Lite mer nya grejer hemma. Nismo motor och växellådskuddar. Då GT-Tune blivit ÅF åt Nuke så måste jag givetvis köra deras grejer i min bil I helgen kommer Nukes sortiment upp på www.GT-Tune.se ´ Det är mycket privärda kvalitetsprylar. Räcker det med att säga att Limmet kör med en del av deras grejer
Nismo motor o växellådskuddar
Nuke BTR
Nuke Y-kors
Nuke Vakuumstation
Nuke fuelrail. Denna är till BMW 325 M50 kundbil men min kommer om någon vecka då de var slut till RB26 för tillfället.
Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Monterade av tråget igår och fick goda överraskningar. Oljepumpen som sades vara uppgraderad visade sig vara en JUN pump (Top of the line ) Det skulle även vara baffle kit monterat och det satt skvalpskydd i hela tråget på alla håll o kanter Även i underkant av blocket vilket jag inte tror är original ?
Alltid trevligt när man tittar upp i blocket och det står HKS på kolvar tydligt och konstaterar att det RB Motorsport skulle monterat i den motorn stämmer mer än väl och man kan känna sig relativt trygg enligt de uppgifter man fått. Motorn skulle rullat ca. 300 mil när jag köpte den monterad i en R32GT-R
Har även sett att det står på kammarna 68 - 10.85. Jag vet inte vilka kammar det är och vore tacksam om någon vet. I mina ögon är det ganska högt lyft. Det ska vara steg 2 kammar och starkare ventilfjädrar.
Maxxtuning.se
Jag har hämtat ut Aeromotive A1000 pumpen nu och satan vad maffig den är. Ett par kg tung och AN10 anslutningar men då klarar den 800 klövar också. Har inte tänkt innan på att det sitter andra tändspolar på. Det är blåa Splitfire. har även gjort rent tråget med diesel och det ser nytt ut nästan
Tråget rengjort och utan skvalpskydd
Första skvalpskyddet isatt
Andra skvalpskyddet isatt
Dessa skydd satt under motorn. Antar att det är ytterligare skvalpskydd ?
Maxxtuning.se
meckat ihop oljepumpen, tråget, nya N1 vattenpumpen, nya spännrullar och kamremmen idag. Imon ska svänghjul och koppling på. Även fått hem mina nya kjolar från Bomex, Köpta av Skywing. Glömde ta bild men det kommer
Maxxtuning.se
Vilket intresse det fanns här då. Uppdaterat hur mycket som helst utan en kommentar
Aja kör på ändå. Nu är motorn ihängd igen men med lite nya grejer så som Nismo termostat, Nismo motorkuddar samt växellådskudde. Tack till farsan som har hjälpt till den här helgen
Har även fått hem mina nya kjolar nu
Maxxtuning.se