2274
Sök

Invandrarkillar/män med långa naglar...varför?

FreddeK
11 juli 2009
Trådstartare
Ja jag undrar varför invandrarkillar har långa naglar eller att många har långa lillfingernaglar, har nämligen lagt märke till detta på tex pizzabagare och jag tycker det är rätt snuskigt alternativt äckligt.

Har inget med rasism att göra så var det uppklarat också.

Så varför har dom det?

Mvh Fredde

Allmänt envis
12 512 Inlägg
11 juli 2009
Absolut ingen aning och inget jag lagt märke till heller...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Master of the obvious
636 Inlägg
11 juli 2009
jadu, dom hade väll inge toapapper förut och har inte vant sig än tongue

Skämt och sido, eftersom det var på många du märkt det på så har det nog med religion eller något liknande.
Senast redigerat av Marqus (11 juli 2009)

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
11 juli 2009
nope har inget med relgion o göra faktiskt.

vad jar har märkt, av mina resor  till  tex   Pakistan, indien, Afghanistan, turkey, Iran  osv är att  de "äldre" brukade använda det föratt mäta "socker" när de drack te !.  nu tro inte att ungdomarna här i EU göre d för samma anledning. nej..

det mesta  är föratt de tror det är coola o sånt. jag vet faktiskt inte.. det är bara så hehehe.
^^ ( och vad jag märkt är att de flesta unga invandrare använder det faktisk föratt " ringa en pling ",  ( översatt till svenska:  stoppa det i näsan  )       smile    men jag drar inte alla över en linje så

så länge man vårdar naglarna, o ser till att de e RIKTIG rena när man jobbar på en pizzaria eller så. så har tycker jag det är okey.

men sköter de inte naglarna. så fyy klipp d.
Senast redigerat av mr_right (11 juli 2009)

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

www.klockren.nu
476 Inlägg
11 juli 2009
mr_right skrev:
det mesta  är föratt de tror det är coola o sånt. jag vet faktiskt inte.. det är bara så hehehe.
^^ ( och vad jag märkt är att de flesta unga invandrare använder det faktisk föratt " ringa en pling ",  ( översatt till svenska:  stoppa det i näsan  )       smile    men jag drar inte alla över en linje så

ja de är ju riktigt coolt att ha långa naglar..eller inte..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2009
Kola. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
11 juli 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Kola. smile

Fastnar inte den på nageln då?. Jag menar en kola kan vara ganska så seg och klibbig..tongue

246 Inlägg
11 juli 2009
dom har långa naglar för att kunna sniffa pulver...man lägger det på nagelns undersida och sen sniffar upp det

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 juli 2009
vad det visar är att de rikare och mer "upperclass" i många av deras ursprungsländer har det så bra ställt så de inte behöver arbeta, då hade ju deras naglar brytits av.

Fri fart för ett fritt folk!
14 646 Inlägg
11 juli 2009
FireTraXX skrev:
Kola. smile

tror faktist jag med

har faktist funderat rätt mycket och den enda förklaringen jag kan komma på är just droger smile

tycker det är vidrigt me långa naglar..själv får jag panik om mina naglar växt 1mm
sen har jag naglar som är klippta så korta att dom är 4-5mm innanför fingrarna ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
11 juli 2009
sir_daniel skrev:
vad det visar är att de rikare och mer "upperclass" i många av deras ursprungsländer har det så bra ställt så de inte behöver arbeta, då hade ju deras naglar brytits av.

nja inte direkt i de flesta länder.

I mitt betyder det helt enkelt att du tillhör faktisk en lower class   typ då du inte sköter om dina naglar.
men OM jag inte har fel. det du sa betyder i "arabiska" länder..

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

1 634 Inlägg
11 juli 2009
Jag vet en familj där alla sparade nageln på ena pekfingret. Ingen aning om vad det innebar. En av sönerna var tvungen att klippa det om han ville fortsätta träna kampsport i våran klubb, han klippte så så jäkla viktigt kan det inte vart wink Eftersom hela familjen körde med det är nog droger INTE anledningen wink Jag antog att det helt enkelt var någon sorts släktgrej dom gjorde.
Senast redigerat av andreas_gbg_ (11 juli 2009)

Numera Saab 9-5 Aero -00

FreddeK
11 juli 2009
Trådstartare
Hehe ja där ser man, verkar ju inte vara religionbaserat då iallafall...hm. Får nog fråga Achmed på pizzerian helt enkelt...detta är skumt, jäkligt skumt och måste utredas och sedan utrotas för så här kan vi inte ha det!

DFFL
9 020 Inlägg
11 juli 2009
Growe skrev:
FireTraXX skrev:
Kola. smile

tror faktist jag med

har faktist funderat rätt mycket och den enda förklaringen jag kan komma på är just droger smile

tycker det är vidrigt me långa naglar..själv får jag panik om mina naglar växt 1mm
sen har jag naglar som är klippta så korta att dom är 4-5mm innanför fingrarna ;-)

Lång lillfingernagel för att gräva i påsen med och sen snorta direkt.
Inga fina linor här inte. smile

EDIT:
Där...
Senast redigerat av FireTraXX (11 juli 2009)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

12 086 Inlägg
11 juli 2009
Jag kan bara säga att jag oxå lagt märke till ovanan. Snuskigt är de tongue

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 juli 2009
mr_right skrev:
sir_daniel skrev:

nja inte direkt i de flesta länder.

I mitt betyder det helt enkelt att du tillhör faktisk en lower class   typ då du inte sköter om dina naglar.
men OM jag inte har fel. det du sa betyder i "arabiska" länder..

kommer inte ihåg vilket/vilka länder det var så men en bekant till farsan berättade att så var det i ett land han hade jobbat i.

men samma sak betyder ju helt olika saker beroende på land och traditioner.

blacken
11 juli 2009
Trådstartare
Vi har även den "ovana/seden" Att "fint" folk spretar ut med lillfingernageln när dom dricker fika, typ Östermalmsstuk på fingret. Det kommer ifrån väldans gamla tider innan bestick och & dök upp på våra bord.
Då starka och exotiska kryddor var sällsynta, då lät man lillfingernagel att växa ut så använde man den att krydda maten med. Kryddorna hade man i skålar på borden, så man försåg sig med dom med hjälp utav nageln..
Senast redigerat av blacken (11 juli 2009)

12 086 Inlägg
11 juli 2009
blacken skrev:
Vi har även den "ovana/seden" Att "fint" folk spretar ut med lillfingernageln när dom dricker fika, typ Östermalmsstuk på fingret. Det kommer ifrån väldans gamla tider innan bestick och & dök upp på våra bord.
Då starka och exotiska kryddor var sällsynta, då lät man lillfingernagel att växa ut så använde man den att krydda maten med. Kryddorna hade man i skålar på borden, så man försåg sig med dom med hjälp utav nageln..

Man kan ju fråga sig varför sånna urgamla ohygieniska seder än lever kvar, när allt annat förändrats.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
11 juli 2009
Värre än ett gäng kärringar.

109 Inlägg
11 juli 2009
Dem gör så bara för att det är coolt. Som att ha en BMW är ett måste bland annat om det är nära en pizzeria

Sök