5173
Sök

Mobilen knasig i bollen, seg och fungerer inte helt som den borde.

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Hej
När jag startar Nokian 6085 utan minneskortet i så funkar den utmärkt brotsett från att meddelandeminnet ej klart och det kan jag förstå att det tar tid när man har lite över 4000sms i inkorgen men inte så lång tid. Så jag tänkte att man kanske ska ha minneskortet i men då blir den svarti skärmen och har man tur vit men slocknar till svart igen, varför och hur borde jag åtgärda det?

631 Inlägg
29 juni 2009
Klarar den 4000 sms i mobil minnet alltså? mmhm..

Blir telefonen svart/vit när du sätter i minneskortet , eller när du försöker komma åt meddelanden med minneskortet i ?     Ganska stor skillnad... 

Pröva en Mjukvaruuppdatering via nokias hemsida..

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Arradin skrev:

Blir telefonen svart/vit när du sätter i minneskortet , eller när du försöker komma åt meddelanden med minneskortet i ?     Ganska stor skillnad... 

När man sätter i minneskortet. Jag har även provat att återställa till fabruksinställningar men den funkar jag blir bara utkastad. Att uppdatera har jag inte tänkt på men ska prova det. Ett annat problem är att ajg inte kommet åt galleri där en uppdatering skulle had sparats om jag skulle överfört från dator till mobil
Senast redigerat av mulleina (29 juni 2009)

631 Inlägg
29 juni 2009
mulleina skrev:
Arradin skrev:

När man sätter i minneskortet. Jag har även provat att återställa till fabruksinställningar men den funkar jag blir bara utkastad. Att uppdatera har jag inte tänkt på men ska prova det

I så fall låter det som att det är fel på minneskortet.
Du har inga andra att pröva med... ?

Men felet på mobilen är ju kvar även utan minneskort, så pröva som sagt uppdatering ( det är ju formatering samtidigt )

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
hmm om jag förstår det rätt så måste jag överföra uppdatering från dator till mobil och jag kommer inte åt galleri där den skulle ha landat isåfall. tack för att du svara snabbt

631 Inlägg
29 juni 2009
mulleina skrev:
hmm om jag förstår det rätt så måste jag överföra uppdatering från dator till mobil och jag kommer inte åt galleri där den skulle ha landat isåfall. tack för att du svara snabbt

Nej, Uppdatering ska/kan göras direkt om du kopplar in telefonen till datorn...
Eller ja, Det är så det har varit innan i alla fall..  Och S.E Kör ju så fortfarande...  Jag kan naturligtvis ha fel..   

I annat fall är det väll att lämna in den på service..

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
bara ett litet problem jag har ingen usb-kabel till den

631 Inlägg
29 juni 2009
Jadu, det var inte ett så litet problem... 
Då blir det att köpa en USB Kabel eller låna en ..

Hur för du annars över låtar osv ?  ( Om du nu använder telefonen till sådant alls )

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
I så fall låter det som att det är fel på minneskortet.
Du har inga andra att pröva med... ?

Men felet på mobilen är ju kvar även utan minneskort, så pröva som sagt uppdatering ( det är ju formatering samtidigt )

minneskort funkar, prova precis
Senast redigerat av mulleina (29 juni 2009)

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Arradin skrev:
Jadu, det var inte ett så litet problem... 
Då blir det att köpa en USB Kabel eller låna en ..

Hur för du annars över låtar osv ?  ( Om du nu använder telefonen till sådant alls )

trycker in minneskortet i datorn

Smålänning
7 887 Inlägg
29 juni 2009
Uppdatering är förmodligen det enda som hjälper.

Kanske fått virus i den? Vart ju prat om det för några år sen...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

715 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
twin_cam skrev:
Uppdatering är förmodligen det enda som hjälper.

Kanske fått virus i den? Vart ju prat om det för några år sen...

hur vet man det då?

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
29 juni 2009
mulleina skrev:
Hej
När jag startar Nokian 6085 utan minneskortet i så funkar den utmärkt brotsett från att meddelandeminnet ej klart och det kan jag förstå att det tar tid när man har lite över 4000sms i inkorgen men inte så lång tid. Så jag tänkte att man kanske ska ha minneskortet i men då blir den svarti skärmen och har man tur vit men slocknar till svart igen, varför och hur borde jag åtgärda det?

välkommen t mitt liv big_smile har typ 5 K i inkorg och 4 K i skickat big_smile dom e bara dryga ett tag tongue testa radera alla medelanden så funkar de bättre sen xD

715 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
ralle_boyen skrev:
mulleina skrev:
Hej

välkommen t mitt liv big_smile har typ 5 K i inkorg och 4 K i skickat big_smile dom e bara dryga ett tag tongue testa radera alla medelanden så funkar de bättre sen xD

Jag kan inte radera alla för meddelandeminnet ej klart står där

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
30 juni 2009
mulleina skrev:
ralle_boyen skrev:
mulleina skrev:
Hej

men asså jag får vänta ibland en halv timme innan jag kan ens kolla inkorgen lr skickat lr om jag vill skicka medelanden ;P  men om du kan gå in på inkorgen borde la du kunna radera alla tongue men jag glömde säga en sak big_smile jag tappade min i badkaret tongue  hahah så min e extremt seg

715 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
ralle_boyen skrev:
mulleina skrev:
ralle_boyen skrev:

men asså jag får vänta ibland en halv timme innan jag kan ens kolla inkorgen lr skickat lr om jag vill skicka medelanden ;P  men om du kan gå in på inkorgen borde la du kunna radera alla tongue men jag glömde säga en sak big_smile jag tappade min i badkaret tongue  hahah så min e extremt seg

Så var det för mig också innan när den fungerade att man skulle vänta en halvtimme, jag har faktist provat att vänta några timmar men det funkar inte helt värdelöst

Sök