STULNA Tenzo R 18''

Appel
15 juli 2009 · 10 Inlägg

Hej,

natten 2009-07-14 stals mina däck (nya goodyear eagle f1) och fälgar (nya Tenzo R 18''). Utöver det så krossades bakrutan och skärmkanterna böjdes och skrapades naturligtvis när dom små genierna stal mina kära ägodelar. Bilen stod i Lund vid tillfället i ett låst garage.

Chansen att återse dom är förstås liten. Men fälgarna är ganska ovanliga och köpta i Holland. Så om någon ser något ute på vägarna eller kanske en annons om dom så hör gärna av er!

Tack!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/108867/709763_t7vs4d.jpg
Så här ser dom ut!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/108867/709764_3c89ee.jpg
Ganska ovanliga med att dom sticker ut så pass mkt.


https://www1.garaget.org/gallery/archive/108867/709767_2b58qa.jpg
Min syn idag...


https://www1.garaget.org/gallery/archive/108867/709769_m6ro0w.jpg
Min syn idag...

mackelito
15 juli 2009 · 61 Inlägg

Fy fan vad tråkigt. Ska hålla koll i blekinge

nordstromj
15 juli 2009 · 1 772 Inlägg

Fyfan...

Risken att jag ser dom är väl tyvärr liten men gör ja de så..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Appel
15 juli 2009 · 10 Inlägg

Tack för ni håller ögonen öppna!

-Akerfeldt-
15 juli 2009 · 2 638 Inlägg

Tråkigt, att det finns folk som inte kan låta andras saker vara. Håller koll, men chansen att få tillbaka dem är rätt liten tyvärr. Hoppas att du får ordning på allt.

viktorLKPG
17 juli 2009 · 14 Inlägg

Fyfan vad jobbigt hmm skaffa låsbult i framtiden

Rand
17 juli 2009 · 1 024 Inlägg

fan va tråkigt. jag kollar annonser ibland hojtar till om jag ser ett par rims. måste säga att fälgarna är sjukt snygga

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Appel
18 juli 2009 · 10 Inlägg

@viktorLKPG; självklart hade jag låsbultar på dom.

@Rand; visst är dom sjukt snygga, det var tydligen du och jag inte ensamma om att tycka! Tack för du håller ögonen öppna!

hedley Saaboholic
18 juli 2009 · 3 129 Inlägg

Lider med dig, hoppas på kompensation från försäkringsbolaget om inte annat.

Vad jag inte förstår är varför man krossar bakrutan för att sno fälgar, men å andra sidan kan man inte hålla fingrarna i styr är man ju inget geni redan från början hmm

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Appel
19 juli 2009 · 10 Inlägg

@hedley; min kontakt på försäkringsbolaget sa att jag antingen kommer få lika mycket pengar tillbaka som det står på kvittot (fälgarna köptes i maj, så blir ingen värdeminskning) eller så låter dom ett regionalt fälgföretag försöka leta upp samma fälgar till billigast möjliga pris (blir det denna lösningen så kommer det ta sjukt lång tid har jag fått höra). Jag hoppas ju på att få pengarna så jag själv kan fixa detta så fort som möjligt.

Bakrutan krossa dom antagligen för att komma åt mina verktyg...då mitt fälgkors och min domkraft låg under bilen. Det tyder väl också lite på att dom inte planerat sno mina fälgar kanske? Eller så gör man så när man snor folks fälgar, slår sönder rutan och använder verktygen som redan finns i bilen?

leksak Kanon..
19 juli 2009 · 1 473 Inlägg

Appel skrev:
@hedley; min kontakt på försäkringsbolaget sa att jag antingen kommer få lika mycket pengar tillbaka som det står på kvittot (fälgarna köptes i maj, så blir ingen värdeminskning) eller så låter dom ett regionalt fälgföretag försöka leta upp samma fälgar till billigast möjliga pris (blir det denna lösningen så kommer det ta sjukt lång tid har jag fått höra). Jag hoppas ju på att få pengarna så jag själv kan fixa detta så fort som möjligt.

Bakrutan krossa dom antagligen för att komma åt mina verktyg...då mitt fälgkors och min domkraft låg under bilen. Det tyder väl också lite på att dom inte planerat sno mina fälgar kanske? Eller så gör man så när man snor folks fälgar, slår sönder rutan och använder verktygen som redan finns i bilen?

Ibland förvarar man ju hylsan för låsbulten där bak så de kanske va därför?

Jävligt irriterande me folk som inte kan hålla fingrarna i styr iaf.

Jolle87
19 juli 2009 · 1 585 Inlägg

Fan så tråkigt:/ Håller ögon och öron öppna men troligtvis så kommer du nog aldrig att se eller höra något om fälgarna igen.. Men man kan ju alltid hoppas på att du får tillbaka dom i samma skick:)

THEBADGUY Gorgilus addictus
19 juli 2009 · 4 740 Inlägg

Fy satan va jobbigt! sad.
Får hoppas du återser fälgarna!

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
jes
19 juli 2009 · 582 Inlägg

fälgarna som ligger under bilen hade dom med sej dom eller är det oxå dina?

hej
Appel
20 juli 2009 · 10 Inlägg

@jes; fälgarna under bilen tillhörde en granne som förvarade dom i garaget. Blev lite lack på honom först då det kändes som det underlättade själva stölden av mina däck och fälgar. Men efter att ha sett andra bilder här på garagets forum där man "pallat upp" bilen med cyklar och annat skit så är jag ganska glad att dom ändå använda ett par gamla vinterdäck. Känns som det minimera underredsskadorna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang