3664
Sök

blev dyr bensin...

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
blev en dyr resa idag...skulle åka in och se vad bensinen kostar ... ifall priset hade stigit vid samtliga mackar nu ikväll. var nämligen in och tankade på dagen idag, då hade EN mack "billig" bensin medan alla andra hade höjt priset.de kostade 1,20€ ...medan de kosta 1,34€ på alla andra mackar...nu så hade ju priset stigit till samma nivå också vid den macken... som sagt åkte jag in bara för att kolla det priset...hade sen då 3 km hem. när jag kom utanför tätortsområdet tryckte jag på gasen lite då och kom tydligen upp i 89km/h när polisen vinkade in mig... "ja,du körde lite för fort ...89 på 60-väg.." ...efter att man kommit ut ur tätortsområdet är det nämligen 60km/h begränsning på en sträcka som e högst 100 meter...sedan blir det 80..några meter före 80-skylten mätte dom hastigheten. jasså han tog då mitt körkort och kollade det. blev riktigt rädd att han skulle behålla det, eftersom jag hört att man innan man har andra skedet blir av med körkortet redan vid 25-kilometers överhastighet...men jag fick behålla kortet, samt en lapp på 115€...det och så e man dessutom sur över de j***a höga bensinpriserna...

225 Inlägg
19 april 2006
kör lagligt.så blire inte dyrt..lite onödigt att åka ut enbart för att kolla bensinpriset! jag menar du kan juh inte käna så mycket om det är ca ja säg 10öre billigare vid någon annan mack för det har du redan förlorat om du har åkt runt o kollat priserna,,jag brukar tanka där det är närmast..åker juh knappast 5kilometer extra för att tanka på en annan mack där bensinen är 15öre billigare.tjänar juh inget påt

To Feel Or Not To Feel Cosworth....

too fast to live, too young to die
357 Inlägg
19 april 2006
Trådstartare
jo köra lagligt går väl men problemet e att man brukar trycka på lite efter korsningar å sen sakta ner till rätt hastighet...sen så har du nog rätt i att det är lite onödigt att åka bara för att kolla priserna...men i brist på annat bara...

1 489 Inlägg
19 april 2006
Var bor du ? Var finns det 60 och 80km/h begränsningar och bensinpris som räkas i EUR smile

• Även den starka måste ta i när han skiter

ingen aning
687 Inlägg
19 april 2006
SieRRa_WeeD skrev:
kör lagligt.så blire inte dyrt..lite onödigt att åka ut enbart för att kolla bensinpriset! jag menar du kan juh inte käna så mycket om det är ca ja säg 10öre billigare vid någon annan mack för det har du redan förlorat om du har åkt runt o kollat priserna,,jag brukar tanka där det är närmast..åker juh knappast 5kilometer extra för att tanka på en annan mack där bensinen är 15öre billigare.tjänar juh inget påt

okej men han talar inte om era dåliga pengar med lågt värde han talar om euro så det blir ungefär
10 - 15 kr..

även zebran har sina fläckar

ingen aning
687 Inlägg
19 april 2006
MarcusL skrev:
Var bor du ? Var finns det 60 och 80km/h begränsningar och bensinpris som räkas i EUR smile

FINLAND

även zebran har sina fläckar

Sök