strandberg31 skrev:
Ser riktigt bra ut!! men hur blir det när du tippar på bilen så kan inte länkarmar å ja vet inte allt gå sönder?

MVH
mja, det vet jag inget om, den står ju på däck på andra sidan så tror inte det är så mkt tyngd på dom + att framvagnen ska renoveras och bakvagnen.
när ja satte på sänkfjädrarna så märkte man att nå länkar i framvagen är bra slut, för dom började vrida sig så det blir lite nya detaljer och nya bussningar så blir det nog att blästra den oxå
Veza skrev:
ser riktigt bra ut

ser fram emotmer bilder på motor bygget m.m

tackar för det, ja det kommer..
Ville_a36 skrev:
Fy fan vad Nice! Detta kommer att följas!
Går att montera en 16v Topp på en Fk/ft motor?
hur blir det med kamremmen o det då? o rullarna?
ja det blir väl lite pul men finns ju fler som gjort likande byggen så det ska väl gå.
blir lite ihopplock från olika motorer
Kan väl säga att just nu så är jag så j*vla förbannad på min mage, det är nu 3dje gången på 3 veckor som den inte håller tätt åt nått håll, vet inte om det är magsjukan som inte försvinner riktigt eller vad det är.
men annars så är det bara tråk som händer på bilen, underredet skrapas och så ska vi nog dra hem bilen och svetsa rosten och svetsa fäste till hydral handbromsen, eventuellet så blir det att slänga på lite färg på den så den inte ska rosta på utsidan. Sen åker den upp till garaget igen.
Blir nog orginal et stakar i et motorn då m stakarna tydligen inte ska passa? jaja, annars så har vi allt till den motorn så den är bara att plocka ihop och sänka ner i bilen och på med koppling och låda så då är den körklar till hedemora=)
och idag var det ju lön, har funderat feram och tillbaka hur jag ska göra med 16vt motorn,
1. 2.5l vev upp borrad och typ cp kolvar? vet någon vart man får tag i sånna?
2. orginal vev, h-profil och nersvarvade 16v kolvar?
kom gärna med förslag och kommentarer så blir det snart uppdate igen