2132
Sök

Skyline R33 GTR V-Spec Ca. 750hk 850nm

2 014 Inlägg
17 februari 2008
#121
NismoGTR skrev:
Siarnaq skrev:
Ska försöka spara ihop själv till en Mine's R-34 GTR. :3

den där Mine's R34:an kan du nog glömma om du inte tar kontakt med företaget mine's och ber å få köpa deras enda demo bil, de finns bara ett ex av den.. så du får nog göra en replika isåfall ;D

Mine's demobil finns tillverkad i tre exemplar om jag inte missminner mig. En av dem har varit till salu, men inte särskilt billig... Räkna med en bit över miljonen i alla fall.

Mine's R34 byggs på V-Spec N1, en modell som i sig är både dyr och ovanlig. Blir mycket billigare att bygga en replika.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex

218 Inlägg
17 februari 2008
#122
Snyggt där. bra jobbat med kärran. mer filmer vill vi ha. utan fartvindsljud smile hoppas att går bra!

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE

18 Inlägg
17 februari 2008
#123
Grymt så schysst det blir riktigt bra jobbat!! Ser ju lite roligare ut nu än för ungefär ett år sedan när jag såg den sist.. Hehe


Skyrex
153 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
#124
Ska försöka filma lite bättre framöver smile

Lite har hänt på ett år men mest nu sista månaderna.

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#125
Efter en riktig dräparsväng i Norge på 58h sen i söndags var det ändå dags för en redig tur i garaget för mig o K.C idag.

Nu har vi äntligen fått mina  Nismolmm att fungera och detta genom inställningen  för VG30Dett i airflow mapp. Vill minnas mig ha testat innan och det har ej fungerat men skitsamma nu lirar de och bilen går bättre än nånsin känns det som. BC:n funkar igen och vi har laddat max 1.15 bar idag. Bilen spinner hejdlöst med dagens fuktiga underlag men varvar vilt och laddar snabbt wink Tvivlar inte på 500+ vid detta ladd mot vad man har jämfört med tidigare. 

Efter dagens åkturer har det blivit lite fixande inför fredagens mappning i bänk. Det kommer ske hos Maxxtuning som varit otroligt bra än så länge vad gäller service och bemötande. Vidare erfarenhet skriver jag om på eller efter fredag.

Huven har monterats idag. Som tur var slapp vi yxa i den som vi befarade p g a en turbo som hamnade 1-2 cm högre än väntat, då vi istället kunde stuka den så pass likt cossiesfolket gör. Stukad huv ser i mina ögon brutalt och racing ut samt att det släpper ut mer varmluft baktill, så ända nackdelen jag ser är att jag just ser sämre ut ur vindrutan kort som man är  :roll: 

Den tredje oljan (Millers 10w/60) inom loppet av en månad har fyllts i motorn kompletterat med ett nytt oljefilter. Detta för att vara på den säkra sidan när bilen varit stående länge, varit isärplockad samt bökats en hel del med.

En del annat har plockats med också men jag är för trött för att komma ihåg allt nu  neutral   

Ekan på forumet är snäll och lånar ut sina lyktor för min körning till Vrigstad och kanske  men bara kanske ger jag den gröne en välförtjänt tvätt imorgon wink

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739918.jpg

Stukad huv

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739919.jpg

Dags för skuffen att ta form nu smile
http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739920.jpg

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#128
Tackar. Missar tyvärr Ruudskogen i år men jag har kört där innan för 2 o ett halvt år sedan.

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
21 februari 2008
Trådstartare
#129
En liten film med digitalkameran idag. Det var blött och glömde montera torkarna, men det gick åka rätt fram lite wink Laddade 1-1.1bar

http://www.garaget.org/video/oql9nya57shz

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

1 072 Inlägg
21 februari 2008
#130
skyrex skrev:
sik skrev:
Tyckte din spridar historia va skön, kör på och hoppas allt flyter på bra.. wink

Du menar att jag tvättade bort soppan med ett leende på läpparna och ansåg det klart vara värt det tongue

Ja naturligt vis, olyckan i sig är väll ingen höjdare annars wink


Skyrex
153 Inlägg
22 februari 2008
Trådstartare
#131
Nu har man varit i garaget en sväng igen för att montera mina vita 17" AVS-fälgar med friska däck inför mappningen. Även skruvat dit lite inredning. Tyvärrr fick den inte den välförtjänta 1.5 års tvätten wink men däremot fulltankad med V-Power och stående hemma igen i mitt garage cool
Senast redigerat av skyrex (22 februari 2008)

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
23 februari 2008
Trådstartare
#132
Igår blev en lång dag när bilen skule mappas på Maxxtuning i Vrigstad. Startade bilen glatt hemifrån vid kl 8.30 efter en snabbtvätt för att plocka upp K.C i Hok. Vi anlände hos Maxxtuning strax efter 9.00 och fick ett lika bra bemötande som tidigare upplevts endast via telefonkontakt.

Efter en kortare introduktion var det lika väl dags att spänna upp bilen på rullarna, plocka bort huven, koppla in bredbandslambda, program till styrenheten, kolla oljenivå mm. Bilen började köras lite lätt med nätt o jämnt laddtryck för att konstatera att bilen gick tunt yikes. Vi har tidigare justerat upp soppan fett men efter att Nismolmm börjat fungera har antagligen blandingen ändrat sig vilket vi inte tänkt på att kompensera eftersom allt annat kändes bra och inte heller hade det i beräkningarna. Vi blev lite oroliga och kollade på stiften samt ner i cylinderloppen för att konstatera att inget verkar tagit skada.

Nu var det återigen dags för en tur på rullarna och givetvis börjar de med att ställa upp bränslet för att sedan börja den riktiga justeringen. Första mätningen gav sedan ett gott resultat på ca. 280hk på hjulen vid 0.5 bars ladd. Minns inte exakta siffror nu. Efter lite justeringar gav bilen ca 294hk på hjulen vid 0.bars ladd. Sedan fortsatte dagen med småproblem fram till att vi fick problem med att höja laddet, hade skum lite skum kurva och laddet inte hängde med hela vägen utan dalade lite tdigt . Vi felsökte en del och hittade ett vaakumläckage och gav oss sedan på det igen för att få en lite bättre kurva. Ett par timmars paus som startade vid kl 17.00-20.30 skulle vi göra nya försök och experiment men det gick inte att få upp laddet mycket över 1.2 bar. En stor misstanke ligger väl i att klockorna inte hänger med och därav även laddtrycket som dalar på de höga varven. Vi slutade dagen med 405 hk på hjulen vilket är med drivlineförlusten inräknad ca 495hk i motorn.

NU ska jag iväg över dagen men återkommer med lite bilder och film imorgon.

Mvh Jimmy!

Mappning/bänkning hos Maxxtuning var en mycket god upplevelse där man blir bemött av 2 bröder med 200% service, engagemang och en riktigt god jordnära stämning. Jag rekommenderar dem starkt och kommer besöka dem så fort jag preppat eller bytt ut mina klockor. Siffrorna i sig är lite av en besvikelse då jag hoppats på en lite finare kurva och mer effekt vid samma ladd. Men ju högre ladd under dagen desto sämre blev kurvan och delvis beror/kan bero på att klockorna inte håller laddet. Nya tag kommer göras men än så länge ser det mörkt ut om jag ska nå mina 600 hk om inte jag ska gå en bit över vad turbona klarar i laddtryck. Trots kurvan som visar ganska sent ladd med en del ketchup så känns turbona klart bättre i praktiken än på papper iallafall. Karaktären är skön smile

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

12 Inlägg
23 februari 2008
#133
Fan ta och beställ 2st Forge Motorsport ifrån streetperformance i Götet och kör med 1.2bar i grundladd.
Lr bygg singelturbo.

782Hk 814Nm på 1.8l
679Whp troligen mest bromsad effekt i en ca18det i världen utanför Japan.

Toker
491 Inlägg
23 februari 2008
#134
Sjukt bra tråd.. 

Det där är vad man kallar skapelse...!

Grymt jobbat !

Toker Jr 081102

elektriker
36 Inlägg
24 februari 2008
#135
bara en fråga: är Nismo LMM samma som sitter i 300zx?

//Stefan

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv

Skyrex
153 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#136
ca18det skrev:
Fan ta och beställ 2st Forge Motorsport ifrån streetperformance i Götet och kör med 1.2bar i grundladd.
Lr bygg singelturbo.

Vi får se. Först o främst måste jag se och ge turbona en chans att verkligen få bekänna färg. Räcker inte det ska jag kika på dessa TD04 or http://turbomeck.se/turbo.htm   kanske inte så mycket mecka att få de o passa och de klarar runt 2 bar. Jag vet att du gillar ladd så wink

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#137
Supratok skrev:
Sjukt bra tråd.. 

Det där är vad man kallar skapelse...!

Grymt jobbat !

Stort tack smile

Försöker hålla en relativt seriös och infromationsrik tråd...

Nu vill jag bara ha lön för mödan och stålar man lagt ner och då räcker inga 500hk men bara 1.2 bar än wink

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#138
tusse82 skrev:
bara en fråga: är Nismo LMM samma som sitter i 300zx?

//Stefan

Nej det är inte samma. Nismos lmm håller samma mått som org, alltså 70mm. De klarar alltså mäta mer luft eller ett större område än org. 300ZX lmm är 80mm och mäter mer luft också men mer pga den större dimensionen om jag förstått rätt. "Tror" även de har andra kontakter än på Skyline så lite moddning krävs?
Senast redigerat av skyrex (24 februari 2008)

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
#139
Här är länk till bromspapper och film på bromsningen. Tyvärr verkar inte länkarna funka för tillfället.

http://www.maxxtuning.se/index.php?id=6 … ar=08-0007

Här är bild jag själv tagit på papperet .

http://img299.imageshack.us/img299/7243/dsc02952hy6.jpg

Samt bilder i bänken

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-744987.jpg

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-744994.jpg

Samt lite bonusbilder på en lätt tvättad bil

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-744599.jpg

http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-744636.jpg

http://img232.imageshack.us/img232/8913/dsc02943df4.jpg

http://img159.imageshack.us/img159/7728/dsc02942ho3.jpg


http://img339.imageshack.us/img339/1788/dsc02947ah9.jpg

Höll på att glömma tacka stort till K.C sm hängde med till Maxxtuning och var till stor hjälp som vanligt
Senast redigerat av skyrex (25 februari 2008)

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se

Skyrex
153 Inlägg
1 mars 2008
Trådstartare
#140
Var uppe i garaget igår en sväng. Komptestade och det såg bra ut med 9.1, 9.3 9.2, 9.3, 9.4, resp 9.5 i bakre cylindern. Det innebär att det skiljer i princip inte mer än 0.4 hekto mellan cylindrarna och det bör vara inom toleranserna för lite högre laddtyck och effekt turbona bara vill leverera. Även bytt ut kylarslang till silikon på kylarröret samt tagit bort vaakumstationen. Vi har valt att köra utan denna då det bara blir längre och lite mer komplicerad slangdragning. Vattenanslutningarna kommer  byggas och placeras lite annorlunda snart med för att få ner högsta punkten lägre samt för att det inte ser speciellt bra ut.

Mvh Jimmy!

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se


Sök