Efter en riktig dräparsväng i Norge på 58h sen i söndags var det ändå dags för en redig tur i garaget för mig o K.C idag.
Nu har vi äntligen fått mina Nismolmm att fungera och detta genom inställningen för VG30Dett i airflow mapp. Vill minnas mig ha testat innan och det har ej fungerat men skitsamma nu lirar de och bilen går bättre än nånsin känns det som. BC:n funkar igen och vi har laddat max 1.15 bar idag. Bilen spinner hejdlöst med dagens fuktiga underlag men varvar vilt och laddar snabbt

Tvivlar inte på 500+ vid detta ladd mot vad man har jämfört med tidigare.
Efter dagens åkturer har det blivit lite fixande inför fredagens mappning i bänk. Det kommer ske hos Maxxtuning som varit otroligt bra än så länge vad gäller service och bemötande. Vidare erfarenhet skriver jag om på eller efter fredag.
Huven har monterats idag. Som tur var slapp vi yxa i den som vi befarade p g a en turbo som hamnade 1-2 cm högre än väntat, då vi istället kunde stuka den så pass likt cossiesfolket gör. Stukad huv ser i mina ögon brutalt och racing ut samt att det släpper ut mer varmluft baktill, så ända nackdelen jag ser är att jag just ser sämre ut ur vindrutan kort som man är :roll:
Den tredje oljan (Millers 10w/60) inom loppet av en månad har fyllts i motorn kompletterat med ett nytt oljefilter. Detta för att vara på den säkra sidan när bilen varit stående länge, varit isärplockad samt bökats en hel del med.
En del annat har plockats med också men jag är för trött för att komma ihåg allt nu
Ekan på forumet är snäll och lånar ut sina lyktor för min körning till Vrigstad och kanske men bara kanske ger jag den gröne en välförtjänt tvätt imorgon

![http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739918.jpg]()
Stukad huv
![http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739919.jpg]()
Dags för skuffen att ta form nu

![http://www.garaget.org/archive/23800/22058/22058-739920.jpg]()