Efterlyst, medel eller trick för att få grepp i ratten?

Audion
6 juli 2009 · 134 Inlägg

Hej garaget

Letar efter ett slags medel eller trick som gör att ratten får mera grepp/fäste. Mina händer slinter i ratten när jag svänger hårt osv...

Min farbror sa något om tejp man lindar runt ratten ungefär som på en innebandyklubba.

Har ni något sätt? det är en läder ratt

Volvo_Mannen Volvoskadad
6 juli 2009 · 6 017 Inlägg

Köp en moccaratt och racinghandskar tongue

Jonas
Audion
7 juli 2009 · 134 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Köp en moccaratt och racinghandskar tongue

UTAN att behöva köpa en helt ny ratt wink. vill inte köra utan airbag hmm

twin_cam Smålänning
7 juli 2009 · 7 877 Inlägg

Ja tejp funkar, men ser så jävla fult och tattigt ut...

Ett (dyrt) alternativ är att klä din ratt som du har i mocca smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
DusanMandick Random Hero
7 juli 2009 · 4 047 Inlägg

värm ratten med en värmepistol innan du kör wink har nt biltema ett greppspray för handskar ?

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
soyd
7 juli 2009 · 1 853 Inlägg

Vill man ha innebandy-klubba tejp på ratta så kör på smile bör funka!

sedan om det ser bra ut vete f*n smile ?

/mvh soyd

Koop
7 juli 2009 · 1 867 Inlägg

Köp ett par målvaktshanskar a la fotboll på närmaste sportaffär, sen går du hem i mamma skafferi och ordnar en flaska med blandsaft, tippa lagom mängd saft över hanskarnas greppyta och låt torka. Klibbigt värre.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
christofer_k Vorsprung durch Technik
7 juli 2009 · 2 432 Inlägg

crosshanskar:P  har ett par vfoxhanskar de greppar  väldigt bra:P

Audion
7 juli 2009 · 134 Inlägg

-Älskling ska bara åka och handla! (tar på sig målvaktshandskarna, "nu kör vi!") big_smile

Har kollat på ett par R32 rattar utan airbag så man bara flyttar över original airbagen.... men dom kostar ju förfan 5000:- hmm

Audion
8 juli 2009 · 134 Inlägg

funderar på att köpa rattöverdrag från biltema... billigt som fan och skulle kunna funka grepp/snygghetsmässigt. Någon som har erfarenhet av biltemas rattöverdrag i konstläder eller något annat förslag?

/Audion

Patchi
8 juli 2009 · 237 Inlägg

köp ett par guide bygghandskar, dem har jävligt bra grepp, gjorda utav mocka så dem tål väldigt mycket slitage. Priserna varierar mellan 100-400kr, men om du bara ska ha dem för att köra så köp dem för 100kr, dem andra e avancerade bygghandskar med tillbehör som du inte behöver. Folk undrar säkert om man får bra grepp med dem om man har en vanlig ratt, joda, man får jävligt bra grepp wink

Ford Fiesta ST "Stålmusen" (2005)
volymmannen
8 juli 2009 · 32 Inlägg

Det är inte så att det är någon silicon lr något annat på ratten som gör den hal, prövat att göra ren den ??

Onee
8 juli 2009 · 342 Inlägg

kör med lite thinner på tongue lovar dej du kommer få bra grepp tongue men förstör ratten hehe

Losgard
8 juli 2009 · 1 688 Inlägg

avancerade bygghandskar med tillbehör  lol

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!
Audi S2 89Q (1994)
Volvo V70 (2012)
soyd
8 juli 2009 · 1 853 Inlägg

Audion skrev:
funderar på att köpa rattöverdrag från biltema... billigt som fan och skulle kunna funka grepp/snygghetsmässigt. Någon som har erfarenhet av biltemas rattöverdrag i konstläder eller något annat förslag?

/Audion

Har du kollat på skroten?, laga eller liknande ?

/mvh soyd

kolvas
8 juli 2009 · 4 001 Inlägg

Bromsvätska på en trasa och gnugga runt det på ratten funkar.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Audion
8 juli 2009 · 134 Inlägg

Men... det är en bil jag använder varje dag till olika ändamål. Och det känns så B att åka runt med handskar på sig när det är varmt som satan! Ratten är inte skitig eller så, den e bara jävligt sliten.

Har du kollat på skroten?, laga eller liknande ?

/mvh soyd

Skroten har jag faktiskt inte kollat, ska göra det sen. Någon som vet hur man "lagar" en ratt då? På skin/lädersoffor har man ju någon slags rekond som ska fräscha upp skinnet/lädret. Någon som har erfarenhet?

Så här ser den ut http://i41.tinypic.com/28bfewo.jpg


Hjälp mig snälla big_smile
/audion

Senast redigerat av Audion (8 juli 2009)

FordeveR www.klockren.nu
8 juli 2009 · 476 Inlägg

Audion skrev:
Men... det är en bil jag använder varje dag till olika ändamål. Och det känns så B att åka runt med handskar på sig när det är varmt som satan! Ratten är inte skitig eller så, den e bara jävligt sliten.

Har du kollat på skroten?, laga eller liknande ?

/mvh soyd

Skroten har jag faktiskt inte kollat, ska göra det sen. Någon som vet hur man "lagar" en ratt då? På skin/lädersoffor har man ju någon slags rekond som ska fräscha upp skinnet/lädret. Någon som har erfarenhet?

Så här ser den ut http://i41.tinypic.com/28bfewo.jpg


Hjälp mig snälla big_smile
/audion

Den ser välanvänd ut iaf big_smile

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!
OphanWitehall
8 juli 2009 · 1 335 Inlägg

Kardborreband? tongue

påsen If your not out of control, your not in control
8 juli 2009 · 686 Inlägg

Hittat på rejsa.nu :

-----------------------

Håll aldrig i dig i ratten! Den är ett verktyg och inte ett handtag. Du ska ha ett lätt men bestämt grepp om den för att styra samt känna signalerna du får i den från bilen. Inget annat. Lämpligt är ett kvart i tre grepp där du inte griper med tummarna om rattkransen utan låter de peka rakt upp.

Och nu till något väldigt viktigt, skjut ratten ifrån dig när du ska vrida på den! Dvs för att svänga höger, skjut ifrån med vänster hand. Svänga vänster, skjut ifrån med höger hand. Dra aldrig i ratten! Delvis är det här för att det hjälper dig att sitta med ryggen tryckt mot stolsryggen, delvis för att du har mycket bättre kontroll över dina rattrörelser på det här sättet.

---------------------

Funkar riktigt bra.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang