5243
Sök

Ny kabel till dörren på volvo s40

8 Inlägg
29 juni 2009
Trådstartare
Ska dra ny kabel till dörren på min s40 fas 2. hur ska jag göra för o komma igenom karossen och ut till dörren.
Det är inga problem o dra igenom tunneln mellan karossen. men sen är det ju en kontakt o den kommer jag inte förbi. den sitter ju i en svart hållare, ska jag borra ett hål i hållaren?

E de någon som har bild på detta?

jobbar påre
751 Inlägg
30 juni 2009
finns de inga kabelöverförningar redan? för högtalarkaabel osv? som går i ett svart gummihölje?? dra genom den isf.smile

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
30 juni 2009
Vad jag sett på bilar av den typen är att folk har tagit isär kontakten, värmt eller borrat upp hål så att man kan dra högtalarkablarna därigenom. Givetvis skall det vara på oanvända stiftplatser.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

8 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Vad jag sett på bilar av den typen är att folk har tagit isär kontakten, värmt eller borrat upp hål så att man kan dra högtalarkablarna därigenom. Givetvis skall det vara på oanvända stiftplatser.

jag kan bara komma igenom tomma stiftplatser på ena sidan, o på stiftplatsen på dörr sidan kommer jag inte igenom på något sätt. men får prova borra i hållaren till kontakten o täta med silicon efter.

Tackar för tippset

8 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Hehe köppte ett par gas alpha mellan reg till dörrarna men de passa inte i adaptern till dörren (vilket dom att de skulle göra när jag köppte dem)
fick ett par dls rs5a för endast 200 kr mera istället som tack för besväret big_smile

8 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
De är väl lite för stora i korgen som så många andra högtalare i X40:n.
Men det var väl inget fel att ta Dls för lite mellanskillnad.
Ubo skrev:
Hehe köppte ett par gas alpha mellan reg till dörrarna men de passa inte i adaptern till dörren (vilket dom att de skulle göra när jag köppte dem)
fick ett par dls rs5a för endast 200 kr mera istället som tack för besväret big_smile

hehe nej de skulle kostat 1400 men fick dom för 890 så klart man blir nöjd,
så fick jag köppt mig en till hifonics old school steg i dag me, så nu får jag köpa nya bakhögtalare!

Sök