5190
Sök

Min vän behöver hjälp om anställd som har snott

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
har en vän som har ett cafe , han har haft den i flera år nu ,
undertiden har han anställd en kille (svart) alltså utan anställningsbevis.

de har alltid varit minus i kassan och varor som försvinner, men ägaren hade tillit för killen och misstänkte aldrig honom.

tills för en vecka sen så la ägaren upp en kamera och upptäckte att killen tar från kassan och in i fickan !!
i en vecka varje dag ,

vad kan man nu göra... som ägaren till caffet säger är det runt 2 miljoner som är minus , det här har varit i 6 år .

vad kan man göra , någon som är klok o smart, de har pratat med killen men efter det så svara han inte på sin lur och han öppnar inte hemdörren !!
Senast redigerat av Abeed (24 juni 2009)

OEM <3
6 957 Inlägg
24 juni 2009
Finns det något att göra när han jobbat svart?

Skicka en indrivare/utpressare? tongue

OEM <3

Sleeper
3 084 Inlägg
24 juni 2009
anmäla din kompis för skattebrott och killen som stulit för stöld?

Anmäler han killen så lär han ju åka dit ganska hårt själv. Har killen jobbat där i flera år så lär det vara mycket oskattade pengar. Din kompis har ju stulit mer än den anställde!

Ska han göra nått så är det väl kriminellväg som gäller

Vafan måste vara jävligt dålig bokföring av din vän med kvittona bör ju överensstämma med kassapengarna?
Det låter otroligt för att vara sant. Han får ju fan skylla sig själv hoppas båda åker dit.

Du ljuger väl för att få uppmärksamhet och vill se hur folk reagerar antar jag?
Senast redigerat av Sushikocken (24 juni 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

underordnad allfixare
696 Inlägg
24 juni 2009
som tidigare skrev skicka nån som kan hämta pengarna, om han inte vill polisanmäla det. men då sitter han själv med pungen i brevlådan

Jag hatar att förlora, det får någon annan hålla på med!

KHRacing
24 juni 2009
väldigt grovt räknat så är det 900kr om dagen som killen bakom kassan stoppat på sig -
svårt att tro på detta tyvärr.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
24 juni 2009
Väll, finns väll inte så mkt att göra, anmäler din kompis killen som stal så kommer nog din kompis också åka dit eftersom han anställt nån svart..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
nu äre inte jag som har ngt med det o göra... har ju skrivit det en VÄN.
säger din vän så , så tro ja väl på honom..
låter mkt men frågan är vad kan man göra.

Pekabow i can see u
644 Inlägg
24 juni 2009
Trådstartare
Sushikocken skrev:
anmäla din kompis för skattebrott och killen som stulit för stöld?

Anmäler han killen så lär han ju åka dit ganska hårt själv. Har killen jobbat där i flera år så lär det vara mycket oskattade pengar. Din kompis har ju stulit mer än den anställde!

Ska han göra nått så är det väl kriminellväg som gäller

Vafan måste vara jävligt dålig bokföring av din vän med kvittona bör ju överensstämma med kassapengarna?
Det låter otroligt för att vara sant. Han får ju fan skylla sig själv hoppas båda åker dit.

Du ljuger väl för att få uppmärksamhet och vill se hur folk reagerar antar jag?

ja har ett liv , ist för att sitta här o hitta på saker. smile

801 Inlägg
24 juni 2009
hells angels kanske? 10% av 2 mille är en slant ändå.

945 Inlägg
24 juni 2009
Ja pengarna lär han aldrig se igen, eller menar du att han sitter på dom hemma i byrån? 2mille.
I bästa fall kan han eventuellt lyckas få tillbaka någon tusenlapp, med en indrivare.

Har man inga pengar så är det svårt, men en jäkligt tuff person borde å andra sidan kunna få han att
arbeta gratis men som sagt då pratar vi även där om olagliga metoder - feel free att göra som ni behagar smile

FreddeK
24 juni 2009
äsch folk får skylla sig själva om man är så dum så man svartanställer...bara bita i den sura äckliga citronen!

/skattebetalaren!

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
24 juni 2009
Jag hade ett cafe själv, det bästa va att ha kamera i första dan när man öppnar butiken.

jag la kameran där föratt INTE misstänka mina anställda.

i mitt land säger vi "  håll för din ficka,  ankelaga inte din granne för snatteri ".
eller hur man nu skall översätta det. >.< 

you get the point.

nu till din kompis,   be de o snacka som män, lyssnar han inte. så ja du. skicka nån invandrare tongue
de e bra för att ta tillbaka pengar
Senast redigerat av mr_right (24 juni 2009)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
24 juni 2009
Jag förstår att din polare är lack... o undrar vad han ska göra MEN ska man själva bryta mot lagen (skattebrott svartanstälning) osv så ja ska man inte gnälla för att nån snor av en är man med i leken får man leken tåla. och leken har sina vägar att lösa sätt om det behövs. finns dock inga lagliga/rättsliga vägar att gå.

Bmw osv..

501 Inlägg
24 juni 2009
Det e inte mycket han kan göra mer en ge han några blåtiror eller pressa han på  pengar ! för åker han och anmäler åker han dit själv sen tycker jag att det e ganska puckat att man märker en sån grej efter sex år! han borde inte ens äga ett cafe om han inte märker att det fattas 900kr i kassan dagligen... så mitt tips e kicka han o anställ någon lagligt..

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.

Supraman
2 300 Inlägg
24 juni 2009
han får bita i det sura när man e så snål att man inte kan anställa vitt.

sparka killen och anställ en annan vitt med paper och allt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
24 juni 2009
Ring Uma Thurman i Kill Bill

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

DFFL
9 020 Inlägg
24 juni 2009
Vilket pucko misstänker inte sin anställda när det dagligen saknas en tusenlapp?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
24 juni 2009
300 arbetsdagar x 6år = 1800 dagar -200000:- = 1111:- i snitt per dag. Inte en chans att han skulle lyckas med det under så lång tid. Isåfall måste din "vän" var bra jävla dum. Tycker det e konstigt att inte skattemyndigheterna märker att det fattas 2miljoner från företaget. Själv var dom på mig för att jag inte kunde redovisa några hundra som fattades hmm konstigt konstigt

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök