Jiimpa skrev:
dbjanoz skrev:
eastonenn skrev:
Tjena !
Ska ge mig på mitt första baslådebygge

2 st kicker L7 12 " som drivs med ett Kicker ZX 1500.1 i en V70 97-00.
Hade tänkt mig en basreflex med portarna vertikalt i mitten mellan basarna, Jag är lite osäker på volym och material osv.
Vad är de som behövs? Spånskiva 22mm vet jag än sålänge iaf, vad ska man täta med och limma å skruva hur ? finns det nån guide till detta, tacksam för all möjlig hjälp

även tips på var man kan köpa materialet vore najs

55liter per bas testa dig fram med portningen. Säkert att köra med aero portar mer labbande att göra slotport och få den bra.
55 lite lät väldigt lite till dom basarna.
har själv 70 liter styck till mina. då sitter dom i en kombi och lådan är avstämd till 40hz. porten är en 6" som är 52cm. då spelar det riktigt bra. 145 db är inga problem.

tätning görs invändigt med silikon, sikaflex... limma funkar vilket trälim som helst

finns skruv som är gjorda för spånskiva. se till att dom är en bra bit längre än 22mm:)
55liter hamnar de lite högre upp i frekvens, jag trivdes bra med den volymen. Större lådor blev basen mer okontrollerad än vad jag vill ha den. 40hz är ganska lågt
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?