_NoDDaN_ skrev:
Hej åter igen. tror jag har löst problemet
Jag satte på PreOUT rear (fullområdshögtalare) och ställde in från stege. lät inte så värst bra på 30-50hz
Ska vara PreOUT SubW när det är basshögtalare innhaktiverat (Subwoofer)
jag satte steget på 30hz lägsta Gain och körde sterion på 75% av max volym, Nu höjer jag Gainen sackta höre och högre tills de börjar låta dåligt. Men de börjar ju fan alldrig låta dåligt.
Är som att steget inte orkar driva basarna på 30hz fins ingen kräm att hämta konstigt nog. jag höjer LP till kl 12 vad kan de vara 120+hz kanske typ då börjar de fläckta på så man kan gaina så de börjar låta dåkigt.(30-300Hz)
med 120+hz så låter det helt ok
nu ställer jag in på PreOUT SubW och sätter steget på OFF då funkar inte LP filter och inte Bassboost och inte Subsonic filter med andra ord Gain funkar enbart rästen ställs in från sterion.
Nu har jag Sterion på 50Hz bass boost i sterion på 0. Gain på steget 60% ca av max volym. Sterion på 75% av max volym
Nu låter de bra. Men har ingen Subsonic att pilla på. Men de är kanske skit samma?
Vad är bäst att köra från? Steget tycker jag låter skit, för man moste ha allt påvrider för att de ska låta nått. Eller att köra från Sterion? Med Stegets Filter på OFF?
jag har en teori varför mitt steg blev så varmt. Kan de bero på att Steget och Sterions HZ jobbade motvaran så att de blev för låg HZ. Och steget klarade inte av det, därför blir steget varmt som satan.? har jag fel? eller kan jag ha rätt.
hur kör ni alla andra? Ställer ni in HZ och allt från Sterion? eller från Steget? vad är igäntligen bäst? Just nu röstar jag för Sterion för de värkar då bäst för mig om det nu är 50hz som skickas enda till bassarna