2x Rockford Fosgaate T112D2 POWER + Sinus live SL-A1500 V2 = ??

raketragnar Legitimerad idiot :)
17 juli 2009 · 59 Inlägg

Tjenare!

Jag o polare håller på att planera lite ljud bygge i hans golf, men vi har en liten fundering över hur detta skulle funka.

- 2x Rockford Fosgaate T112D2 POWER

http://www.rockfordfosgate.com/products … m_id=91837

- 1x Sinus live SL-A1500 V2

http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … f=prisjakt


Nu är du frågan kommer detta att lira bra till sammans, eller finns det något annat slutsteg för ungefär samma peng som ni rekomenderar?

Tacksam för svar! smile

attityds_problem
17 juli 2009 · 199 Inlägg

det kommer nog inte lira så bra för du kommer endast kunna köra basarna i 2ohm på slutsteget. sen skulle effekten vara för lite enligt mig. minst 900wrms till var bas skulle jag säga jag körde min 15" T1 med 2000wrms tyckte den lirade bra, men blev trött på lukten från den basen (blev lite varm)

Hoonas Dieselpower!
18 juli 2009 · 534 Inlägg

Spelar nog som en gud, men byt ut mot 2x T112D4 så blir det lite mer kraft till basarna wink
då får dom 700watt rms (i optimala förhållande) och dom är ju speccade till 600watt rms och borde då tåla iaf det dubbla.

Hade själv 2st 12" P3or 2x2Ohm som jag körde med 900watt rms från ett SL-A1500.
Dunkade på redigt bra! rejält tryck !

Senast redigerat av Absolutjonas (18 juli 2009)

ChriZtoffer GAS democar 2018!
18 juli 2009 · 8 744 Inlägg

Jag måste bara fråga: Hur tänkte ni nu? Så fina & dyra basar till ett halvtaskigt billigt steg, dålig prioritering! Om det ska bli bra så brukar man säga 2kr steg per 1kr bas, men vill man att det bara ska dunka så går det ju att ändra lite på det, men prioriteringen som ni har gjort blir inte så bra. Köp ett riktigt steg istället som kan lämna bra och ren effekt och lägg sen resten av pengarna på basarna. Det är inte bara effektsiffror på ett papper som räknas. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
raketragnar Legitimerad idiot :)
19 juli 2009 · 59 Inlägg

Någon som kan rekomendera ett bra steg till dessa basar?

Basarna kommer köpas in begagnat, vore under abrt om det gick att göra med slutsteget med!

Mvh

evilaudio
19 juli 2009 · 16 195 Inlägg

hur mycke pengar har du att lägga på steget??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
19 juli 2009 · 16 195 Inlägg

attityds_problem skrev:
det kommer nog inte lira så bra för du kommer endast kunna köra basarna i 2ohm på slutsteget. sen skulle effekten vara för lite enligt mig. minst 900wrms till var bas skulle jag säga jag körde min 15" T1 med 2000wrms tyckte den lirade bra, men blev trött på lukten från den basen (blev lite varm)

verkar ovettigt att mata dom me så mycke effekt när dom e specade till 600wrms.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
attityds_problem
19 juli 2009 · 199 Inlägg

evilaudio skrev:

attityds_problem skrev:
det kommer nog inte lira så bra för du kommer endast kunna köra basarna i 2ohm på slutsteget. sen skulle effekten vara för lite enligt mig. minst 900wrms till var bas skulle jag säga jag körde min 15" T1 med 2000wrms tyckte den lirade bra, men blev trött på lukten från den basen (blev lite varm)

verkar ovettigt att mata dom me så mycke effekt när dom e specade till 600wrms.

jag skiter fullständigt i vad de är spec till.. jag ger effekt tills jag blir nöjd, men du om nån borde ju veta det. roll

evilaudio
19 juli 2009 · 16 195 Inlägg

attityds_problem skrev:

evilaudio skrev:

attityds_problem skrev:
det kommer nog inte lira så bra för du kommer endast kunna köra basarna i 2ohm på slutsteget. sen skulle effekten vara för lite enligt mig. minst 900wrms till var bas skulle jag säga jag körde min 15" T1 med 2000wrms tyckte den lirade bra, men blev trött på lukten från den basen (blev lite varm)

verkar ovettigt att mata dom me så mycke effekt när dom e specade till 600wrms.

jag skiter fullständigt i vad de är spec till.. jag ger effekt tills jag blir nöjd, men du om nån borde ju veta det. roll

jo fast de e kanske inte så bra att ge de som förslag till någon som inte vet så mycke om bilstereo,   ju mer effekt man matar på ju mindre blir ju toleranserna om nåt skulle gå fel..

om man tex spelar under lådans avstämning..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
attityds_problem
19 juli 2009 · 199 Inlägg

evilaudio skrev:

attityds_problem skrev:

evilaudio skrev:

verkar ovettigt att mata dom me så mycke effekt när dom e specade till 600wrms.

jag skiter fullständigt i vad de är spec till.. jag ger effekt tills jag blir nöjd, men du om nån borde ju veta det. roll

jo fast de e kanske inte så bra att ge de som förslag till någon som inte vet så mycke om bilstereo,   ju mer effekt man matar på ju mindre blir ju toleranserna om nåt skulle gå fel..

om man tex spelar under lådans avstämning..

ett större steg kan man skruva ner, ett för litet steg som går på max slutar oftast illa. det rådet låter ju inte så mycket bättre. jag personligen tyckte de basarna spelade som bäst runt 1000wmrs, men det gick att få i mer i dom men ökade inte så mycket db,

evilaudio
19 juli 2009 · 16 195 Inlägg

attityds_problem skrev:

evilaudio skrev:

attityds_problem skrev:

jag skiter fullständigt i vad de är spec till.. jag ger effekt tills jag blir nöjd, men du om nån borde ju veta det. roll

jo fast de e kanske inte så bra att ge de som förslag till någon som inte vet så mycke om bilstereo,   ju mer effekt man matar på ju mindre blir ju toleranserna om nåt skulle gå fel..

om man tex spelar under lådans avstämning..

ett större steg kan man skruva ner, ett för litet steg som går på max slutar oftast illa. det rådet låter ju inte så mycket bättre. jag personligen tyckte de basarna spelade som bäst runt 1000wmrs, men det gick att få i mer i dom men ökade inte så mycket db,

du menar sänka gainen??   gainen e ingen volumratt.. den ska anpassas efter hur mycke signal stereon lämnar.

sen skulle ja då inte mata dessa basar med mycke mer än 600 wrms om man vill att dom ska håla ett tag.

hade ju 2st power 15" i chevellen som vi drev me ett T20001db steg.. de lämande 2000wrms vid 1ohm å vi belasta de me ca 1,3 ohm.. å de spela som faaaaan utan att de lukta bränd talspole.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Frissan
19 juli 2009 · 4 693 Inlägg

Power 15"? Inte dom gamla röda va? wink

Booyakasha!
attityds_problem
19 juli 2009 · 199 Inlägg

evilaudio skrev:

attityds_problem skrev:

evilaudio skrev:

jo fast de e kanske inte så bra att ge de som förslag till någon som inte vet så mycke om bilstereo,   ju mer effekt man matar på ju mindre blir ju toleranserna om nåt skulle gå fel..

om man tex spelar under lådans avstämning..

ett större steg kan man skruva ner, ett för litet steg som går på max slutar oftast illa. det rådet låter ju inte så mycket bättre. jag personligen tyckte de basarna spelade som bäst runt 1000wmrs, men det gick att få i mer i dom men ökade inte så mycket db,

du menar sänka gainen??   gainen e ingen volumratt.. den ska anpassas efter hur mycke signal stereon lämnar.

sen skulle ja då inte mata dessa basar med mycke mer än 600 wrms om man vill att dom ska håla ett tag.

hade ju 2st power 15" i chevellen som vi drev me ett T20001db steg.. de lämande 2000wrms vid 1ohm å vi belasta de me ca 1,3 ohm.. å de spela som faaaaan utan att de lukta bränd talspole.

som jag sa jag tyckte de spelade bäst med runt 1000wrms och då luktade inte bränd talspole , men när vi poppade på lite mer och linkade stegen så fick den runt 2000wrms då luktade den , jag har inte rekomenderat 2000wrms, jag sa runt 1000rms.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang