Hej alla turboglada

Har fått en manuell 855 årsmodell 97 med B5252S motorn i (144 kusar och ingen turbo) av min lilla syrra.. Haken är att jag inte får sälja den

Eftersom att jag antagligen är skadad så tänker jag trimma henne enligt sfro's alla regler. Alternativt byta upp mig, men det är väl ingen som vill byta ner sig så jag har tyckt synd om mig själv när jag gång efter annan läst att reckomendationen utan tvekan är att sälja och köpa med turbo i från början. Onekligen väldigt synd om mig..

Har bara haft henne en vecka nu å har redan hunnit sätta i R dämpare å skaffat fjädring & fjäderben från storebror å bromsok är redan på g... Det saknas ju egentligen inte värst mycket mer innan det bör gå att regga med 15kw per kilo om jag hajat reglerna rätt. Vilket borde innebära lite över 300 kusar? Räknar 1500 kilo bil.
Så till frågorna:
Vad är enligt volvo max gränsen i hästkrafter för en 850? Den får jag ju oavsett inte överskrida.
T5 an ska ju passa perfekt med motorfästen å så, men hur är det med T6 an? Jag är inte rädd för svets å vinkelslip men jag vill ju inte kompromissa med hållbarheten så att säga. Om jag måste flytta drivningen till bakhjul eller xWD av nåt slag så är det acceptabelt, tror jag... Vill nog inte veta vad jag ger mig in på men kör på å ser vart det hela slutar

Kommer växellådan vara jävlig att få i eller finns det andra tillverkare med bättre passform?
Vet nån nån som har klämt in en T6a i 850 chassit?
Ja ni hajar

Mvh Nicke