7922
Sök

Ang ställa in slutsteg

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Nu är det så att jag har letat genom forumet om den här frågan. Det är så att jag undrar hur man ska ställa in ett slutsteg ungefär? Har en ratt för GAIN, HLP, LLP sen en spak som det står 0db 3db 6db sen en till som det står tre olika saker på. men vet ej vad det står nu i skrivande stund men kan kolla upp det senare.

christopher

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

4 074 Inlägg
22 juni 2009
Volvo_wicke skrev:
Nu är det så att jag har letat genom forumet om den här frågan. Det är så att jag undrar hur man ska ställa in ett slutsteg ungefär? Har en ratt för GAIN, HLP, LLP sen en spak som det står 0db 3db 6db sen en till som det står tre olika saker på. men vet ej vad det står nu i skrivande stund men kan kolla upp det senare.

christopher

Kan ju vara halvbra att veta vad du ska driva med steget!?

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
BJonsson skrev:
Volvo_wicke skrev:

christopher

Kan ju vara halvbra att veta vad du ska driva med steget!?

Förlåt trodde jag skrev det. Det ska driva två styckna 12"

4 074 Inlägg
22 juni 2009
okej! vad är det för steg? men en grundinställning jag brukar köra med är lpf läge ca 30-40hz,gain 75%

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
BJonsson skrev:
okej! vad är det för steg? men en grundinställning jag brukar köra med är lpf läge ca 30-40hz,gain 75%

Okej steget är ett MDS f20. för jag körde förut på väldigt lite gain och en av dom där spakarna som ja glömt namnet på. på 6db och fullt på det andra.

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
en till dum fråga men det står 40-250 hz på lp och hp eller liknande och det menas med?

21 761 Inlägg
22 juni 2009
Det är delningsfrekvensen som står där. Du ställer in vid vilken frekvens som filtret ska börja dela bort frekvenserna.

En bild på slutsteget med alla rattar skulle hjälpa ganska mycket, det verkar inte som att ditt steg finns kvar i arkivet hos MDS tyvärr. smile

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det är delningsfrekvensen som står där. Du ställer in vid vilken frekvens som filtret ska börja dela bort frekvenserna.

En bild på slutsteget med alla rattar skulle hjälpa ganska mycket, det verkar inte som att ditt steg finns kvar i arkivet hos MDS tyvärr. smile

Hittar ej kameran men nu var jag upp och har provat att vrida lite och så men efter många om och men så vill inte basen spela någe bra.  Stereon går upp till volym 100. förut kunde jag utan problem spela upp till 80 utan miss ljud. men nu när jag vred på så lät det illa allt över 55 och vid 50 lät det men det var inte mycket tryck i basen. Kan det vara att steget är är för klent? basen är en MDS FZR 12"

2 665 Inlägg
22 juni 2009
BJonsson skrev:

lpf du skojar, finns ju knappt nå bas kvar under 40hz.
Bör nog vara 70-80hz.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

434 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Volvo_wicke skrev:
Drönirettab skrev:

Hittar ej kameran men nu var jag upp och har provat att vrida lite och så men efter många om och men så vill inte basen spela någe bra.  Stereon går upp till volym 100. förut kunde jag utan problem spela upp till 80 utan miss ljud. men nu när jag vred på så lät det illa allt över 55 och vid 50 lät det men det var inte mycket tryck i basen. Kan det vara att steget är är för klent? basen är en MDS FZR 12"

Nån som har något förslag på bättre bas?hmm

Sök