4981
Sök

Tomtom Home hittar inte min GPS

1 915 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har nyligen fått en Tomtom GO.
Vill köpa ny karta till den då den var 5år gammal och lägga in lite badställen osv i gpsen.

Läste att man skulle använda tomtom home så laddade ner nyaste versionen på Tomtoms hemsida, men när jag ansluter min GPS så öppnas tomtom home programmet, men det står att ingen enhet är ansluten.
GPSen hittas av datorn och kommer åt minneskortet i gpsen via utforskaren, men tomtome home kan inte hitta den.
På tomtoms hemsida står det bara att man ska ladda ner nyaste versionen av programmet och nollställa GPSen och det har jag gjort, men det funkar inte ändå.
Har även testat tipset om home_images till root katalogen som fannspå hemsidan.
Håller jag musen över home ikonen i aktivitetsfältet så står det " navigation device connected, men i programmet står det ingen enhet ansluten...

Har ni några tips på hur jag kan få programmet att fungera med min GPS ?
Även fast GPS modellen är gammal så bör den väl funka med tomtoms program ? även testat äldre versioner av tomtom home, men de funkar inte heller...

Testade GPSen häromdagen, men enligt den åkte jag ute i skogen på en del nyare vägar som funnits några år smile
Så en ny karta vore bra! såg de bara kostade lite över 300kr för en svensk så det kan det vara värt.
Men måste ju kunna få in den i gpsen oxå.

Hjälp!

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 juli 2009
Testat om det går att lägga kartan direkt på minneskortet utan att ha gpsen mellan?
Tagit hem eventuella drivrutiner.
Läst FAQ på tomtom.com? Tittade igenom den lite och det stod en del vettigt.

Vilken modell av Tomtom Go har du? Fanns ca 10st på hemsidan.

Sök