Hur är detta område i göreborg?

Kenny-83 Företagare & YouTuber
11 juli 2009 · 1 940 Inlägg

Hej!
Vi har planer att flytta till Göteborg men eftersom vi inte vet riktigt hur områdena är och vilka ställen man helst ska hålla sig undan för att slippa t.ex. skadegörelse av bil etc. Alltså typiska lågstatus/knark områden

Jag har fått tag på en lägenhet på godvädersgatan, så frågan är hur är det området? På goggle earth så visar det att området är mitt i mellan "Länsmansgården" och "Biskopsgården".

Vad tycker ni om det området?

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
Mortalis VW-nörd?
11 juli 2009 · 4 332 Inlägg

Det är ghetto.
Undvik: Länsmansgården, biskopsgården, backa, angered/lövgärdet/hammarkullen, bergsjön, kortedala har sina "hot spots", gamlestan, tynnered.
Har kanske glömt nåt.
Sen e de la upp till var o en, men sätter inte min fot där så mkt skit de sysslar me där.

-S40- Livsnjutare
11 juli 2009 · 403 Inlägg

ja det är inget roligt område. tyvärr är det svårt att få lägenheter på attraktiva områden, men fan ta den som ger sig:)

Gta Iv 31april
Mr_dOhC
11 juli 2009 · 214 Inlägg

Får man fråga var du bor nu och varför du vill bo i göteborg ?

Anledningen till att jag frågar :
Finns x antal olika ställen att bo på runt omkring Gbg som inte är allt för långt bort och som har bra kommunaltrafik om man vill tex gå på krogen. Kör man bil så går motorvägen snabbt.

Stor nackdel med Gbg är att premien på bilförsäkringen är tokhög om man har lite roligare bil.

BMW 330d xDrive E91 "Bruksbilen" (2010)
Audi 200 20v TQ "BGM-109A" (1990)
Volkswagen Passat GL Variant "Corvette Edition" (1987)
Rquired Allmänt envis
12 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Mr_dOhC skrev:
Får man fråga var du bor nu och varför du vill bo i göteborg ?

Anledningen till att jag frågar :
Finns x antal olika ställen att bo på runt omkring Gbg som inte är allt för långt bort och som har bra kommunaltrafik om man vill tex gå på krogen. Kör man bil så går motorvägen snabbt.

Stor nackdel med Gbg är att premien på bilförsäkringen är tokhög om man har lite roligare bil.

Kolla Sherlias profil, står att denne är norrlänning och äger en Honda Civic-97 wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Arradin
12 juli 2009 · 631 Inlägg

XM skrev:
Håller med! Järnbrott och Rudalen i Västra Frölunda bör du undvika om du vill ha bilen i fred. Högsbo och Flatås rekommenderar jag heller inte.
Johanneberg, Guldheden och Landala, rätt OK områden men ganska trista. Framför allt Landala. Det ser nästan ut att vara direkt hämtat från Östeuropa någonstans. Gräsliga 8-vånings loftgångshus anno 1970-tal.

Dumheter, jag bor i Järnbrott/Flatås området, och finns fan inget lugnare område.

Mr_dOhC
12 juli 2009 · 214 Inlägg

Rquired skrev:

Mr_dOhC skrev:
Får man fråga var du bor nu och varför du vill bo i göteborg ?

Anledningen till att jag frågar :
Finns x antal olika ställen att bo på runt omkring Gbg som inte är allt för långt bort och som har bra kommunaltrafik om man vill tex gå på krogen. Kör man bil så går motorvägen snabbt.

Stor nackdel med Gbg är att premien på bilförsäkringen är tokhög om man har lite roligare bil.

Kolla Sherlias profil, står att denne är norrlänning och äger en Honda Civic-97 wink

big_smile Ah den kollade jag aldrig.

expect1991
12 juli 2009 · 1 814 Inlägg

Arradin skrev:

XM skrev:
Håller med! Järnbrott och Rudalen i Västra Frölunda bör du undvika om du vill ha bilen i fred. Högsbo och Flatås rekommenderar jag heller inte.
Johanneberg, Guldheden och Landala, rätt OK områden men ganska trista. Framför allt Landala. Det ser nästan ut att vara direkt hämtat från Östeuropa någonstans. Gräsliga 8-vånings loftgångshus anno 1970-tal.

Dumheter, jag bor i Järnbrott/Flatås området, och finns fan inget lugnare område.

Järnbrott verkar ju lugnt o bra faktiskt. Men det stället som TS pratar om är inte trevligt hmm

FreddeK
12 juli 2009 ·

Nog lättare om ni goa götlaburgare radar upp dem bra ställena istället=)

Senast redigerat av Freddeponken (12 juli 2009)

Miklen
12 juli 2009 ·

I Kallebäck händer d fan inte mycke va ja vet.. Nära te stan me.. Kom nyss hem, tyckte det va dyrt me 51,40kr buss så ja gick istället smile

J0ckeO Yrkesförare
12 juli 2009 · 135 Inlägg

Arradin skrev:

XM skrev:
Håller med! Järnbrott och Rudalen i Västra Frölunda bör du undvika om du vill ha bilen i fred. Högsbo och Flatås rekommenderar jag heller inte.
Johanneberg, Guldheden och Landala, rätt OK områden men ganska trista. Framför allt Landala. Det ser nästan ut att vara direkt hämtat från Östeuropa någonstans. Gräsliga 8-vånings loftgångshus anno 1970-tal.

Dumheter, jag bor i Järnbrott/Flatås området, och finns fan inget lugnare område.

finns bra mkt lugnare områden än dom, massa moppefuckon som åker runt överallt å krossar rutor på bilar för skojs skull. enda anledningen te att jag flyttade ifrån d området var enbart för att slippa just detta. finns det inte tattare där så kryllar d av alkisar som älskar parkbänkar, speciellt ju närmare frölunda du kmr. smile

Destajnii
12 juli 2009 · 219 Inlägg

Norra kortedala är rätt bra, munkebäck verkar bra och partille/sävedalen, lerum är bra som ligger en bit utanför, gamlestan har blivit mycket bättre än vad det har varit innan iaf.

Undvik: Hjällbo, Hammarkullen, Lövgärdet, Gårdsten, Bergsjön, Hissingen

Mortalis VW-nörd?
12 juli 2009 · 4 332 Inlägg

Lunden/Örgryte, Kålltorp, Björkekärr, Hovås, Långedrag, Haga, Linné (typ), vasastan, avenyn, lorensberg, annedal, johanneberg, sävedalen, mölndal har vissa bra områden, önnered, ja de finns faktiskt några bra områden i gbg. säkert missat några

Lonefox Bad music kills good sound
12 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Sök dig hellre ngt utanför Gbg ja....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Drönirettab
12 juli 2009 · 21 761 Inlägg

I Lerum bor det väl bara en massa skumma personer, tex Lonefox och Lennart Palm. wink

-S40- Livsnjutare
12 juli 2009 · 403 Inlägg

spelar nog ingen roll vart du bosätter dig har man otur så har man.. har sett statistik på skadegörelse i göteborgsområdet. det är väldigt utspritt. händer det så händer det. även om ett område sägs vara lugnt, så är man inte safe!

Gta Iv 31april
Cambrant
12 juli 2009 ·

Vissa områden i Partille är nice

Senast redigerat av Cambrant (12 juli 2009)

Cambrant
12 juli 2009 ·

Nja, vissa delar är ju katastrof på hisingen men alla områden har sina katastrofzoner. Man kan nog hitta bra områden överallt!

alain www.bimmerpower.org
13 juli 2009 · 3 995 Inlägg

Sävedalen är ett mycket trevligt område, nära Göteborgs centrum, 15 minuter med bussen.
Ring till Partillebo, (det ingår ström i deras hyra).

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Lonefox Bad music kills good sound
13 juli 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
I Lerum bor det väl bara en massa skumma personer, tex Lonefox och Lennart Palm. wink

Nja jag bor bara i komunen.....kan inte beblanda mig med Lerumspack....."bonne" som man är wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang