Angående:Driftingen den 23/8 i Bivaröd

jocke-hlmk
14 juli 2009 · 129 Inlägg

Nu är det klart det BLIR Drifting den 23/8 i Bivaröd..

Mvh Jocke

supra_gone_wild Drift junkie!!
14 juli 2009 · 276 Inlägg

okej trevligt.. e där nån chans man kan få se ban layouten innan d e dags??
mest för o se om d e värt o köra upp där??

mvh Malmborg

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
jocke-hlmk
15 juli 2009 · 129 Inlägg

Jag håller på att försöka sammanställa en översiktsbild som visar er driftare den biten ni kommer att köra på sen Konbanekörarna det de kommer att köra på och till sist anmälan insläpp och utställning.

När jag har detta klart kommer det att läggas ut på samtliga 3 sidor jag är inne på.

Mvh Jocke

supra_gone_wild Drift junkie!!
15 juli 2009 · 276 Inlägg

okej låter bra d... vi kommer säker upp igen men vill se lite först hur banan kommer bli men jag håller ögone öppna smile

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
dreamworld
18 juli 2009 · 10 Inlägg

liten fråga, håller på o planerar lite och undrar bara. Finns där något krav på att bilen måste vara bes eller påställd under träningen?
Har nämligen en tom kaross som ja går väger för att bygga antingen folkrace eller drift bil av. Dock så kommer den inte gå att bes då det blir en helt annan motor o drivlina i den...

Volkswagen golf mk1 "waltuo-racing.se" (1983)
Audi a4 1,8t "drop it down loooow" (1996)
Audi a4 1,8t "Hajen" (1996)
Henkezd Fotograf
18 juli 2009 · 114 Inlägg

Trevligt att där händer något på flygfältet igen, var nåt evengemang för ett par år sedan som var väldigt trevligt.

Det är mina morbröder som äger flygfältet så jag kan tänka mig att de inte var spec svårt att övertala dem om att ha något sådant där tongue haha

MVH Henke

jocke-hlmk
18 juli 2009 · 129 Inlägg

dreamworld skrev:
liten fråga, håller på o planerar lite och undrar bara. Finns där något krav på att bilen måste vara bes eller påställd under träningen?
Har nämligen en tom kaross som ja går väger för att bygga antingen folkrace eller drift bil av. Dock så kommer den inte gå att bes då det blir en helt annan motor o drivlina i den...

Bilen behöver inte vara besiktigad av SBF dock blir det en mycket enkel besiktning på plats som vanligt men det är bara sånt som att allt sitter fast och att man har rätt kläder (långärmad + långbyxor eller dress  eller tävlingsställ..
Så bygg du en driftbil bara..

Mvh Jocke Hässleholms Motorklubb

jocke-hlmk
19 juli 2009 · 129 Inlägg

Den 23 Augusti kommer vi i Hässleholms Motorklubb att arrangera ännu en driftingträning och dessutom kommer vi som vanligt att ha en utställning samtidigt vi kör som vanligt ett samarbete med Carkings från Kristianstad som håller sin konbana på samma ställe..

Observera att denna träning även är den näst sista innan vår tävling som går av stapeln den 4:e Oktober 2009.

Utställningen kommer att gälla alla sorters bilar och motorcyklar + även epa och a-traktorer.

Priser kommer att finnas denna gång i samtliga klasser (om det blir många nog att dela in det i klasser).Annars kör vi det rakt av och 3 priser på detta. Kommer även att ha priser för driftarna och Carkings har för konbaneförarna. Denna gången blir det inte Peoples Choice utan Domare som bedömer alla bedömningar även i utställningen.

Mer om detta event kommer inom det snaraste och vi söker även företagare som vill komma och ställa ut sina saker och sälja en del för en mindre kostnad för plats , vi kommer även att erbjuda reklamplatser till förmånliga priser..

Platser på plats : 500 Kronor per gång.

Reklam längs banan : 250 Kronor ( Ni får ha egna banners eller skyltar vi fixar inga)

Sponsorpriser till de tävlande och till utställarna söks också.

Inträde kommer att tas denna gång men det rör sig om 20 Kronor för samtliga

Dessa event körs också i samråd med www.sideways.nu och där kommer även anmälningslistan att finnas för ifyllnad.
Mer info kommer som sagt senare och då kommer alla tider och priser upp.

Anmälan + Besiktning : 08,45 – 10,00
Förarsammanträde :        10,10
Start Körning Nr1 :         10,30 – 12,00
Lunch :                            12,00 – 13,00
Körning Nr2 :                 13,00 – 14,20
Paus :                              14,20 – 14,40
Körning Nr3 :                 14,40 – 16,00
Prisutdelning :                16,20

Vi frågor ring mig :

0738-358979

Eller maila mig på :

tuffrallyjocke@hotmail.com

Mvh Jocke Hässleholms Motorklubb

Senast redigerat av jocke-hlmk (28 juli 2009)

jocke-hlmk
28 juli 2009 · 129 Inlägg

Nu ligger anmälan uppe till träningen i Bivaröd den 23/8 på våran egen sida www.hlmk.com och även på  www.sideways.nu sida .

Mvh Jocke Hässleholms Motorklubb

Senast redigerat av jocke-hlmk (6 augusti 2009)

supra_gone_wild Drift junkie!!
28 juli 2009 · 276 Inlägg

låtr bra detta.. jag ska va med men avvaktar lite så jag e helt säker på att bilen e klar då... hur gick d med bilder på banlayouten??

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
jocke-hlmk
29 juli 2009 · 129 Inlägg

Hej!
Vi har för alls rättvisa och för att vi inte ska få en massa okynneskörning och olaglig träning på området att avvakta med denna tills strax innan det är dags på så sätt blir det rättvist för alla..

Mvh Jocke

supra_gone_wild Drift junkie!!
29 juli 2009 · 276 Inlägg

okejokej d e inga problem bara man kan få se den innan man åker upp så man vet om d e lönt o åka upp med bilen:)

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
jocke-hlmk
29 juli 2009 · 129 Inlägg

Hej Andy!
Kommer att lägga in den på Torsdagen innan har vi bestämt nu så hinner du titta på den iallafall och klart det är lönt att komma den är ju längre än den förra på läreda och en hel del klurigare med en del speed om man säger..

Mvh Jocke

daajvid Elektriker
29 juli 2009 · 1 138 Inlägg

jocke-hlmk skrev:
Nu ligger anmälan uppe till träningen i Bivaröd den 23/8 på www.sideways sida och kommer även senare att komma på våran egen sida www.hlmk.com .

Mvh Jocke Hässleholms Motorklubb

ps sidways sida blev en fellänk.. kommer in på något helt annat skit. http://www.sideways.nu/ är den rätte;)

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
supra_gone_wild Drift junkie!!
29 juli 2009 · 276 Inlägg

d e just därför jag vill se banan innan för jag har inte i mitt sprut än så e mest orolig att jag inte har tillräckligt med mos i bilen för banan... d e klart jag kommer upp men roligt o veta om man har nån chans med min nuvarande setup..

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
KHRacing
29 juli 2009 ·

supra_gone_wild skrev:
d e just därför jag vill se banan innan för jag har inte i mitt sprut än så e mest orolig att jag inte har tillräckligt med mos i bilen för banan... d e klart jag kommer upp men roligt o veta om man har nån chans med min nuvarande setup..

Att säga att man inte har mos nog är rätt dåligt tycker jag, jag tog HELA pariserkurvan med en E-30 med 113 hk för några år sedan, inga som helst problem om man bara vågar liksom smile

Som banläggaren kan jag lova dig att det komemr gå runt 30% fortare på Bivaröds kommande bana än på Läreda/tidigare big_smile

Kurisosa - svagaste bilen i D1 i japan har legat på 95hk, starkaste på över 750hk

supra_gone_wild Drift junkie!!
29 juli 2009 · 276 Inlägg

okej men den banan på läreda e skit hal så där hade jag kunnat köra i treans växel oxå men tyvärr så e ju banan  för långsam för d..

jo men sen får du va lite realistisk hur lite väger den bilen inte?? du kan ju inte jämföra d med en näst intill standard 940!!

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
Tejptomas F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
31 juli 2009 · 154 Inlägg

Anmäld!! Malmborg, skärp dej nu. Det är bara att anmäla sej. Tro mej, du kommer kunna lägga feta ställ.
Och ska du bli bättre än mej så måste du träna... Jag måste ju i alla fall träna på linjen. smile


Mvh Tomas

Volvo 744 GL "2010 - The year of backentries" (1988)
Volvo V70R "Dragbilen" (1998)
supra_gone_wild Drift junkie!!
31 juli 2009 · 276 Inlägg

jaja tro vad du vill. men jag åker inte upp om jag inte har bilen färdig e liksom ingen mening med d då..

André Malmborg
Team Scorpion Drift on facebook
Sponsorer: www.japtuning.se X www.klracing.se X www.mrtuning.se X firststop i Svedala
Nissan Silvia s15 Spec-R "Team Scorpion Drift" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang