6497
Sök

Dra remote och -strömkabel vid varandra?

1 131 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Ska man dra remotekabeln och strömkabeln separat eller funkar det att dra dem längs med varandra?

Är nästan 100 på att man brukar dra dem längs med varandra då båda är på 12 volt? Men kollar ändå med tanke på att det brusar och smäller lite i högtalarna (när slutsteget sätts på / när man byter låt osv osv..)

Tror dock på att det kan bero att steget är dåligt jordat. Om det inte är dåligt jordat vad kan det vara som är fel då?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
3 juli 2009
Har aldrig haft brusproblem pga att remoten går brevid strmkabeln.

Kan vara dåligt jordat steg......
Kan även vara bränd signaljord pga dålig jord till steget.

Finns dessvärre en del grejer det kan vara...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 131 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Har aldrig haft brusproblem pga att remoten går brevid strmkabeln.

Kan vara dåligt jordat steg......
Kan även vara bränd signaljord pga dålig jord till steget.

Finns dessvärre en del grejer det kan vara...

A ok. Kan man lägga remotekabeln längs med högtalarkablarna då? (utan problem?)

Mjo kan ju vara en del fel, men känns som att jag dragit allt rätt och det är bra grejer också som sitter i bilen också. Men känns ju som att det dåligt jordat...

2 665 Inlägg
3 juli 2009
Det går utmärkt att dra em tillsammans. SÅ gör nog de flesta.

Det är signalkablarna man ska hålla ifrån remote och tjocka pluskabeln. Och bilen övriga kablar om det går.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Hewi
571 Inlägg
3 juli 2009
Rickard-v skrev:

Det är signalkablarna man ska hålla ifrån remote och tjocka pluskabeln. Och bilen övriga kablar om det går.

OM man har dåligt skärmade kablar eller extremt störkänslig bil , annars brukar det funka att dra alltihop tillsammans faktiskt , har gjort det i ett par bilar utan störningar!

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 727 Inlägg
3 juli 2009
Det enda som låter hos mig är när kärr...gen brusar upp. big_smile

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Hewi
571 Inlägg
3 juli 2009
Horsyhorse skrev:

Pierre

Så du har fixat HU nu? wink

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

1 131 Inlägg
3 juli 2009
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Rickard-v skrev:

OM man har dåligt skärmade kablar eller extremt störkänslig bil , annars brukar det funka att dra alltihop tillsammans faktiskt , har gjort det i ett par bilar utan störningar!

Pluskabeln till steget för sig själv, samt lågnivåkablarna för sig, remoten och högtalarkablarna har jag dragit tillsammans nu. Ska bara fästa jorden på ett annat ställe imorn och hålla tummarna på att det slutar brusa i högtalarna!

Om det inte  skulle vara jorden som gör att det brusar, vad kan det vara då?

1 727 Inlägg
3 juli 2009
pwilhelm skrev:
Horsyhorse skrev:

Pierre

Så du har fixat HU nu? wink

hmmmad bhö..va...öh......nja....neeej..blir det och lite upgrade i slutet på semestern.
Måste åtminstånde vara klar till 6/9:e.
Nu löser jag det med att spela riktigt HÖGT!
(det är ju bara substeget som knastrar, du såg, hrmm..., nödningen va?)
Tror det kommer ngn förbi imorgon, annan i denna tråd, men då gömmer jag subben.....hehe, shhhhh säg inget. wink

Pierre

Shopen med personligt engagemang. Handla i WEBSHOPEN
Bilstereotidning på nätet: LÄS!
Seastreams Garage på FACEBOOK
Motorshow i Kungsängen på FACEBOOK

Hewi
571 Inlägg
3 juli 2009
Rigg0 skrev:
pwilhelm skrev:
Rickard-v skrev:

Pluskabeln till steget för sig själv, samt lågnivåkablarna för sig, remoten och högtalarkablarna har jag dragit tillsammans nu. Ska bara fästa jorden på ett annat ställe imorn och hålla tummarna på att det slutar brusa i högtalarna!

Kolla att du inte har gainat stegen för mkt , annars så låter det nästan som bränd signaljord i HU , "ploppar" det när du byter låt tex?

"Sound by Hewi"
Mitt projekt

2 914 Inlägg
4 juli 2009
Rigg0 skrev:
Ska man dra remotekabeln och strömkabeln separat eller funkar det att dra dem längs med varandra?

Är nästan 100 på att man brukar dra dem längs med varandra då båda är på 12 volt? Men kollar ändå med tanke på att det brusar och smäller lite i högtalarna (när slutsteget sätts på / när man byter låt osv osv..)

Tror dock på att det kan bero att steget är dåligt jordat. Om det inte är dåligt jordat vad kan det vara som är fel då?

jag personligen skulle ALDRIG dra pluskabeln och REM tillsammans men då kan jag ju vara petig, även om jag kör på dubbelskärmade lågnivåkablar.
pröva att ha en lågnivåkabel borta från pluskabeln och kör via den.
vilken volt det är spelar ingen roll (törs inte säga dock) (även om lågnivån har väl mellan 7 och 2 volt)

1 131 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
pwilhelm skrev:
Rigg0 skrev:
pwilhelm skrev:

Kolla att du inte har gainat stegen för mkt , annars så låter det nästan som bränd signaljord i HU , "ploppar" det när du byter låt tex?

Yes "ploppar" som sagt när jag byter låt

Sök