Mikael Persbrandt's Nissan GTR

JF
12 juli 2009 · 92 Inlägg

Råkade av en slump få syn på en Nissan GTR på statoil i Järnbrott när jag tankade bilen för några dagar sedan, det visade sig vara Mikael Persbrandt's bil som dom provkörde, den var i sällskap med en porsche 996 GT3 och en cayman, lite coolt eller? alla antecknat? wink
http://www.aftonbladet.se/bil/article5476873.ab

https://www1.garaget.org/gallery/archive/9993/706714_kiscis.jpg
Mikael Persbrandt's Nissan GTR

Mitsubishi Sigma "V6" (1991)
Audi A6 Avant "C8" (2019)
FireTraXX DFFL
12 juli 2009 · 9 020 Inlägg

http://www.falkoping.se/images/18.1526e31024b9d4c0b8000793/anteckningsblock.jpg

Prova blogga...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rquired Allmänt envis
12 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Tycker det här passar bättre i bloggen. Men visst är det en riktigt grym bil smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
JF
12 juli 2009 · 92 Inlägg

japp ska blogga med, var tvungen lägga ut är med så du kunde ateckna

Mitsubishi Sigma "V6" (1991)
Audi A6 Avant "C8" (2019)
camaro67 Meister
12 juli 2009 · 6 763 Inlägg

Kul att de hoppar med hans bil. Jag skulle iaf vara fly förbannad! Sen ska de väll ge fullt fan i om han betalar fullt pris eller ej. Sen att en gtr slår alla superbilar är ju ännu mer skit snack.. Jämna aftonbladet med marken mad

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
BOLUND bonntrimmare
12 juli 2009 · 655 Inlägg

camaro67 skrev:
Kul att de hoppar med hans bil. Jag skulle iaf vara fly förbannad! Sen ska de väll ge fullt fan i om han betalar fullt pris eller ej. Sen att en gtr slår alla superbilar är ju ännu mer skit snack.. Jämna aftonbladet med marken mad

www.aftonhoran.se

9Femma
12 juli 2009 · 342 Inlägg

camaro67 skrev:
Kul att de hoppar med hans bil. Jag skulle iaf vara fly förbannad! Sen ska de väll ge fullt fan i om han betalar fullt pris eller ej.

Nu är det ju som så att Persbrandt fick valet om han ville köpa sig en helt ny GT-R eller köpa pressbilen till reducerat pris.
Och han valde pressbilen ...
Då har man - som jag sett det - gjort sitt val.

Att pressbilar går extremt hårt åt är allmänt känt, så ...

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
hedley Saaboholic
12 juli 2009 · 3 129 Inlägg

Kan ju alltid hoppas på att äcklet blåser av vägen.. fast iförsig det vore ju synd på en fräck bil..roll

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Torlejf Bilvårdstönt.
12 juli 2009 · 1 109 Inlägg

hedley skrev:
Kan ju alltid hoppas på att äcklet blåser av vägen.. fast iförsig det vore ju synd på en fräck bil..roll

Vad har Persbrandt gjort dig?

Gällande bilen så var detta den enda bil Mikael kunde få tag på, annars hade han fått vänta till 2011.
Så har jag fått det till iaf.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
_Wallis_
12 juli 2009 · 4 506 Inlägg

Säger som de andra, hade ju passat bättre i bloggen.
Men till ämnet så såg jag han i Tisdags på mölndals vägen.

Kan du andas kan du dö.
Rquired Allmänt envis
12 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Varför hoppa på Persbrant? Tuff bakom tangentbordet men förmodligen en riktig fegis i verkligheten. Och varför skall man inte ta chansen att spara pengar bara för att man är rik?

Såg en intervju med honom där han fick försvara varför han köpt en begagnat Bmw, det är väl bara smart att få en i princip ny bil för avsevärt mindre pengar. Må så vara att i fallet Nissan så har ett par journalister bränt runt med den, men så mycket sliter det inte på en sådan. Och jag tror knappast Persbrandt köpt den för att fisköra, så att den redan har busats lite med gör nog inga större skillnader...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
CrilleD
12 juli 2009 · 831 Inlägg

Finns nog dom som hoppas du med blåser av vägen... kom igen? Vad är det du säger?

hedley skrev:
Kan ju alltid hoppas på att äcklet blåser av vägen.. fast iförsig det vore ju synd på en fräck bil..roll

Stefan Varberg Supraman
12 juli 2009 · 2 300 Inlägg

hedley skrev:
Kan ju alltid hoppas på att äcklet blåser av vägen.. fast iförsig det vore ju synd på en fräck bil..roll

jäkla idiotuttalande.

Jag tycker att han kommer va en bra ägare och förare till den bilen.
han har ju ett stort motorintresse och han tävlar ju med i div rallyn och race.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Hamilton
12 juli 2009 · 8 864 Inlägg

hedley skrev:
Kan ju alltid hoppas på att äcklet blåser av vägen.. fast iförsig det vore ju synd på en fräck bil..roll

Svenska avundsjukan är bara så underbar.....big_smile

Fotograf på tierpidag.se
LoFET Almännt tokig
12 juli 2009 · 481 Inlägg

Jag såg den på motorvägen i kållered i torsdags, de e riktigt fina smile

Inline sixes ist sie scheisse.......
lelleal
12 juli 2009 · 1 150 Inlägg

roligt med alla tangentbords ryttare..... tkr han är rolig och se och lyssna både i film och intertvjuer sen verkar han ha ett stort bilintresse:)

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Bjare
12 juli 2009 · 945 Inlägg

Är jag ännu coolare nu om jag haft han i min taxi för några dagar sen i båstad? tongue Han kör bilen precis överallt.

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang