5270
Sök

Hål i torpedväggen?

1 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Jag och en vän till mig har nu försökt oss på att installera en baslåda med slutsteg till min väns Fabia 1.4 Elegance av 2008 års modell i snart 2 dagar.. problemet är att vi absolut inte kommer någon vart pga att vi inte finner något hål från motorutrymmet in till bilen. Vi har kikat nära på alla trådar i det här forumet efter en lösning och fann några alternativ.. och de alternativen har lett oss till ännu fler problem. Hålet som tidigare nämnt skulle enligt många finnas bakom själva handskfacket, vi får inte bort handskfacket hur många skruvar vi än tar bort.

Så min fråga är här nu, finns det någon som kan ge beskriva hur man går till väga med att ta bort handskfacket?

MvH
Jax

jobbar påre
751 Inlägg
30 juni 2009
skruvarna håller handskfacket jaaa.men handskfacket sitter öven dit tryckt.. såå kolla efter skarvar för handskfacket,, när ni hittat dem för handskfacket så letarn ni skruvar runt de.. ta lös alla ni kan tänka er att de är... sen drar ni bort de bara.. sitter som sagt dit tryckt..kan vara lite bökigt att få tebax.men de går=)

har inga erfarenheter av just fabia.men majoriteten av alla bilar ja gjort har vart såå.. de går inte å sticka in handen under?.. ni ser väl genomföringen från motorrummet..för in kabeln dära och stick upp handen så kanske ni får tag i den.så slipper ni slita handskfack å hela baletten:)

54 Inlägg
30 juni 2009
Skaffa annars plast rör och dra dom snyggt under bilen!!! finns billiga som amn kan värma lite lätt o böja hur som helst.... dsedan är det bara dra upp sladen i reservhjulsbaljan...... gjorde så på golf3:a jsg hade blev ricktigt nöjd inge fukt blev det heller.... men se till att skarvarna silikonas....

MVH Knallen

6 851 Inlägg
30 juni 2009
KNALLIS skrev:
Skaffa annars plast rör och dra dom snyggt under bilen!!! finns billiga som amn kan värma lite lätt o böja hur som helst.... dsedan är det bara dra upp sladen i reservhjulsbaljan...... gjorde så på golf3:a jsg hade blev ricktigt nöjd inge fukt blev det heller.... men se till att skarvarna silikonas....

MVH Knallen

Finns ju annars "robbotslang" som är böjlig som man kan dra det i roll
Att skaffa massa platsrör och värm/böja samt limma ihop låter bara jobbigt.

Sök