6804
Sök

Steg överhettat (GAS Silver C2)

133 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Rickard-v skrev:
_NoDDaN_ skrev:
Om jag nu får byta ut mitt steg till ett mono på 2ohm.. villket tycker ni jag ska försöka fixa till mig? nått förslag på villket steg som passar bra till baslådan?
GAS
SILVERC2
Just nu: 3 498 kr

får nog inget som är dyrare en 3500kr

Du kan inte byta till ett steg på 2ohm. Du byter till ett steg som tål att belastas med 2ohm.
2ohm kommer från högtalaren inte steget.

Ja..
Men du har inge förslag på nått steg som duger bra till baslådan? så dom inte blåser en igen. så man har lite hum om vad man ska ha..

ett steg som klarar 2ohm. och som har ###RMSWatt.. ?

NoDDaN

16 197 Inlägg
30 juni 2009
_NoDDaN_ skrev:
Rickard-v skrev:
_NoDDaN_ skrev:
Om jag nu får byta ut mitt steg till ett mono på 2ohm.. villket tycker ni jag ska försöka fixa till mig? nått förslag på villket steg som passar bra till baslådan?
GAS
SILVERC2
Just nu: 3 498 kr

får nog inget som är dyrare en 3500kr

Du kan inte byta till ett steg på 2ohm. Du byter till ett steg som tål att belastas med 2ohm.

Ja..
Men du har inge förslag på nått steg som duger bra till baslådan? så dom inte blåser en igen. så man har lite hum om vad man ska ha..

ett Alpha 500.1 e 2 ohms stabilt å lämnar ca 500 watt.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

133 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
_NoDDaN_ skrev:
Rickard-v skrev:

Ja..

ett Alpha 500.1 e 2 ohms stabilt å lämnar ca 500 watt.

hittade mitt paketerbjudande på BRL nu med ett annat steg i paketet.

Slutsteg 900ALPHAX5001: Uteffekt: 1x300W RMS 4ohm, 1x500W RMS 2ohm. Klass AB. 2ohm stabil. RCA-in/utgång. Subsonicfilter 20-55Hz (12db/okt). LP-filter 30-300Hz (12dB/okt). Bass boost 0-18dB (45Hz). Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 60A. Mått: 246x55x383mm.

så får nog det steget.. och de ska funka utmärkt? och de steget går bara att koppla på ett vis så de blir rätt?

NoDDaN

jobbar påre
751 Inlägg
30 juni 2009
de jag sa att jag har nu jaaa. funkar klockrent..så bara byta till dig de.jag fick de utan nå pengar i mellan.dom bytte de rakt av alltså... då får du ett funkande paket..

133 Inlägg
30 juni 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
de jag sa att jag har nu jaaa. funkar klockrent..så bara byta till dig de.jag fick de utan nå pengar i mellan.dom bytte de rakt av alltså... då får du ett funkande paket..

A tack så mkt för hjälpen...

NoDDaN

6 851 Inlägg
30 juni 2009
Pro_fxr skrev:

Hehe, ja med tanke på att C2 steget kostar 500:- mera UT till kund så kanske det inte är så konstigt att de kunde tänka sig byta rakt av?roll

jobbar påre
751 Inlägg
1 juli 2009
orka ens bry sig om dem pengarna. steget funkar ju iaf till dessa basar.. sen om man nu  petar på 500kr så kan man ju säga åt dom så får dom ju stå för nånting..kanske att man får köpa nå roligt för pengarna.
dom brukar ej vara omöjliga

133 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Slutsteg 900ALPHAX5001: Uteffekt: 1x300W RMS 4ohm, 1x500W RMS 2ohm. Klass AB. 2ohm stabil. RCA-in/utgång. Subsonicfilter 20-55Hz (12db/okt). LP-filter 30-300Hz (12dB/okt). Bass boost 0-18dB (45Hz). Känslighet 0,3-8V. Avsäkrad 60A. Mått: 246x55x383mm.

--------------

har bytt till de steget nu.. och de ska alltså funka som ni skrev.

hur har ni ställt in steget på för x-bas x-level low pass "subsonic filter" och Crossover selector (BY, LP, LP)

för de bästa ljudet..

spelade med steget på vägen hem detta steg blev också vart men inte lika varmt..

hur vart blir ett steg normalt?
Senast redigerat av _NoDDaN_ (1 juli 2009)

NoDDaN

6 851 Inlägg
1 juli 2009
Pro_fxr skrev:
orka ens bry sig om dem pengarna. steget funkar ju iaf till dessa basar.. sen om man nu  petar på 500kr så kan man ju säga åt dom så får dom ju stå för nånting..kanske att man får köpa nå roligt för pengarna.

Va? du fick ju ett steg som va billigare, så det är väl inte så konstigt att du inte behövde lägga pengar i mellan..roll

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
1 juli 2009
TT-Avant skrev:
Pro_fxr skrev:

Va? du fick ju ett steg som va billigare, så det är väl inte så konstigt att du inte behövde lägga pengar i mellan..roll

För att säga det i en form han förstår.

Han har i slutänden betalat 500:- för mkt för sitt steg om man ser det så. big_smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

133 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare

Baslåda 285GT52402BR: Dubbla 12-tumsbasar. portad låda. Polypropylene membran. Känslighet 95dB. Effekttålighet 550W RMS, 1600W max. Total impedans 2ohm. Frekvensomfång 40-200Hz. Kraftig terminal. Material: MDF-board. Mått: B 889mm x H 393mm x D 318mm nedre, 240mm övre.

------------------

hoppas detta steg passar bra till baslådan???

hur har ni ställt in steget på för x-bas, x-level, low pass, "subsonic filter" och Crossover selector (BY, LP, LP)

hur ställer man in steget för att få bästa efekten ut till basarna.? vad ska man tänka på
Senast redigerat av _NoDDaN_ (1 juli 2009)

NoDDaN

7 241 Inlägg
1 juli 2009
Subsonic: 20-30Hz

Filtret på LP.
LP: 60-80Hz kanske....mkt beroende på vilken bas du vill åt. Men runt där tror jag kan funka bra.

BassBoost: NOLL! RÖR DEN INTE! Den är INTE bra.....djävulens (läs marknadens) påfund. (Den stora marknaden vill ha den iom att de sällan bygger rätt big_smile ) Den har en inte så liten tendens att ge en kraftigt distad signal ut ur steget.

Level (gain): Ja...stereon på runt 70-75% av maxvolymen......höj gain tills basen börjar låta illa.....sänk igen tills det låter bra. Då har du matchat ihop enhetens ingångskänslighet hyfsat med enhetens utgångssignal.

133 Inlägg
1 juli 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Subsonic: 20-30Hz

Filtret på LP.
LP: 60-80Hz kanske....mkt beroende på vilken bas du vill åt. Men runt där tror jag kan funka bra.

BassBoost: NOLL! RÖR DEN INTE! Den är INTE bra.....djävulens (läs marknadens) påfund. (Den stora marknaden vill ha den iom att de sällan bygger rätt big_smile ) Den har en inte så liten tendens att ge en kraftigt distad signal ut ur steget.

Level (gain): Ja...stereon på runt 70-75% av maxvolymen......höj gain tills basen börjar låta illa.....sänk igen tills det låter bra. Då har du matchat ihop enhetens ingångskänslighet hyfsat med enhetens utgångssignal.

Jag har 2 olika LP. en som är igång för in put och en för både input och out put.. har den LP igång för In put. fins även ett filter som heter OFF när jag har filter på off så blir det mkt mkt mer kräm i basarna en när jag har den på LP varför?

sen har jag alla LP och subsonic på kl 12 men händer inte ett skit med ljudet när jag vrider på subsonic spaken vad den nu ska göra.

Gain har jag på max.. får inte ut mkt kräm ur basarna..

men om jag sätter Bass boost på max och Gain på mindre en hälften så dånar de uta fan.. så jag moste ha Bass boost igång på detta steg?

NoDDaN

jobbar påre
751 Inlägg
5 juli 2009
jag förstod från början att ni mena  att ja betalt 500kr extra för de där steget..men de funkar ju iaf till basarna... jag var så spyless på att dividera med brl så ja vart nöjd att få ett funkande steg så ja ides inte ens kolla va steget kosta... bara de funkade då jag använde steget före typ 2ttimmar totalt..
och hade ägt basarna i Ca 4månader innan dom lyckades komma fram till de ja kom fram till på 2 min... och även förklarat för dom att de var de som var felet..de var ungefär samma som i "timon och pumba"
om ni sett de så förstår ni va ja menar.

bihfocus
7 augusti 2009
_NoDDaN_ skrev:
Pro_fxr skrev:
snacka med BRL så får du steget utbytt....

och jag ska dra till borlänge och klaga.. har även skickat ett mail å se vad dom säger

vad fick du för steg i utbyte?

Har samma problem med mitt steg silver och dubbla 10" basar från gas. Blir varmt.. DEt är bryggat

jobbar påre
751 Inlägg
7 augusti 2009
de är för att steget in är stabilt i 2ohm och bryggar du gasbasarna blir de 2ohm och då bölar steget direkt..bara ta kontakt med BRL direkt...

2 914 Inlägg
7 augusti 2009
mitt steg (gammsata rockford) blir åxå väldigt varmt (när han som ägde det före mig hade spelat en hel kväll så öppnade han skuffluckan och la handen på steget (lät som om någon stekte fläsk "fzzt")) . dock är det fläcktkylt från fabrik men dom tidigare ägarna tog bort fläkten.

7 241 Inlägg
7 augusti 2009
kalle_kalle skrev:
mitt steg (gammsata rockford) blir åxå väldigt varmt (när han som ägde det före mig hade spelat en hel kväll så öppnade han skuffluckan och la handen på steget (lät som om någon stekte fläsk "fzzt")) . dock är det fläcktkylt från fabrik men dom tidigare ägarna tog bort fläkten.

Sätt dit en då wink

2 914 Inlägg
7 augusti 2009
Lonefox skrev:
kalle_kalle skrev:

Sätt dit en då wink

haha jag har inte ens kvar plåtburken den ska sitta i wink får väl bygga en wink

21 761 Inlägg
7 augusti 2009
Sätt en elkylfläkt (som man monterar i motorrummet), då blir det nog svalt. wink

Sök