Eftersnack: Linköpingsträffen #3 18/7

Hacke Racing
21 juli 2009 · 10 Inlägg

lofa skrev:
Har aldrig sett så många självmordskandidater på samma plats förut som när de körde "kvällsaktiviteter", satt folk jämns med hela sträckan där de körde....
de kan aldrig ha sett en bil som fått sladd i hela sitt liv, eller så måste de va idioter.

Förövrigt va träffen kanon tycker jag, men håller med en del andra om att de kanske inte va så klyftígt att reta upp polisen, men men, ibland kan de va kul att skoja till de lite, inget slår karavanen för några år sedan dock.. ni som var med vet vad jag menar wink

Polisen stoppade streetrace
linköping Publicerad 18 jul 2004 15:03 Uppdaterad     
Omkring 100 bilar körde tutande i protest genom Linköpings centrum natten till söndag. Anledningen till oljudet var att polisen stoppat ett planerat streetrace.

Vid halv tio-tiden fick polisen tips om att illegala streetrace pågick på Köpetorpsgatan vid Saabfältet. En patrull skickades ut och de då cirka 200 bilarna, med tillhörande åskådare, fick lämna platsen. Enligt arrangören skulle uppemot 100 bilar delta i racet och ett tusental skulle titta på.

Från Köpetorpsgatan flyttade racingen till Mantorp. Senare på kvällen skickade polisen ut en patrull till Mobilia och förhindrade körning. Enligt polisens stationsbefäl i Linköping hade det då troligtvis hunnit gå något eller några race.

Vid flera tillfällen har polisen gett tillåtelse till legala race i Linköping men tekniska nämnden har sagt nej. Kommunalrådet Mats Johansson (s) motiverar beslutet med att streetrace är olagligt och att ingen kan garantera andra trafikanters säkerhet.

Arrangörerna menar däremot att säkerheten är hög. De spärrar av gatan för trafik och vakter ser till att publiken håller sig på ett visst avstånd.

ja det va skillnad det cool

Senast redigerat av Hacke Racing (21 juli 2009)

V745
21 juli 2009 · 116 Inlägg

Jag minns mycket väl då det var lagliga race här i stan. Vilket drag det var ute vid Köpetorp då. Har faktiskt två filmklipp (nånstans) från den tiden. Jävlar vad kul det var. Tyvärr fick jag aldrig tag på filmen från karavanen som gick genom stan på den tiden med.

T-Andersson
21 juli 2009 · 347 Inlägg

(Hacke Racing)

Vart Hitta du den artikeln?

T. Andersson
Volvo S70 2,5T Evolve
supratjejen Toyaddict
21 juli 2009 · 241 Inlägg

Kul träff, men som sagt synd att snuten var så på..

Har äntligen fått ihop en liten filmsnutt från träffen smile Första filmen med nya kameran. Den är klart bättre än förra kameran och när jag lärt mig alla inställningar kommer det bli ännu bättre tongue
[video]http://www.garaget.org/video/vo9qogh45dqh[/video]

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
Hacke Racing
21 juli 2009 · 10 Inlägg

T-Andersson skrev:
(Hacke Racing)

Vart Hitta du den artikeln?

corren.se arkivet

Caylon Bayerische Motoren Werke
21 juli 2009 · 271 Inlägg

Hacke Racing skrev:

T-Andersson skrev:
(Hacke Racing)

Vart Hitta du den artikeln?

corren.se arkivet

Artikeln publicerad 18 Juli 2004 ...

BMW M3 E92 (2008)
V745
21 juli 2009 · 116 Inlägg

Caylon skrev:

Hacke Racing skrev:

T-Andersson skrev:
(Hacke Racing)

Vart Hitta du den artikeln?

corren.se arkivet

Artikeln publicerad 18 Juli 2004 ...

Det var då det var rejält drag på lagliga race ute på Köpetorpsrakan. Poliserna kom visserligen dit med jämna mellanrum, men då bara för att kolla så allt var i sin ordning. Från mitten av juni sa politikerna att det inte var OK och poliserna fick ge sig ut och jaga efter racen istället. Enligt en kontakt jag hade inom polisen då var det helt OK för dom att var race de aktuella kvällarna då de visste var alla gasglada befann sig.

PhilleStenberg
22 juli 2009 · 72 Inlägg

Hacke Racing skrev:

lofa skrev:
Har aldrig sett så många självmordskandidater på samma plats förut som när de körde "kvällsaktiviteter", satt folk jämns med hela sträckan där de körde....
de kan aldrig ha sett en bil som fått sladd i hela sitt liv, eller så måste de va idioter.

Förövrigt va träffen kanon tycker jag, men håller med en del andra om att de kanske inte va så klyftígt att reta upp polisen, men men, ibland kan de va kul att skoja till de lite, inget slår karavanen för några år sedan dock.. ni som var med vet vad jag menar wink

Polisen stoppade streetrace
linköping Publicerad 18 jul 2004 15:03 Uppdaterad     
Omkring 100 bilar körde tutande i protest genom Linköpings centrum natten till söndag. Anledningen till oljudet var att polisen stoppat ett planerat streetrace.

Vid halv tio-tiden fick polisen tips om att illegala streetrace pågick på Köpetorpsgatan vid Saabfältet. En patrull skickades ut och de då cirka 200 bilarna, med tillhörande åskådare, fick lämna platsen. Enligt arrangören skulle uppemot 100 bilar delta i racet och ett tusental skulle titta på.

Från Köpetorpsgatan flyttade racingen till Mantorp. Senare på kvällen skickade polisen ut en patrull till Mobilia och förhindrade körning. Enligt polisens stationsbefäl i Linköping hade det då troligtvis hunnit gå något eller några race.

Vid flera tillfällen har polisen gett tillåtelse till legala race i Linköping men tekniska nämnden har sagt nej. Kommunalrådet Mats Johansson (s) motiverar beslutet med att streetrace är olagligt och att ingen kan garantera andra trafikanters säkerhet.

Arrangörerna menar däremot att säkerheten är hög. De spärrar av gatan för trafik och vakter ser till att publiken håller sig på ett visst avstånd.

ja det va skillnad det cool

De skulle man ju vart med på ! tongue
Kommer ihåg en liknande situation fast utan polisens medverkan för ca ett år sen , HELA köpetorp var fullt med folk , upp mot 1000 pers och ett antal 100 bilar , det var de grovaste jag varit med om !! Men tyvärr så fick en bil sladd under det andra racet för kvällen mellan 1an och 2an och fick smaka lite träd och därefter dog tyvärr helt racet ut hmm , Fick även allt på film .. Men har aldrig sett så mycket bilar på Köpetorp någonsin !!

Senast redigerat av PhilleStenberg (22 juli 2009)

Volvo s70 (1998)
Dennis45
22 juli 2009 · 61 Inlägg

kvarna_21 skrev:

Dennis45 skrev:

kvarna_21 skrev:
anledningen till att vi tog vägen förbi polishuset var för att visa att vi inte är rädda för dom. sen att det var poliser överallt var för att några börna utanför stora hotellet vilka det var vet jag inte. jag tyckte det var kul iaf o jag låg först o körde i 20km/h för att alla skulle hinna med men det gick ju inte nästa gång kanske jag ska skriva vart vi ska göra innan smile

Tyckte att det var en mycket bra träff!Men onödigt bara att alla bilar tog vägen förbi polis huset! Inte konstigt att det var poliser överallt i stan senare på kvällen!!!
Det är såna som du!Som förstör för oss andra!  mad  vi tog vägen förbi polishuset var för att visa att vi inte är rädda för dom.Får man fråga vad din ålder är och vad tänker du med roll

men det var inte därför dom skicka massa bilar i stan det var för att vi åkte förbi storan mitt istan o att några börna där. jag håller med om att det var dumt att åka där men åka utanför polishuset får väl alla göra? men nästa gång blir det en mer planerad karavan man lär sig av sina misstag.

Nej kanske inte,men en del av det.Rör man om i getingboet,så självklart kommer getingarna ut då roll Ja det var dumt gjort och det får man väl göra,men man åker väl inte dit självmant.Om man inte har ett ärende dit!?Det får man hoppas och hoppas någon med erfarenheten......

Senast redigerat av Dennis45 (22 juli 2009)

Audi 90 quattro "Jakari Dream Team"
kvarna_21
22 juli 2009 · 296 Inlägg

aja ni som inte tycker om karavanen genom stan behöver ju inte åka med i den. sen kommer polisen alltid till racen hur man än gör. så jaja jag orkar inte mera har försökt anordna saker men nu får någon annan ta tag i det jag lägger ner... ses kanske på nästa träff om jag orkar komma!!

jo jag kan ta kritik men orkar inte med alla som tjatar längre bättre att NI som tror er veta bättre tar tag i det ist!

Senast redigerat av kvarna_21 (22 juli 2009)

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
wankelos
22 juli 2009 · 232 Inlägg

håller faktiskt med kvarna_21, om det är si och så och var bättre då... Vafan ta tag i det själva då om det var så jävla bra, varför håller inte ni i det? det är lätt och klaga men ta tag i det själva då istället. Kom med förbättringar istället för klagomål... Anledningen till att polisen for ut som fan var för att några nötter börna inne i stan och så kördes det igenom på ett ställe där man inte får köra. men håller man den snygg och prydlig och folk GER FAN i att börna i stan så blir det inget liv.

"Håller det inte så är det bara skit"
LOFA
22 juli 2009 · 17 Inlägg

Tycker kritiken är rätt konstruktivt riktad.
Eller är arrangörerna nöjda med att det sitter folk jämns med hela rakan där de kör? Isåfall saknas de nog nått bakom pannbenet. Både på arrangörer och publik.

LOFA
22 juli 2009 · 17 Inlägg

PhilleStenberg skrev:
Men tyvärr så fick en bil sladd under det andra racet för kvällen mellan 1an och 2an och fick smaka lite träd och därefter dog tyvärr helt racet ut hmm , Fick även allt på film .. Men har aldrig sett så mycket bilar på Köpetorp någonsin !!

Hur många hade fått smaka plåt tror ni om samma sak hade hänt i lördags?

wankelos
22 juli 2009 · 232 Inlägg

lofa skrev:
Tycker kritiken är rätt konstruktivt riktad.
Eller är arrangörerna nöjda med att det sitter folk jämns med hela rakan där de kör? Isåfall saknas de nog nått bakom pannbenet. Både på arrangörer och publik.

var du med i lördags när det kördes? vid eng..... så backade dom bak till gångbanan, och vid hack..... så stod ingen framför starten utan folket stod bakom eller höger om en bit bakom diket.

Tro mig jag har skrikit mig hes flera gånger på att folk ska backa, till och med hotat med att inte starta, då fattar dom och backar bak en bit, men likförbannat så smyger folket fram igen.. och ska man hårddra det hela så är det Chaufförerna som borde gå ut o gapa bak folket då det är dom som sitter i skiten ifall de klipper folkmassan. är racen olagliga så är dom... man kan inte springa ut innan o sätta upp avspärrningar med mera...

Istället för att sitta klaga att folk står för nära osv, så vafan är du där gå fram till vägen och gapa åt dom att backa, hjälp till att få dom att backa om ni bryr er så jävla mycket om dom. Enligt mig så är det upp till dom som kör om dom vill ha folk en halvmeter ifrån vägsträcket. och dom verkar ju inte bry sig eftersom dom gasar iväg fullt ut?

Senast redigerat av galeen (22 juli 2009)

"Håller det inte så är det bara skit"
fnatteknatte www.5100.se
22 juli 2009 · 299 Inlägg

kvarna_21 skrev:

Dennis45 skrev:

kvarna_21 skrev:
anledningen till att vi tog vägen förbi polishuset var för att visa att vi inte är rädda för dom. sen att det var poliser överallt var för att några börna utanför stora hotellet vilka det var vet jag inte. jag tyckte det var kul iaf o jag låg först o körde i 20km/h för att alla skulle hinna med men det gick ju inte nästa gång kanske jag ska skriva vart vi ska göra innan smile

Tyckte att det var en mycket bra träff!Men onödigt bara att alla bilar tog vägen förbi polis huset! Inte konstigt att det var poliser överallt i stan senare på kvällen!!!
Det är såna som du!Som förstör för oss andra!  mad  vi tog vägen förbi polishuset var för att visa att vi inte är rädda för dom.Får man fråga vad din ålder är och vad tänker du med roll

men det var inte därför dom skicka massa bilar i stan det var för att vi åkte förbi storan mitt istan o att några börna där. jag håller med om att det var dumt att åka där men åka utanför polishuset får väl alla göra? men nästa gång blir det en mer planerad karavan man lär sig av sina misstag.

håller med dig kvarna. inte smart att börna anför storan heller. hehehe

Nissan 200sx s13 "nismo" (1989)
LOFA
22 juli 2009 · 17 Inlägg

galeen[/quote skrev:

var du med i lördags när det kördes? vid eng..... så backade dom bak till gångbanan, och vid hack..... så stod ingen framför starten utan folket stod bakom eller höger om en bit bakom diket.

Tro mig jag har skrikit mig hes flera gånger på att folk ska backa, till och med hotat med att inte starta, då fattar dom och backar bak en bit, men likförbannat så smyger folket fram igen.. och ska man hårddra det hela så är det Chaufförerna som borde gå ut o gapa bak folket då det är dom som sitter i skiten ifall de klipper folkmassan. är racen olagliga så är dom... man kan inte springa ut innan o sätta upp avspärrningar med mera...

Istället för att sitta klaga att folk står för nära osv, så vafan är du där gå fram till vägen och gapa åt dom att backa, hjälp till att få dom att backa om ni bryr er så jävla mycket om dom. Enligt mig så är det upp till dom som kör om dom vill ha folk en halvmeter ifrån vägsträcket. och dom verkar ju inte bry sig eftersom dom gasar iväg fullt ut?

Jo jag var där och det jag såg var inget positivt tyvärr, den dagen som en bil rammar folkmassorna så kan du räkna med att polisen kommer bli väldigt PÅ för att stoppa sådana aktiviteter, för att undvika det så är det enda man kan göra att inte släppa iväg bilar när folk står jämns med banan, svårare än så är det inte...
och har man inte pondus för att klara det så tycker iaf jag att man borde undvika sådana aktiviteter i samband med träffar utan göra upp utan publik via SMS lista.
Hoppas jag inte sårat eran manliga självkänsla nu.. wink

Träffarna är ju kanon iaf, med lite driftinginslag osv, behövs verkligen de andra  sålänge som det är sån oordning samt så få som kör?

wankelos
22 juli 2009 · 232 Inlägg

lofa skrev:

galeen[/quote skrev:

var du med i lördags när det kördes? vid eng..... så backade dom bak till gångbanan, och vid hack..... så stod ingen framför starten utan folket stod bakom eller höger om en bit bakom diket.

Tro mig jag har skrikit mig hes flera gånger på att folk ska backa, till och med hotat med att inte starta, då fattar dom och backar bak en bit, men likförbannat så smyger folket fram igen.. och ska man hårddra det hela så är det Chaufförerna som borde gå ut o gapa bak folket då det är dom som sitter i skiten ifall de klipper folkmassan. är racen olagliga så är dom... man kan inte springa ut innan o sätta upp avspärrningar med mera...

Istället för att sitta klaga att folk står för nära osv, så vafan är du där gå fram till vägen och gapa åt dom att backa, hjälp till att få dom att backa om ni bryr er så jävla mycket om dom. Enligt mig så är det upp till dom som kör om dom vill ha folk en halvmeter ifrån vägsträcket. och dom verkar ju inte bry sig eftersom dom gasar iväg fullt ut?

Jo jag var där och det jag såg var inget positivt tyvärr, den dagen som en bil rammar folkmassorna så kan du räkna med att polisen kommer bli väldigt PÅ för att stoppa sådana aktiviteter, för att undvika det så är det enda man kan göra att inte släppa iväg bilar när folk står jämns med banan, svårare än så är det inte...
och har man inte pondus för att klara det så tycker iaf jag att man borde undvika sådana aktiviteter i samband med träffar utan göra upp utan publik via SMS lista.
Hoppas jag inte sårat eran manliga självkänsla nu.. wink

Träffarna är ju kanon iaf, med lite driftinginslag osv, behövs verkligen de andra  sålänge som det är sån oordning samt så få som kör?

jo visst, men racen är inte direkt planerad. folk börjar röra på sig från sjävla träffen och då verkar det falla naturligt att det ska bli race, folk samlas upp på de "vanliga" ställena och vips så står det några bilar som vill köra och vem som helst kan egentligen gå fram och starta dom...

angående sms listan så smids det redan stora planer för aktiviteter utan stor publik, knappt någon publik alls. får se ifall den kommer igång iår bara eller om den drar igång nästa år. har en del planerande kvar bara, då blir det seriöst och hårddraget. med endast inbjudna bilar och inga 740 bönder och svensson bilar som ska stå och gasa ihjäl en stackars 110 hk motor.

Ha tålamod det kommer bli bättre, långt mycket bättre, kanske som det var förr?

Senast redigerat av galeen (22 juli 2009)

"Håller det inte så är det bara skit"
V745
23 juli 2009 · 116 Inlägg

galeen skrev:
med endast inbjudna bilar och inga 740 bönder och svensson bilar som ska stå och gasa ihjäl en stackars 110 hk motor.

Det var ju riktigt bra att tracka ner alla oss som kör just Volvos 700 serie. Jag tror ju inte att Audi byggde S2:an för att den skulle gå som sportbil heller. Audi satsar iofs mycket på prestanda, men jag tycker inte att det ger NÅGON rätten att uttrycka sig på det sättet. Har du kanske tänkt på att man kanske kör såna bilar dels för att man tycker om dom? En del kanske inte har råd att köpa nya fina bilar heller.
Nu är ju inte jag en av dom som skulle vara med och köra då jag vet att jag skulle vara chanslös med min bil. Däremot tycker jag att det är kul att se det som följer träffarna. Jag tippar på att de flesta som åker på träffarna vill vara med och se det senare också. Skulle det plötsligt bli så att det blir konfidentiellt tror ju jag att träffarna kommer att få betydligt färre besökare. Men det kanske är så ni vill ha det?

Senast redigerat av V745 (23 juli 2009)

kvarna_21
23 juli 2009 · 296 Inlägg

nae men idén med sms lista är att inte få dit hela träffen utan bara dom som vill köra visst det finns 740isar som går friskt också dock inte många. jo klart att folk vill se bilar köra. men med sms lista blir det inte lika mycke publik och mer bilar som kör. inte som det är nu, få som kör MASSA som kollar på. jag tror,vill o hoppas det kommer bli som förr jag har band hemma så det kommer jag ta med till nästa träff. o som sagt inte kul den dagen publiken får smaka plåt inte för någon. så jag tycker att den som startar bara ska kunna vifta på armarn så ska alla flytta sig inte svårare än så eller?

over and out//Mackan

Mitsubishi 3000 GT "Mitsan" (1993)
Saab 9000 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang