3746
Sök

Need for speed Shift

Stolt kirunabo
234 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
JA fy fan nya NFS kommer ut snart vad tror ni om de? smile Jag tycker de ser skit roligt ut och bara är ett måste att köpa.

http://www.youtube.com/watch?v=BUk2iaad … annel_page

Psn: Audirocks

Allmänt envis
12 512 Inlägg
7 juli 2009
Tror tyvärr inte på NFS serien längre, det känns för det mesta som ofärdiga spel byggda på samma plattform. Att sedan köra nosen före in ett betongräcke och sedan köra vidare gör inte spelet roligare i mina ögon, som Most wanted och Carbon.

I NFS går det lika bra att studsa igenom spelet (där man i verkligheten hade dött vid första krocken) och ta igen smällarna med lustgasen som att köra "seriöst/realistiskt" och se till att inte krocka.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Stolt kirunabo
234 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
Tror tyvärr inte på NFS serien längre, det känns för det mesta som ofärdiga spel byggda på samma plattform. Att sedan köra nosen före in ett betongräcke och sedan köra vidare gör inte spelet roligare i mina ögon, som Most wanted och Carbon.

I NFS går det lika bra att studsa igenom spelet (där man i verkligheten hade dött vid första krocken) och ta igen smällarna med lustgasen som att köra "seriöst/realistiskt" och se till att inte krocka.

Äh smaken är som baken wink

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 juli 2009
Jävlar va spel dom gör, hinner dom göra ett spel klart innan dom ens gör ett nytt? :S

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Stolt kirunabo
234 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
Jävlar va spel dom gör, hinner dom göra ett spel klart innan dom ens gör ett nytt? :S

Det har varit under utveckling i typ 20månader så smile Undercover var bara nått snabbt dom gjorde för underhålla kidsen ett tag smile

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 juli 2009
audirocks skrev:
ExXtr3me skrev:

Det har varit under utveckling i typ 20månader så smile Undercover var bara nått snabbt dom gjorde för underhålla kidsen ett tag smile

Aja, det var ju mer än vad man visste. Men jag tycker dom senaste har gått ganska snabbt? När jag köpte most wanted så tog det nog inte lång tid tills carbon kom ut..
Men men, pengar pengar...

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Stolt kirunabo
234 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
ExXtr3me skrev:
audirocks skrev:
ExXtr3me skrev:

Aja, det var ju mer än vad man visste. Men jag tycker dom senaste har gått ganska snabbt? När jag köpte most wanted så tog det nog inte lång tid tills carbon kom ut..

Jo de är sant smile Vad har du för konsoll?

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
7 juli 2009
Blir det rent racespel nu?
Inget att åka runt i stan och leka?
Inget att få en gps-punkt och skynda sig i rusningstrafiken?
Inget att hitta en ny handlare för att få bättre saker?

För det är de saker jag gillat med NFS serien. Att försöka köra bilen oskrapad genom stan i hög fart. Och har de gjort det möjligt i detta, samtidigt som de realistiska skadorna så kan det bli kanon.
Dock gjorde trailern mig bara sur - dataförarna krockar in i en, får inte skador och man kör om alla på rakan som om man råkade starta med en DTM bil i STCC, eller en Formel1 i Formel ford klassen...

Så deras "by races for racers" måste vara för folk som aldrig sett ett riktigt lopp live eller på tv, för dataförarna ska ju agera som en själv och få realistiska skador. Det fick de redan i "GP2", där man var tvungen att hålla hjulen från varandra om man ville komma runt och gjorde man som i DC - Schumi incidenten SPA -98 så såg bilarna ut på samma sätt, och var totalt omöjliga att köra fort med. wink

(länk för er som inte vet vad jag menar http://www.youtube.com/watch?v=mmXUtwSIzmM )

Kiss my palewhite ass
1 898 Inlägg
7 juli 2009
audirocks skrev:
ExXtr3me skrev:
audirocks skrev:

Jo de är sant smile Vad har du för konsoll?

Xbox 360.

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
8 juli 2009
hmm de spelet måste jag prova , kommer Need for speed Shift till PS3 ?

Nissan Silvia

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
8 juli 2009
Mer att se:
http://www.electronicarts.se/games/1688 … vies/7179/
http://www.electronicarts.se/games/1688 … vies/7178/

Känns som vilket banrace spel som helst, saknar den "friheten" som tidigare NFS hade.

Svetsare
3 150 Inlägg
13 september 2009
Har kommit lite "nya" trailers  smile

Replay @ Porsche

Replay @ Renault

Drifting @ Vaughn Gittin Jr.

Gameplay @ Outside

Gameplay @ Inside

Så.... va tror ni om att?  Kommer nu på Torsdag   smile
Senast redigerat av ZonaX (13 september 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

2 337 Inlägg
13 september 2009
Need for Speed har ju genom åren varit ett ganska renodlat arkadspel - full fart med dyra bilar på allmänna vägar, inga skador och "bra" köregenskaper (d.v.s. lätt att köra och sladda, inte fullt så realistiskt). Förvisso blev konceptet något ändrat iom HP och Underground, men fortfarande var det en arkadspelsserie. Har bara kollat igenom trailers för Shift som hastigast, men det känns spontant som att de har klivit ifrån rötterna lite för mycket, något som började med Pro Street.

Personligen gillade jag Most Wanted bäst - bra fartkänsla, skön kontroll, roliga bilar och framförallt, klassisk NFS-känsla.

Svetsare
3 150 Inlägg
13 september 2009
Sarge skrev:
Need for Speed har ju genom åren varit ett ganska renodlat arkadspel - full fart med dyra bilar på allmänna vägar, inga skador och "bra" köregenskaper (d.v.s. lätt att köra och sladda, inte fullt så realistiskt). Förvisso blev konceptet något ändrat iom HP och Underground, men fortfarande var det en arkadspelsserie. Har bara kollat igenom trailers för Shift som hastigast, men det känns spontant som att de har klivit ifrån rötterna lite för mycket, något som började med Pro Street.

Personligen gillade jag Most Wanted bäst - bra fartkänsla, skön kontroll, roliga bilar och framförallt, klassisk NFS-känsla.

Pro Street kan jag hålla med om sög. 

Dock:

"Slightly Mad Studios’ staff formed the core development team on the critically acclaimed and multiple award-winning GTR - FIA GT Racing Game, it’s successor GTR2, and the classic sports car racing game, GT Legends."      (http://www.slightlymadstudios.com/about/)

Det är även dessa som är utvecklare för detta NFS-spelet, istället för EA som utvecklade föregångarna (Pro Street tex. dock inte alla resterande tror jag).

Så det kan ju vara ett nytt ljus kanske?

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

VW-nörd?
4 332 Inlägg
13 september 2009
Ni kan gå in på www.ign.com och läsa deras recension av Shift med. Det fick INTE dåligt betyg om man säger så.
9/10 som slutbetyg och de verkade faktiskt älska de mesta med spelet.
Blev väldigt positivt överraskad och undrar faktiskt inte om man ska köpa även detta, som ett alternativ till Dirt 2 yikes

3 714 Inlägg
13 september 2009
Vad ska man behöva ha för monsterdarot för att kunna spela NFS Shift då?

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Svetsare
3 150 Inlägg
13 september 2009
Mortalis skrev:
Ni kan gå in på www.ign.com och läsa deras recension av Shift med. Det fick INTE dåligt betyg om man säger så.
9/10 som slutbetyg och de verkade faktiskt älska de mesta med spelet.
Blev väldigt positivt överraskad och undrar faktiskt inte om man ska köpa även detta, som ett alternativ till Dirt 2 yikes

Funderar också på att inhandla båda två, dock ska jag nog ta Shift först, sen kanske Dirt2 med  smile

bollen1986:  Det ska ju liras på X360  tongue

Ps. Ska läsa igenom recensionen på IGN imorrn, ögonen är för trötta för engelska ikväll  ^^
Senast redigerat av ZonaX (13 september 2009)

200 Inlägg
14 september 2009
Har spelat spelet i drygt 2 dagar nu, är faktiskt riktigt bra gjort och roligt!
Är dock ett riktigt fan av forza och det är inte riktigt uppe på samma nivå, men roligt med olika tävlingar m.m är lätt värt att införskaffa om man gillar bilspel!

Är ju lätt bästa i nfs serien på lääääänge !

Svetsare
3 150 Inlägg
14 september 2009
maccswe skrev:
Har spelat spelet i drygt 2 dagar nu, är faktiskt riktigt bra gjort och roligt!
Är dock ett riktigt fan av forza och det är inte riktigt uppe på samma nivå, men roligt med olika tävlingar m.m är lätt värt att införskaffa om man gillar bilspel!

Är ju lätt bästa i nfs serien på lääääänge !

På xbox 360?   Hur var driftingen mm.mm.?

61 Inlägg
14 september 2009
jag har övergett NFS serien nu, trodde shift skulle bli bra när jag först hörde om det, men nu när jag sett lite filmer på gameplay så ser det inte kul ut. plus att dom har samma banor som dom hadde i Pro Street. jag ska sattsa på DIRT 2 istället, jag gillade det första DIRT och jag tycker GRID är det hitils bästa bilspelet jag spelat. blev lite sne bara när jag hörde att dom sköt upp lanseringen av PC-vertionen från septenber till december bara så att dom skulle kunna göra det kompitabelt med directx 11. jag hoppas det är värt att väntan.

Sök