Rund mutter hjälp

amuza
20 juli 2009 · 34 Inlägg

Försökte byta bromsskivorna bak idag, ena sidan gick bra tills jag kom till den andra sidan. Skulle få bort den övre fasta muttern som håller fast bromsoket, har bankat, rostlösningsmedel med mera, men den sitter som fan, rund har den blivit också. Hur fasen skall jag gå till väga? Trångt är det också... Tacksam för svar

Karl-Bertil
20 juli 2009 · 518 Inlägg

om det går att komma åt med svetsen så svetsa fast nån skruv eller mutter på , annars får du värma och se om det går med polygrip eller rörtång.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
gregolt teknisk konsult, inriktning konflikthantering.
20 juli 2009 · 444 Inlägg
Man köper int nå nytt, man köper nå gammart som racklar så man lär sig nå
amuza
20 juli 2009 · 34 Inlägg

Tack, men det är för trångt för svetsen, har ingen heller för den delen... Polygripen och rörtången kommer jag inte heller åt med... Fan va drygt, men men skam den som ger sig

amuza
20 juli 2009 · 34 Inlägg

Det där på biltema såg bra ut, synd att jag inte har ett biltema i närheten bara.

engolf
20 juli 2009 · 3 235 Inlägg

Du har väl inte 12-kantiga hylsor?
Man ska ha 6-kantiga när man lossar gamla muttra/bultar som sitter hårt, annars blir de runda fort.

Glader9991
20 juli 2009 · 956 Inlägg

engolf skrev:
Du har väl inte 12-kantiga hylsor?
Man ska ha 6-kantiga när man lossar gamla muttra/bultar som sitter hårt, annars blir de runda fort.

Varför överhuvudtaget ha 12 kantiga? Det har inte jag fattat.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
20 juli 2009 · 5 042 Inlägg

Grispitt!

C H E V R O L E T <3
amuza
20 juli 2009 · 34 Inlägg

Jag hade en sexkantig, det var den som gjorde den rund...

blacken
21 juli 2009 ·

Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

Antonnnish
21 juli 2009 · 18 Inlägg

Borra i skruven ? ...

oj läste vad du skrev nu tongue Som någon tidigare i tråden skrev. Värm upp hela skruven så den blir alldeles röd sen väntar du ett litet litet tag så den svalnar sen tar du en stor polygrip som du får ett hårt och redigt tag om och sen skruvar du bara loss den smile

Senast redigerat av Antonnnish (21 juli 2009)

Deutsch-style
21 juli 2009 · 379 Inlägg

blacken skrev:
Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

håller me!!!
gammal jippolösning

"om det ser rätt ut- så är de nog det"
Opel Calibra "manta-C" (1991)
ZonaX Svetsare
21 juli 2009 · 3 150 Inlägg

Deutsch-style skrev:

blacken skrev:
Prova att slå på en minst 1/2 tums tolvkantshylsa som är ett "nummer" för liten så att säga. var bara petig med att hylsan kommer spikrakt på och ända in på skallen..

håller me!!!
gammal jippolösning

Så har man gjort nåra gånger  tongue

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
amuza
22 juli 2009 · 34 Inlägg

Fick loss den idag, fick hjälp av en kompis som hade svets, vi värmde upp den och sen var det bara att skruva bort.  Tack för svaren smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang