Byte av kupefilter saab 9-3 00

Nastydevil
7 juli 2009 · 136 Inlägg

Hej,
Ska byta pollenfilter på en saab 9-3 00 och jag kan inte hitta vart det ska sitta och hur man ska gå tillväga, Läste att man skulle skruva ner handsfacket för att komma åt, vilket jag gjort, men hittar inte vart det ska sitta..

någon som vet hur man ska gå tillväga?
...tack på förhand

$$$
BOLIN_
7 juli 2009 · 2 763 Inlägg

Sitter inte det bakom handsfacket då??rollbig_smile

Volvo - For Life
Nastydevil
7 juli 2009 · 136 Inlägg

Inte vad jag kunde se iaf, filter är ca 30x10cm så man tycker ju att man borde se det ganska enkelt

$$$
NIzmO Ollikkala Racing
7 juli 2009 · 1 724 Inlägg

Vet inte om det är likadant men på 9-5 så sitter det in mot mitten av instrumentpanelen under handsfacket.

- Time Attack -
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
7 juli 2009 · 6 170 Inlägg

Som sagt, på 9-5 sitter kupéfiltret under två kåpor nedanför handskfacket och mot mittkonsollen.

Sitter det likadant på 9-3 så är det bara att leta efter en stor plastkåpa bakom handskfacket eller mot mitten av instrumentpanelen så bör du hitta det.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
kwansa Hmm, vet inte?
7 juli 2009 · 1 775 Inlägg

jaha, då får väll jag säga vart du hittar det smile

bort med vindruterstorkarna, ta bort plasten undervindrutan. sen sitter det ett skyddsplast över filtret! byt, sätt dit skyddsplasten, dit med plasten under rutan och dit med torkarna!

glöm inte att ta bort nippeln som förser huven med spolarvätska, var försiktig när du tar bort den.

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.
Nastydevil
7 juli 2009 · 136 Inlägg

kwansa skrev:
jaha, då får väll jag säga vart du hittar det smile

bort med vindruterstorkarna, ta bort plasten undervindrutan. sen sitter det ett skyddsplast över filtret! byt, sätt dit skyddsplasten, dit med plasten under rutan och dit med torkarna!

glöm inte att ta bort nippeln som förser huven med spolarvätska, var försiktig när du tar bort den.

Tackar gick hur smidigt som helst big_smile

$$$
Liselott
4 augusti 2016 · 1 Inlägg

Har en Saab 9-3 2001 och filtret sitter under torkar motorn

zleepy Trucker
4 augusti 2016 · 1 391 Inlägg

Det är smart och kolla när tråden skrevs, så man inte lyfter en gammal tråd i onödan...

Tråden är sju år gammal, så det är löst nu smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang