Jag vill ha hjälp med lådförslag till Alpine Type-R 12" gamla serien, alltså SWR-1221D.
http://www.restricted.alpine-electronic … XXD_EN.pdfFs: 27Hz
Qts: 0,38
Vas liter: 58 l
Är det nån av er som har testat den i portad låda ? Hur spelar den jämfört med sluten ?
Alpine skriver att basen är för slutna eller portade lådor, men rekomenderar sluten låda 20-28liter, basen tar upp 2liter.
Nuvarande låda är på 30L totalt/bas sluten, men tänkte bygga en ny och funderar på om jag ska köra med 30L igen eller mer/mindre volym.
Sen är jag nyfiken på hur den spelar i portad låda.
Men den kanske passar bäst i sluten ?
Hittade ett lådförslag på en engelsk sida, 47liter totalt med 3" port som var 30cm lång.
Nån som vet hur en sån låda skulle spela ?
Nya baslådan ska sitta i en Volvo 945, spelar blandad musik. Tycker om både djup och snärtig bas.
Basen är på 2x 2Ohm och 300wrms (2x 150wrms) och ska drivas av Ground Zero Nuclear GZNA 2800X
2 X 215Wrms (4ohm)
2 X 375Wrms (2ohm)
2 X 710Wrms (1ohm)
2 X 1200Wrms (0,5ohm)
1 X 2400Wrms (1ohm, bridge)
Tänkte koppla en spole till en kanal, så blir 2x 375wrms@2Ohm till basen
Sist jag hade baslådan i en bil var för över 2 år sen då den satt i min gamla vento, 60L sluten med 2 basar och kopplade till 2Ohm som jag bryggade på steget till 1Ohm, spelade mycket bra.
Men sen blev det hundar och en volvo kombi, så stereosakerna åkte in i förådet, men nu är det dags för lite ljud igen, fast blir bara en bas till o börja med iaf, blir det för lite bas så åker den andra in i en låda oxå.
Tack på förhand!