lite mer idag..

19 Inlägg
24 maj 2006
Trådstartare
Hur går det?

Sök