VOLVO 850 -92 Borra torpedvägg

Sundberg_01
5 juli 2009 · 74 Inlägg

Hej, håller på o ska lägga lite ljud i Volvon, tanke var att borra för plus sladden. Men ser skapligt trångt ut o undrar nu om nån har förslag vart det är bäst att sätt borren, eller om det finns nånstans färdigt att bara trä igenom?

Volvo 245 (1993)
T-RÖD Hifi Freak
5 juli 2009 · 462 Inlägg

Du behöver inte borra. På vänster sida ( förarsida) av motorrumet bakom abs så finns det en genomföringsslang.

Sundberg_01
5 juli 2009 · 74 Inlägg

Har hittat som en plast slang med 5st sladdar i, prövade o pressa in plus sladden där. Kommer in cirka 10cm sen tar det stopp. vet juh heller inte vart man kommer ut på andra sidan xakt.
Finns det något annat sett att sig igenom utan att behöva borra? ///Mvh

Volvo 245 (1993)
Pro_fxr jobbar påre
5 juli 2009 · 751 Inlägg

borra kan vara farligt då du kanske träffar nån styrbox... vet många verkstäder som råkat ut för detta när dom ska dra in strömkabeln för kupévärmaren...(vissa bilar finns de inte förborrat). så dom har lyckas borra i en styrbox som sitter där bakom.som då resulterat till både mer jobb och dyyyyyrt..så hade ja vart dig hade ja försöka hitta nått hål.de måste finnas.. de ska in kablar i hytten från motorrummet såå..bara sök.. testa de där hålet dära som dom snackar om..de ska gå.

Edit: de kan sitta tejp på andra sidan därför kommer du inte i genom. de är väl en gummituta så att säga?

Senast redigerat av Pro_fxr (5 juli 2009)

Audi A5 (2008)
Jooe
5 juli 2009 · 16 Inlägg

De finns en färdidragen slang, på förarsidan precis som någon nämde tidigare, den är tom.
I motorrummet sitter de en gummi hatt på den och på insidan sitter de också en hatt, slangen ligger bland reläerna åvanför pedalerna, man måste ta bort en liten bit av panelen just åvanför pedalerna, den sitter med ett par skruvar bara, jag mins att den va lite svår att hitta men den finns där.

Här är en länk där en kille byter ett relä på samma ställe som slangen mynnar ut
http://www.backspegeln.com/tips_intervall.asp

Senast redigerat av Jooe (5 juli 2009)

"Lite bisarrt att stå på en drogfri spelning och hela tältet skriker Monsterspliffar i takt med att weedröken stiger mot taket!"
Sundberg_01
6 juli 2009 · 74 Inlägg

Tackar så mkt för alla svar, har funnit slangen ni talar om. Dock så går det tyvärr redan 5st okända kablar däri. Får in min strömkabel cirka 10cm från insidan och cirka 20cm från utsidan innan det tar tvärstopp. Så nu är frågan om det finns någon mera stans  som man kan för den igenom?

///Mvh

Volvo 245 (1993)
holken_
6 juli 2009 · 113 Inlägg

jag kopplade ljud i min 850 när jag köpte den och på höger sida finns det en gumma sak som det går in en massa sladdar i så om du bara klipper upp den lite sen ska du få igenom sladden utan problem, bara du har en tillräckligt lång, och på min s40N -04 så fick jag borra hål i torpeden och plocka bort en massa delar men det funkade bra det oxå wink så det är inge farligt att göra ett litet hål.

Volkswagen passat 1,8t "highline" (2003)
KimBackstrom
6 juli 2009 · 35 Inlägg

Sundberg_01 skrev:
Tackar så mkt för alla svar, har funnit slangen ni talar om. Dock så går det tyvärr redan 5st okända kablar däri. Får in min strömkabel cirka 10cm från insidan och cirka 20cm från utsidan innan det tar tvärstopp. Så nu är frågan om det finns någon mera stans  som man kan för den igenom?

///Mvh

Jag såg på min att det fanns en genomgång på vänster sida, där satt den en gummi ring. Kolla där om det går. vet inte riktigt hur stort hålet var.

Pro_fxr jobbar påre
6 juli 2009 · 751 Inlägg

holken_ skrev:
jag kopplade ljud i min 850 när jag köpte den och på höger sida finns det en gumma sak som det går in en massa sladdar i så om du bara klipper upp den lite sen ska du få igenom sladden utan problem, bara du har en tillräckligt lång, och på min s40N -04 så fick jag borra hål i torpeden och plocka bort en massa delar men det funkade bra det oxå wink så det är inge farligt att göra ett litet hål.

varför borra hål i torpeden?:S din ser väl likadan ut som min under huven..finns en genomgång på höger sida bakom handskfacket... du måste ta bort handskfacket osv..sen göra ett hål i gummitutan och sen dra igenom:P
behövs icke nå borr=)

Audi A5 (2008)
holken_
6 juli 2009 · 113 Inlägg

Pro_fxr skrev:

holken_ skrev:
jag kopplade ljud i min 850 när jag köpte den och på höger sida finns det en gumma sak som det går in en massa sladdar i så om du bara klipper upp den lite sen ska du få igenom sladden utan problem, bara du har en tillräckligt lång, och på min s40N -04 så fick jag borra hål i torpeden och plocka bort en massa delar men det funkade bra det oxå wink så det är inge farligt att göra ett litet hål.

varför borra hål i torpeden?:S din ser väl likadan ut som min under huven..finns en genomgång på höger sida bakom handskfacket... du måste ta bort handskfacket osv..sen göra ett hål i gummitutan och sen dra igenom:P
behövs icke nå borr=)

hehe okej vi letade som faa.n men hittade ingen där den gick igenom så tyckte det var lättast att göra ett litet hål tongue

Volkswagen passat 1,8t "highline" (2003)
Pro_fxr jobbar påre
6 juli 2009 · 751 Inlägg

hehe de går att göra:) men har man otur så träffar man nå kännsligt:P då äre inge kul:P

Audi A5 (2008)
holken_
6 juli 2009 · 113 Inlägg

Pro_fxr skrev:
hehe de går att göra:) men har man otur så träffar man nå kännsligt:P då äre inge kul:P

ne jag var bara några mm från att köra in borren o säkrings hållaren o då hade det nog inte vart så kul tongue

Volkswagen passat 1,8t "highline" (2003)
Vitamin
6 juli 2009 · 719 Inlägg

Jag har dragit en 50mm2 kabel på passagerarsidan i min 850. Har även dragit en lika grov kabel genom säkringsboxen och sen vidare ner vid pedalerna bakåt till bagagen

_NoDDaN_
7 juli 2009 · 133 Inlägg

jag har dragit min 25mm2 kabel på förarsidan. den är mkt mkt dold svår att se. Den sitter långt ner under motorn..
jag har 2 slangar.. en med ca 5 trådar i och en tom där jag drog min + kabel

den är nästan enu svårare att se innifrån sitter långt upp bland alla sladdar vid kopplingen

du ska inte behöva borra de ska finnas en färdi dragen slang med en gummi kork på

Senast redigerat av _NoDDaN_ (7 juli 2009)

NoDDaN
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang