Hejsan! Polaren har en Audiovox spelare som vi nyligne installerade. i samband med de så börjar hans GAS bas skrapa och typ små hoppa. Men i början vi intealationen så lät de bra. även om vi bara provspalade någon minut. Den skrapar ibland även om själva spelaren är svstängd med. Men de slutar så fort man drar ut lågnivåkablarna. Sedna sprakar de om man små drar i remotkaeln på spelaren. Remotkabeln är kopplad till ingående ström till spelaren med. Så steget är som alltid på? Kopplade ut remotern och kopplade en kabel från Plus till remotern där bak vid steget och kollade om de skulle göra någon skillnad. Men de gjorde de inte. Spelare ingen roll om man bytter lågnivå kablarna bak på spelaren från rear ut elelr gront ut elelr sub ut. Vad är de som kan vara fel? Kan de va kablarna? Tycker de är så konstigt att ibland låter de bra och ibland ine och ibland när spelare inte ens är igång?
Ett gas apline steg på 2 gånger 100w men de är ju en av dom billigare gasbasarna den driver med. BRL brukar sälja de steget med den färdigbyggda lådan. Sedan bytte vi steg idag till min JBL monosteg 7001 men samma problem men mer vibrationer bara
låter som ett signaljordfel.. koppla ni in lågnivån innan ni koppla in jorden på steget??
Minns inte riktigt hur vi gjorde. Ska jag koppla ur stget helt. Sedna koplar jag inte strömmen och remoten. Och sedna högtalar kablarna och sist lågnivå ingångarna å se om de rätar till sig?
låter som ett signaljordfel.. koppla ni in lågnivån innan ni koppla in jorden på steget??
Minns inte riktigt hur vi gjorde. Ska jag koppla ur stget helt. Sedna koplar jag inte strömmen och remoten. Och sedna högtalar kablarna och sist lågnivå ingångarna å se om de rätar till sig?
Är de singnaljorden som är bränd så spelar de ingen roll att ni kopplar ut allt. Utan då måste huvudenheten in på service.
har du pajjat signaljorden så e de inget du kan "rätta till".. stereon måste in på lagning.
Men har för mig att de slår även om jag bara kopplar in röd kabel med? Men o mman byter från rear till fron till sub? Kan man har brännt spelare om mna har gjort fel på en av dom?
har du pajjat signaljorden så e de inget du kan "rätta till".. stereon måste in på lagning.
Men har för mig att de slår även om jag bara kopplar in röd kabel med? Men o mman byter från rear till fron till sub? Kan man har brännt spelare om mna har gjort fel på en av dom?