5173
Sök

Ang Ljudtävlingar och domare

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
I ett inlägg som T-Röd skrev i tråden
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 5&p=8, inlägg 147,

så vill jag poängtera att T-Röd har inte ett enda j-la rätt. Det är precis såna där oinsatta, idiotiska kommentarer som gör att folk avstår från att tävla.

T-Röd känner domare påstår han. Det är isåfall två SKITdomare, även om jag tror han mest snackar skit själv och inte känner en enda domare. Eftersom han inte kan bemöda sig nämna vilka de är, eller PMa så kommer jag ta det för givet att han pratar skit, tills han bevisar motsatsen. Det bör tilläggas att jag vet EXAKT vilka som är domare iår, och det är INGEN från Stockholm som känner T-Röd.

Jag vet MÅNGA DLS bilar som fått rätt dåliga poäng, har själv dömt några stycken.

T-Röds kommentarer kring ljudtävlingar är baserade på vad han tror, vilket bevisas då han ej tävlar.

Som sagt, gissa kan många göra, men det är dom som åker på tävlingarna själv som vet, och inte dom som sitter hemma, påstår saker och sen hävdar "polarna"....
Senast redigerat av jonash (19 juli 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 452 Inlägg
19 juli 2009
varför inte läsa om hur det går till på forumet lite,där finns tips o trix för många nybörjare med ju....www.bilstereoforum.se

döden kommer tillbaka

2 452 Inlägg
19 juli 2009
jo vi vet att du kan vara snål på poäng jonas...du har ju gett mig med dåliga poäng ibland

döden kommer tillbaka

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
turbodeath skrev:
jo vi vet att du kan vara snål på poäng jonas...du har ju gett mig med dåliga poäng ibland

Nja, jag är oftast på "snälla" delen av skalan.

När dömde jag din bil? Kan inte minnas en röd 850...men man dömmer så många.smile

2 452 Inlägg
19 juli 2009
den röda har aldrig tävlat men min vita 940 och min blåa 940 har tävlat...den röda vet jag inte i vilken klass jag skall tävla i nummera då jag varit borta från billjudstävlandet i 2år?har du nån anining kan man gå till utmannare igen?

döden kommer tillbaka

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
turbodeath skrev:
den röda har aldrig tävlat men min vita 940 och min blåa 940 har tävlat...den röda vet jag inte i vilken klass jag skall tävla i nummera då jag varit borta från billjudstävlandet i 2år?har du nån anining kan man gå till utmannare igen?

Finns inte utmanare. Det heter numera Entry, Experienced, Advanced och Master.

Har du tävlat förut så är din minimum klass nån utav Experienced klasserna.

Kolla på emmanet.se för all info du behöver.

mvh Jonas

1 631 Inlägg
19 juli 2009
Jag har tagit kontakt med Pattilatti, Rickard-V samt T-Röd via PM. Jag vill via telefon reda ut de beskyllningar de kommer med mot domar-organisationen i Sverige.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

1 631 Inlägg
19 juli 2009
Jag vill också poängtera för alla andra att de påstående som kommit via PM är allvarliga. Och naturligtvis felaktiga!

Dialogen tar jag gärna med var och en på telefon för att reda ut frågetecknen och beskyllningar. PMa för mitt telenummer.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
du får gärna lägga in de ja skrev på p.m här.

stämmer detta med det ja skrev till dig?

E-post  PM med "mutade" så syftar jag på att, kimmo som det då handlade om, möjligen känner domarna då han tävlar mkt mer än va alexander gjort, eller lonefoxen kanske..

kanske tävlade för ett företag. som rykten säger, att har man bilen full med dls så får man inte dåliga poäng.

Isverige gillar ingen pioneer, men de vinner stort i europa. DETTA HAR NI SJÄLVA SAGT att dls och pioneer kör orent. så snacka inte skit, nu bara för att de gäller er!!!

va vill du diskutera?

Livet är inte alltid rättvist, och även om vi försöker att vara de så handlar de i slutändan om att vi är egoister. Vi har alla olika inlärda rätt och fel. moral.

Rent psykologiskt finns de med massor av aspekter med, men jag tänker inte ta lla dessa här, men när det är en sådan bedömnings sport så blir det lätt fel..

Ser du en boxningsmatch=? 3 domare, hur ligger poängen oftast? 2 kan döma han i rött som vinnare, medans den 3domaren ger klar seger för han i blått.

det finns alltid med eget tänkande i bedömningar, de kan man inte komma ifrån.

jag jobbade åt max hamburger restauranger förr.. i 5 år..

Vi var väldigt noga med regler, det ska tillagas på detta vis, vi hade regel böcker över hur man ska steka hamburgaren. Men de funkar inte så i det verkliga livet då alla har sitt eget tänkande, BARA det inte skadar någon så accepteras det.

ÄR det rätt eller fel?

Du bör ju förstå de, för du verkar ju va en vettig man, enl de ja ett av dina inlägg på garaget. Till stor del så driver ja med folk för att retas med dem, för alla tror dem har rätt.. MEN jag är väldigt seriös utanför internet.

Jag känner inga domare, och har ej sagt de heller. jag syftade på MUTADE domare som ett skämt, t.ex. att han gett några bärs, bjudit på mat, känner domare. då de låter fantastiskt att han skryter så att han spöar alla med den 14k bilen. spec bilar i klass 100.000 anläggningar. därav den kommentaren.

om jonas dömer 3 bilar.. så har vi hans hat mot pioneer. en dls bil och sedan en bil som har saker från hans FD företag, den är full med alestra, tech spec o va allt heter hur tror ni han kommer döma?

Klart de finns med ett eget tänkande.

Kommer ja dit med en bil där de står biltema &mds då e mitt ljud redan fördömt innan ja spelat de.
Och det ÄR ett fakta.
Senast redigerat av pattilatti2 (19 juli 2009)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Ursäkta....men vilket jävla dravvel. Skickar du sånt på PM?

Du inte bara skriver en massa LÖGNER, du smutskastar mitt namn och min opartiskhet. Vem fan är du att göra det?!

Sista jag nånsin skriver om til eller med dig. Du kan dessutom sluta skicka PM till mig och fråga om råd. Du kommer inte få svar.

/Jonas

pattilatti2 skrev:

E-post  PM med "mutade" så syftar jag på att, kimmo som det då handlade om, möjligen känner domarna då han tävlar mkt mer än va alexander gjort, eller lonefoxen kanske..

kanske tävlade för ett företag. som rykten säger, att har man bilen full med dls så får man inte dåliga poäng.

Isverige gillar ingen pioneer, men de vinner stort i europa. DETTA HAR NI SJÄLVA SAGT att dls och pioneer kör orent. så snacka inte skit, nu bara för att de gäller er!!!

va vill du diskutera?

Livet är inte alltid rättvist, och även om vi försöker att vara de så handlar de i slutändan om att vi är egoister. Vi har alla olika inlärda rätt och fel. moral.

Rent psykologiskt finns de med massor av aspekter med, men jag tänker inte ta lla dessa här, men när det är en sådan bedömnings sport så blir det lätt fel..

Ser du en boxningsmatch=? 3 domare, hur ligger poängen oftast? 2 kan döma han i rött som vinnare, medans den 3domaren ger klar seger för han i blått.

Vi var väldigt noga med regler, det ska tillagas på detta vis, vi hade regel böcker över hur man ska steka hamburgaren. Men de funkar inte så i det verkliga livet då alla har sitt eget tänkande, BARA det inte skadar någon så accepteras det.

ÄR det rätt eller fel?

Du bör ju förstå de, för du verkar ju va en vettig man, enl de ja ett av dina inlägg på garaget. Till stor del så driver ja med folk för att retas med dem, för alla tror dem har rätt.. MEN jag är väldigt seriös utanför internet.

Jag känner inga domare, och har ej sagt de heller. jag syftade på MUTADE domare som ett skämt, t.ex. att han gett några bärs, bjudit på mat, känner domare. då de låter fantastiskt att han skryter så att han spöar alla med den 14k bilen. spec bilar i klass 100.000 anläggningar. därav den kommentaren.

om jonas dömer 3 bilar.. så har vi hans hat mot pioneer. en dls bil och sedan en bil som har saker från hans FD företag, den är full med alestra, tech spec o va allt heter hur tror ni han kommer döma?

Kommer ja dit med en bil där de står biltema &mds då e mitt ljud redan fördömt innan ja spelat de.
Och det ÄR ett fakta.
Senast redigerat av jonash (19 juli 2009)

16 197 Inlägg
19 juli 2009
skönt att man inte tävlar i välljud.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
Ursäkta....men vilket jävla dravvel. Skickar du sånt på PM?

Du inte bara skriver en massa LÖGNER, du smutskastar mitt namn och min opartiskhet. Vem fan är du att göra det?!

Sista jag nånsin skriver om til eller med dig. Du kan dessutom sluta skicka PM till mig och fråga om råd. Du kommer inte få svar.

/Jonas

pattilatti2 skrev:

va vill du diskutera?

ÄR det rätt eller fel?

Och det ÄR ett fakta.

ja till la det här helt öppet. inte på p.m.. de kan du fråga din vän gureiuuus

OCH VAD AV DET ÄR LÖGNER ???

Du läser ju fan aldrig de man skriver, du verkar se något helt annat? ÄR du normal? LÄS DET JA SKREV !

Inget av det är taskigt, lögner. det är bara fakta. så är det, så har de varit i alla tider.
Senast redigerat av pattilatti2 (19 juli 2009)

Low is a lifestyle
956 Inlägg
19 juli 2009
nu förstår jag varför jag tappade sugen att tävla i billjud.

allt jävla skitsnack

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
Geiros skrev:

allt jävla skitsnack

UPPENBARLIGEN SÅ HAR DET JU ALLTSÅ VARIT SÅ FÖRR; ÄVEN OM EN DEL FÖRNEKAR DET.

En del förnekar även 6miljoner döda judar, i förintelsen.

4 693 Inlägg
19 juli 2009
Crank it up ftw säger jag bara.

Booyakasha!

16 197 Inlägg
19 juli 2009
pattilatti2 skrev:
Geiros skrev:

allt jävla skitsnack

UPPENBARLIGEN SÅ HAR DET JU ALLTSÅ VARIT SÅ FÖRR; ÄVEN OM EN DEL FÖRNEKAR DET.

En del förnekar även 6miljoner döda judar, i förintelsen.

kan säga att de har ALLTID varit en massa skitsnack i bilvärlden.. vare sig de rör sig om ljud,motorer elle annat.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 230 Inlägg
19 juli 2009
kanske börjar gå liiite överstyr nu, kan det inte föras normalt "samtal" så kommer tråden ju bara låsas.. ett tips så dära:P

så kan det vara då det inte blev som det skulle

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Rojpen skrev:
kanske börjar gå liiite överstyr nu, kan det inte föras normalt "samtal" så kommer tråden ju bara låsas.. ett tips så dära:P

Personligen hoppas jag innerligen att MODERATORERNA tar hand om detta. En BAN är på sin plats.

Jag accepterar det inte!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
Rojpen skrev:

Personligen hoppas jag innerligen att MODERATORERNA tar hand om detta. En BAN är på sin plats.

Jag accepterar det inte!

herregud, är du 12år. du har snackat ner både pioneer, dls och påstått att de mutar folk på tävlingar i europa. osv..

ingen har sagt ett ord illa om dig, men du verkar ju va helt bakom flötet.

jag skrev att om du dömer en bil som har pioneer, dls och en som har dina egna produkter så hur dömer du? vad är problemet med det?

ja kan hämta trådarna där du snackat ner pioneer dls. det är inga problem.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
Rojpen skrev:

Jag accepterar det inte!

herregud, är du 12år. du har snackat ner både pioneer, dls och påstått att de mutar folk på tävlingar i europa. osv..

ingen har sagt ett ord illa om dig, men du verkar ju va helt bakom flötet.

jag skrev att om du dömer en bil som har pioneer, dls och en som har dina egna produkter så hur dömer du? vad är problemet med det?

ja kan hämta trådarna där du snackat ner pioneer dls. det är inga problem.

Ja men gör det! Leta på du! Kom med bevisen.

Sök