5258
Sök

Ang Ljudtävlingar och domare

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
19 juli 2009

C H E V R O L E T <3

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
Personligen hoppas jag innerligen att MODERATORERNA tar hand om detta. En BAN är på sin plats.

Jag accepterar det inte!

herregud, är du 12år. du har snackat ner både pioneer, dls och påstått att de mutar folk på tävlingar i europa. osv..

ingen har sagt ett ord illa om dig, men du verkar ju va helt bakom flötet.

jag skrev att om du dömer en bil som har pioneer, dls och en som har dina egna produkter så hur dömer du? vad är problemet med det?

ja kan hämta trådarna där du snackat ner pioneer dls. det är inga problem.

Ja men gör det! Leta på du! Kom med bevisen.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=4
Nu är det dags att säga ett och annat som alla hittills har missat:

DLS och Pioneer satsar ENORMA resurser på sina tävlanden som åker på stora mästerskap. DLS tex skickar speciellt folk till alla finalen världen över som ställer deras bilar inför finalerna. Pioneer gör troligen likadant, där är jag dock lite mer osäker.

Att vinna handlar till 60% om hur du installerar och justerar ljudet, och max 40% är märken. På EM änu mindre, för där är det mer politik och annat TJAFS som styr. EM är inte en bra värdemätare alls egentligen........dem som vet hur det funkar förstår. Andra kikar i listan och tror saker.

Sen är det inte alls så att de bästa bilarna från varje land deltar på EM. Tex så har Sveriges bästa ljudbil de senaste två åren INTE varit på EM. Det vill säga "våran" Ncore demobil.

Det finns liknande listor för Svenska finalen, och där var Ncore (minsta firman i Sverige förmodligen) fullständigt dominerande om man ser till helheten. Vad betyder det? Att våra produkter dominerar, att det är 100% utav anledningen? Nej. Inte ens hur mycket jag skulle vilja att det vore så kan jag stå bakom ett sånt uttalande. Och, lika mycket realitet borde de stora tillverkarna ha stake att säga, men självklart används argumenten i marknadsföring.

man kan ju anta att du favoriserar lite iaf.
Senast redigerat av pattilatti2 (19 juli 2009)

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:

herregud, är du 12år. du har snackat ner både pioneer, dls och påstått att de mutar folk på tävlingar i europa. osv..

ingen har sagt ett ord illa om dig, men du verkar ju va helt bakom flötet.

jag skrev att om du dömer en bil som har pioneer, dls och en som har dina egna produkter så hur dömer du? vad är problemet med det?

ja kan hämta trådarna där du snackat ner pioneer dls. det är inga problem.

Argarv. Okej, leta fram ordet "muta". Eller nåt annat som du tycker är konstigt.

Innan du börjar dock...den där tråden kommer bara göra att du ser ut att ha skitit i det blå skåpet MER än du redan har. Lustigt att du letade upp just den där alla på forumet insåg vilken nolla du är.

Det var kul! smile

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:

Argarv. Okej, leta fram ordet "muta". Eller nåt annat som du tycker är konstigt.

Innan du börjar dock...den där tråden kommer bara göra att du ser ut att ha skitit i det blå skåpet MER än du redan har. Lustigt att du letade upp just den där alla på forumet insåg vilken nolla du är.

Det var kul! smile

Lever hellre som en ärlig nolla då.. tack för ditt fina mail btw.. skulle ja bli rädd?

det handlade inte om mutor.. det handlade om att du favoriserar.

VAD ÄR DE DU INTE KAN LÄSA?

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:

Det var kul! smile

Lever hellre som en ärlig nolla då.. tack för ditt fina mail btw.. skulle ja bli rädd?

Posta gärna det PMet du med så folk får se vad du menar.

Herregud......när skall du inse att detta inte är din grej och bara försöka göra nånting rätt?

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:

Det var kul! smile

Posta gärna det PMet du med så folk får se vad du menar.

Herregud......när skall du inse att detta inte är din grej och bara försöka göra nånting rätt?

du är ju allsmäktig gud. och nej, de vore pinsamt att ens visa upp det mailet!

jag har inte gjort något fel, sagt något fel. Du som är en clown.

jag får göra och säga det jag vill.. det är ett fritt land.

om du inte tål det, och är så enkelspårig, så avsluta ditt medlemskap.

kan du inte erkänna att du favoriserar. va e fel med det? men de kan göra bedömningar lite orättvisa. men de gör inget. vi gör det alla. du verkar ju inte förstå det. var en man o våga visa de istället för att direkt hota, börja snacka skit osv. bete dig!!

Det mest komiska i allt är att DUUUUU hänger ut t-röd som en skurk i ditt första inlägg där allt startade.
men inte kan tåla att en person säger att du möjligen kan vara lite partisk mot märken som du favoriserar. lite pinsamt faktiskt.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:

kan du inte erkänna att du favoriserar. va e fel med det? men de kan göra bedömningar lite orättvisa. men de gör inget. vi gör det alla. du verkar ju inte förstå det. var en man o våga visa de istället för att direkt hota, börja snacka skit osv. bete dig!!

Det mest komiska i allt är att DUUUUU hänger ut t-röd som en skurk i ditt första inlägg där allt startade.
men inte kan tåla att en person säger att du möjligen kan vara lite partisk mot märken som du favoriserar. lite pinsamt faktiskt.

HUR FAN KAN DU SITTA OCH PÅSTÅ ATT JAG FAVORISERAR?! Vad har du FÖR BELÄGG FÖR DET!?

Och med detta så blev det mitt sista Garaget.org inlägg.

OM nån moderator lyckas ta bort den här jävla användaren från forumet kan nu höra av er via nåt annat forum eller email. MÖJLIGEN kan jag tänka mig komma hit igen då.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:

HUR FAN KAN DU SITTA OCH PÅSTÅ ATT JAG FAVORISERAR?! Vad har du FÖR BELÄGG FÖR DET!?

OM nån moderator lyckas ta bort den här jävla användaren från forumet kan nu höra av er via nåt annat forum eller email. MÖJLIGEN kan jag tänka mig komma hit igen då.

1. dina inlägg där du sagt att era produkter är dominerande på den svenska marknaden.
2.moget.
3.moget.
4.moget
5.moget.

Bara för att slippa se ditt enkelspåriga och JAG tänkande så ska jag radera mitt konto här. Du är ju för fan patetisk. beskyller andra för si och så, helt öppet sen så får du samma myt tillbax då grinar du som en 12åring.

Det kan finnas mer fakta än du vet om men du kan ju inte vänta och acceptera andras åsikter.

Låt t-röd svara. Och varför smutskasta han så där öppet på ett forum?

du är ett patetiskt svin! Får du inte din vilja genom så stampar du foten i marken o grinar.

Du skickar hotmail om att man ska passa sig för att nämna ditt namn. osv..  Ska man ta dig på allvar eller?

5 042 Inlägg
19 juli 2009
B L O G G A eller Pma denna jävla skiten istället !
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (19 juli 2009)

C H E V R O L E T <3

16 197 Inlägg
19 juli 2009
annars finns de ju att skit bra svar på allt de här.... sluta tävla å bygg ljud du själv e nöjd me.. att tävla i välljud e som att tävla i simhoppning..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
jonash skrev:
pattilatti2 skrev:

1. dina inlägg där du sagt att era produkter är dominerande på den svenska marknaden.
2.moget.
3.moget.
4.moget
5.moget.

Bara för att slippa se ditt enkelspåriga och JAG tänkande så ska jag radera mitt konto här. Du är ju för fan patetisk. beskyller andra för si och så, helt öppet sen så får du samma myt tillbax då grinar du som en 12åring.

Det kan finnas mer fakta än du vet om men du kan ju inte vänta och acceptera andras åsikter.

Låt t-röd svara. Och varför smutskasta han så där öppet på ett forum?

du är ett patetiskt svin! Får du inte din vilja genom så stampar du foten i marken o grinar.

Du skickar hotmail om att man ska passa sig för att nämna ditt namn. osv..  Ska man ta dig på allvar eller?

Mods: ni får alla PM jag skickat till honom om ni vill. Ni får alla som han sikickat med. Så kan ni få avgöra vad som bör ske.

Hotmail existerar inte.

Ang. T-Röd så får han gärna ta kontakt emd mig via PM eller nåt, så kan jag få reda på vilka som är hans kompisar som dömer felaktigt. Så skall vi se till att rätta till det felaktiga.

De anklagelser som framkommit mot EMMA (dvs hela Tävlingsorganisationen i Sverige), de anklagelser som framkommit mot domarkåren, de ankalgelser som framkommit mot mig personligen tar jag som inget annat än förtal och förolämpning.

Hade man kunnat ta detta till tingsrätten hade jag gjort det direkt. Det är såpass grova övertramp att detta måste kunna hanteras på nåt sätt.

Over and Out!

5 042 Inlägg
19 juli 2009
du gör ju förtal mot T-röd så whats the diffrent ??

C H E V R O L E T <3

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
de har redan fått alla mail.

tro inte du är värd mer än någon annan jonash !

och ja grattis. en normal jävel som ser hans förtal wow man blir imponerad.

du bygger upp en liten sak till nå världsligt.. och som ja sagt tidigare mogna upp. lyssna på andra. ha respekt. men du saknar visst allt det.

Ingen har förtalat dig, om du kunde läsa så skulle du se det.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:

Visa vart.

T-Röd påstod saker som är lögn. Mods stängde ner tråden och fick det att framstå som om T-Röd hde rätt, dvs vi kunde inte besvara.

ALLA fakta sm presenterats angående domarnas opartiskhet är påståenden från två personer som INTE tävlar, INTE själva dömer och som INTE ens åker på tävlingar.

Ni får ju själva avgöra vad ni tror på.

Det är extremt mycket skitsnack, gissningar, gamla rykten som florerar ute i landet kring billjudstävlingar (nej, dBdrag är inte heler förskonat frn rykten, falskspridning och påståenden om fusk)

Och det trista är att allt detta skitsnack kommer från såna som sitter hemma bakom tangentbordet och GISSAR.

Då blir man ju förbannad, när man verkar för en hobby och för at folk skall kunna utöva en hobby och tävla på lika villkor.

Har jag förtalat nån som visa mig vart, så får jag väl ändra det.

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
de har redan fått alla mail.

tro inte du är värd mer än någon annan jonash !

och ja grattis. en normal jävel som ser hans förtal wow man blir imponerad.

du bygger upp en liten sak till nå världsligt.. och som ja sagt tidigare mogna upp. lyssna på andra. ha respekt. men du saknar visst allt det.

Jag är inte värd mer än nån annan. Helt riktigt. Däremot hr jag VÄLDIGT mycket bättre koll på detta området, ch i synnerhet tävlingsområdet.

När det skrivs och påstås saker om den verksamhet som jag känner väl, så måste jag få bemöta det. Jag försöker presentera lite fakta, du skjuter från höften med gissningar, lögner och andra påståenden. Som du inte kan hitta stöd för nån edna stans.

VAd har du för at göra detta? Tror du att det hjälper din sak på nåt vis? Får du en kick utav det? Vad är det som gör at du sitter där och kastar lögn efter lögn efter lögn?

Om jag kunde begripa det bara.

16 197 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Visa vart.

T-Röd påstod saker som är lögn. Mods stängde ner tråden och fick det att framstå som om T-Röd hde rätt, dvs vi kunde inte besvara.

ALLA fakta sm presenterats angående domarnas opartiskhet är påståenden från två personer som INTE tävlar, INTE själva dömer och som INTE ens åker på tävlingar.

Det är extremt mycket skitsnack, gissningar, gamla rykten som florerar ute i landet kring billjudstävlingar (nej, dBdrag är inte heler förskonat frn rykten, falskspridning och påståenden om fusk)

Och det trista är att allt detta skitsnack kommer från såna som sitter hemma bakom tangentbordet och GISSAR.

Då blir man ju förbannad, när man verkar för en hobby och för at folk skall kunna utöva en hobby och tävla på lika villkor.

men jonas de kommer aldrig bli på lika villkor så länge de e människor som bedömmer,

ta bara som en jämförelse,bilstylingtävlingar, de e fan bedrövligt va de e för bilar som vinner ibland.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
19 juli 2009
så vill jag poängtera att T-Röd har inte ett enda j-la rätt. Det är precis såna där oinsatta, idiotiska kommentarer som gör att folk avstår från att tävla.

T-Röd känner domare påstår han. Det är isåfall två SKITdomare, även om jag tror han mest snackar skit själv och inte känner en enda domare. Eftersom han inte kan bemöda sig nämna vilka de är, eller PMa så kommer jag ta det för givet att han pratar skit, tills han bevisar motsatsen. Det bör tilläggas att jag vet EXAKT vilka som är domare iår, och det är INGEN från Stockholm som känner T-Röd.

det är förtal. -du bör även vänta på hans motsvar. varför ska han tjalla på någon?

sen har jag inte förtalat dig jonash. jag har påstått något som bevisligen funnits sedan människan skapades. jag läser till psykolog så jag kan ta fram dem fakta. och de fakta är skrivna av våra tiders mest framgångsrika psykologer, filolosofer, vetenskapsmän osv. Det är fakta om de mänskliga betendet. Så det är väl ett område jag är expert inom eller hur?

Jag skrev att du säkert gillar en bil med fd: n-core produkter, framför dls-pioneer. då du öppet visat ditt misstycke samt deras sätt.

varför ska du ändra på ett förtal? låt de stå var en man. Du förstorar upp saker. OCh jag har inte påstått något om att alla domare dömer si eller så, om du tog dig tid attt läsa så skulle du se de. jag gav ex. på hur de döms, i bedömningsporter. samt hur lagar följs. va är de du inte kan förstå?

jag har respekt för dig och ditt kunnande. det vet du. men du ska alltid börja med ditt uppförstorade svammel som att inte andra har rätt till en åsikt. jag förstår dig och vad du vill få fram, men du måste ju försöka förstå oss med. utan att börja hota.

5 042 Inlägg
19 juli 2009
jonash skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Visa vart.

Visst jag förstår jobbigt med folk som tror o snackar gojja.  Men ang att T-Röd känner 2st domare, Jag personligen tycker han gör rätt i att inte namnge dom för dom har ju inget med saken att göra. om dom nu existerar så att säga. Men bara för att han inte vill namnge dom så betyder det inte att man snackar skit heller.

Sen ang folk som tror o blabla.  Så länge du själv vet vad som är
Rätt/Falskt, Varför bry sig vad andra tycker/tänker/tror då för ??
Det är din hobby, inte alla andras. Så länge det är kul för dig så kör på.
Andra tycker det fuskas osv, Säg nånstans det inte gör det istället så blir jag glad !!

C H E V R O L E T <3

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
evilaudio skrev:
men jonas de kommer aldrig bli på lika villkor så länge de e människor som bedömmer,

ta bara som en jämförelse,bilstylingtävlingar, de e fan bedrövligt va de e för bilar som vinner ibland.

Har nån någonsin påstått att det alltid är så? Däremot är regelverket väldigt bra nu, så det är MYCKET enklare än förr att få det rättvist och likstämmigt mellan domare.

Skall man sedan börja hårddra detta så kommer ingenting nånsin vara helt rättvist, inte ens om man tar bort mänskliga faktorn! Bilsports superstage, dBDragracing, nej, de är inte heller 100% sanna! Men 99.99% kanske.

Så, vart går gränsen? Vad är acceptabelt? Välljud handlar om att använda öronen, för ännu så länge finns inte de tekniska hjälpmedlen för att enbart kunna göra en analys, och därefter sätta poäng.

Antingen kan man acceptera att systemen bedöms utav välutbildade öron med ett regelverk som är bra och en mjukvara (dvs CDn) som är anpassad för att hitta skillnader mellan bilar.

Eller så får man strunta i att tävla. Men man behöver ju inte sitta och kasta skit på saker man inte vet nåt om.

/Jonas

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
så vill jag poängtera att T-Röd har inte ett enda j-la rätt. Det är precis såna där oinsatta, idiotiska kommentarer som gör att folk avstår från att tävla.

T-Röd känner domare påstår han. Det är isåfall två SKITdomare, även om jag tror han mest snackar skit själv och inte känner en enda domare. Eftersom han inte kan bemöda sig nämna vilka de är, eller PMa så kommer jag ta det för givet att han pratar skit, tills han bevisar motsatsen. Det bör tilläggas att jag vet EXAKT vilka som är domare iår, och det är INGEN från Stockholm som känner T-Röd.

det är förtal. -du bör även vänta på hans motsvar.

Jasså det är det. DÅ kan han få tala om vilka domare han känner, så tar jag bort förtalet. Innan dess så ändrar jag inte min åsikt överhuvudtaget.

sen har jag inte förtalat dig jonash. jag har påstått något som bevisligen funnits sedan människan skapades. jag läser till psykolog så jag kan ta fram dem fakta. och de fakta är skrivna av våra tiders mest framgångsrika psykologer, filolosofer, vetenskapsmän osv. Det är fakta om de mänskliga betendet.

Å herregud. Vart läser du? Jag vet ju vad du heter så detta kommer bli busenkelt att kolla upp...Jag önskar dig lycka till i studierna!

Jag skrev att du säkert gillar en bil med fd: n-core produkter, framför dls-pioneer. då du öppet visat ditt misstycke samt deras sätt.

Eh, senaste två tävlingarna jag dömde gav jag en bil med delar av produkterna från Ncore säst ljudpoäng. Och gissa vad för bil som var före? Just det. Om du bara hade LITE koll på verkligheten. Bara LITE, så slapp jag bli så upprörd över en massa smörja.

jag har respekt för dig och ditt kunnande. det vet du. men du ska alltid börja med ditt uppförstorade svammel som att inte andra har rätt till en åsikt. jag förstår dig och vad du vill få fram, men du måste ju försöka förstå oss med. utan att börja hota.

JAG förstorar upp saker? JAG sitter där och ljuger? JAG sitter och skriver i trådar och ger folk råd som är felaktiga? Du läser till psykolog? Tjena!
Senast redigerat av jonash (19 juli 2009)

Sök