1451
Sök

Volvo 740 Turbo drifting projekt

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
AnderssonE30 skrev:
hedberg_racing skrev:
grejerna har inte kommit än hmm får kolla idag när jag kommer hem från jobbet, även hört med SPM om kolvar,, 1550kr styck för smidda smile billigt å bra.

blir nog att beställa sånna här framöver, ska kika kontot först

men vad tror ni om en 2.5l vev? någon som har erfarenhet om nått sånt?
/björn

är inte så insatt i de där, men du får ju iaf större motorvolym smile en kompis kör med marinvev. Helt otroligt, blev en helt ny motor kan man säga. men de säger ju sig själv när motorn är på 2,3L org o man byter till 2,5L. Större motor = mer effekt big_smile

men då åker väl kolvarna längre upp/ner? hur är det med att ta i toppen?

har iaf bekräftat att grejjerna är skickade idag.
MEN!!!
enligt SPM så passar inte hans kolvar på LGspeeds H-profil stakar som jag beställt i vevstaks kittet?
någon som vet nått om de?

annars blir man ju tvungen att köpa h stakar med kolvar från SPM.
har bestämt mig för att de blir nya kolvar, förmodligen SPM's smidda 16v kompsänkta kolvar smile så slipper man köpa en 3mm sat dyr packning?

och det känns lite seriösare med nya fina bra kolvar

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
ja idag kom äntligen paketet=)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/41358/759342_d0tdij.jpg
trevligt paket

h-profil, grenrörsfläns, pacningar, lager mm...

och nu till nästa lön så har jag fått lite besluts ångest, ända blir de en komplett verktygs vagn eller blir de kolvar från SPM hmm

vi får se hur de blir, lär bara hitta någon vänlig typ som vill hona mitt block nu

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

1 436 Inlägg
9 oktober 2009
Googlade just på "volvo 945 drift" och din avatar kommer upp bland de första under bilder. wink

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
12 oktober 2009
Trådstartare
Caffe skrev:
Googlade just på "volvo 945 drift" och din avatar kommer upp bland de första under bilder. wink

fan va hårt:P

kan väl på att säga att projektet rullar sakta framåt, har varit jävligt mkt nu.. kört sönder ett par bilar som ska fixas, köpt ny jobb bil, köpt cross och flyttat till ett annat garage hmm

man har fåt lite pris på honing och sånt så framöver ska blocket lämnas iväg på honing och slipas av lite..

och om någon vet så är ja jätte glad om ni vet om lg speeds h-pforil passar med SPM kolvar? enligt SPM så passar det inte och jag måste köpa hans kolvar :S

/björn

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

MoffeGreven
13 oktober 2009
Ska följas!

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
4 november 2009
Trådstartare
MoffeGreven skrev:
Ska följas!

låter bra de (Y)

iaf så skäms jag nästan för att det går sakta, dessutom så har ja ingen nyckel till nya garaget så man har bara vart dit när bror är där..

blocket är nu iaf nerplockad, de är bara motor fästerna som sitter kvar, ska tvättas och målas om sen ska den iväg på honing och slipning.. smile

sen blir det att beställa kolvar, packboxar, bult till vev och lite annat pill sen vet ja inte om det är så mkt mer att göra åt botten (=

någon som har tips på bra färg och sätt att måla motorn???

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

94 Inlägg
4 november 2009
Ska följas såklart:) ser skit bra ut!

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
B23 skrev:
Ska följas såklart:) ser skit bra ut!

tackar för det, kommer gå segt en månad nu, blir att köra novemberkåsan så har lagt ut lite väl mkt på hoj och lysen men de blir ordning på det den 25 smile

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

Gött mos
1 096 Inlägg
5 november 2009
Ja detta kommer följas smile

alltid roligt med folk som får tryck i volvomotorer smile

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

1 772 Inlägg
5 november 2009
hedberg_racing skrev:
ja folk vad tror ni om det här?

turbo grenrör
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std

Vafan? Passar detta på b234f motorerna?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

94 Inlägg
5 november 2009
NordstromJ skrev:
hedberg_racing skrev:
ja folk vad tror ni om det här?

turbo grenrör
http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ … p;Visn=Std

Vafan? Passar detta på b234f motorerna?

Det tror jag inte, man kan ju iaf inte få på ett B234 grenrör på en B230 motor

1 772 Inlägg
5 november 2009
B23 skrev:

Nej, det vet jag. Men det står ju att det är till 16v, men varför just 240? Finns ju ingen 240 16v.. Är det någon som köpt detta?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
5 november 2009
Trådstartare
NordstromJ skrev:
B23 skrev:

Nej, det vet jag. Men det står ju att det är till 16v, men varför just 240? Finns ju ingen 240 16v.. Är det någon som köpt detta?

haha ja jag såg det. men de är då 16v när man ser flänsen, tycker det är mysko att det står 240, motorerna är ju "samma" som i 7-940 iaf..

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

3 Inlägg
24 november 2009
NordstromJ skrev:
B23 skrev:

De här låter kanske galet men som att de inte finns nån 240 16v så tänkte ja att de kanske är byggt för å få plats i en 240 kaross med 16v motor?

24 Inlägg
2 januari 2010
låter rimligt som beemertds säger tongue, kul projekt för övrigt
Senast redigerat av Volvo_Hird (2 januari 2010)

111 Inlägg
3 januari 2010
mailade klracing angående 16ventils turbogrenröret och det passar till alla 16ventils, b234 turbo, b230 med 16v etc, om du inte redan fått svar

▬▬▬▬▬▬▬
106 Inlägg
3 januari 2010
Gött med 16v turbo! smile

▬▬▬▬▬ ᴺᴱᴹᴼᴿᴵᴬᴻ | ²ººᴳᴸᵀ ▬▬▬▬▬
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

Volvo 740 fanatiker
240 Inlägg
5 januari 2010
Trådstartare
Pga. evbetalningar så kommer inte motorn blir klar i sommar utan tills nästa sommar... (ska söka sponsorer)

däremot så blir det nog att häkta på ett grenrör och turbo på vinterpulkan(16v) så man kan köra drifting tävlingarna i sommar smile

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo

526 Inlägg
5 januari 2010
hedberg_racing skrev:
Pga. evbetalningar så kommer inte motorn blir klar i sommar utan tills nästa sommar... (ska söka sponsorer)

däremot så blir det nog att häkta på ett grenrör och turbo på vinterpulkan(16v) så man kan köra drifting tävlingarna i sommar smile

de va ju lite träligt trodde du skulle få fart på containern te sommaren tongue har du frågat lg-speed om dom vet om de passar? Tänkte om dom visste om nån som hade testat smile

Sök