Swedish Past Recovers...

Mfive
21 juli 2009 · 1 393 Inlägg

... drivs av mig och en kompis.

Vi har idag lagt ut ett nytt repotage från en besökt ödeplats.

Totalt finns över 40 spännande repotage att läsa på sidan.

Inom en månad kommer också besöken från en bilkyrkogård och ett ödeslott att läggas upp.

http://spr.dinstudio.se

Mycket nöje! smile

Senast redigerat av P996 (22 juli 2009)

CEO @ Bimmers Of Sweden
FreddeK
21 juli 2009 ·

grym sida=)

Mfive
21 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Tack FreddeK! smile

CEO @ Bimmers Of Sweden
Allansson
21 juli 2009 ·

Var inne och kollade lite bilder nu. En del ställen verkar riktigt läskiga. Måste varit en konstig känsla att gå runt i de gamla sjukhusen.

Mfive
21 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Allansson:

Jo, fy fasen vad pulsen var hög på vissa ställen.

Det första som mötte oss i ett av psykhusen var en gammal intristning väggen där någon skrivit SATAN.

Gissa om det var läbbigt i den mörka källaren...

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
22 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Tips på ödeplatser mottages gärna för framtida uppdrag.

Skriv till kontaktmailen som finns på sidan.

Tack på förhand!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
22 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Skriv gärna här eller i gästboken på sidan vilken ödeplats ni fastnade mest för. smile

CEO @ Bimmers Of Sweden
SatansWrath Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
22 juli 2009 · 661 Inlägg

Seriöst skitbra sida, jag o några polare letar efter övergivna fabriker o dylikt också, mest i skåne men det är mest för spela in en film, men fan ibland undrar jag om det finns ngt övergivet i skåne överhuvudtaget. Isåfall får ni posta kordinater eller ställe här. tack för intressant läsning dock, skriv gärna upp var stäället ligger i början på texten är min enda anmärkning annars tackar för en bra sida som sagt

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !
Ford Mustang Mach 1 "Trinity" (2003)
Hool
22 juli 2009 · 1 067 Inlägg

De där upphuggna bilvraken bara skriker "Stulen!" ..

Var nån liga som härjade för några år sedan som hade just det tillvägagångssättet.. 

Fina bilder och site annars..  Satt någon timme där big_smile

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
Mfive
22 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Tackar för de lovorden!

Känns bra med positiv feedback med tanke på hur mycket ledig tid man lägger ner.

I Skåne har vi faktiskt inte heller någon vidare koll (än). Det är lite off region för oss. Man önskar man hade mer tid så man verkligen kunde åka runt hela Sverige.smile

Tack också för anmärkningen. Anledningen till att vi inte lägger ut koordinater/skriver plats till alla ställen är för att ägare oftast inte vill att det ska bli för offentligt. Rädda för skadegörelse etc.

Dock har vi skrivit ut det platsnamn i många av fallen.

Om jag hittar nåt kul i Skåne säger jag till.

Ett tips är annars att kolla de här 2 trådarna:

https://www.flashback.info/showthread.php?t=211476

https://www.flashback.info/showthread.php?t=435500

Mvh

CEO @ Bimmers Of Sweden
Gemini__
23 juli 2009 · 196 Inlägg

Mycket intressant sida, bra jobbat.

www.bimmerpower.org - för BMW-entusiaster
Destajnii
23 juli 2009 · 219 Inlägg

Myycket intressant sida!

CmoR
23 juli 2009 · 354 Inlägg

Urban Exploration är så grymt.

golf88
23 juli 2009 · 956 Inlägg

rikigt intressant sida det där..Bra gjort

eldus veldus
golf88
23 juli 2009 · 956 Inlägg

P996 skrev:
... drivs av mig och en kompis.

Vi har idag lagt ut ett nytt repotage från en besökt ödeplats.

Totalt finns över 40 spännande repotage att läsa på sidan.

Inom en månad kommer också besöken från en bilkyrkogård och ett ödeslott att läggas upp.

http://spr.dinstudio.se

Mycket nöje! smile

Har ni vart vid det där gamla sjukhuset lr vad det är mellan säter och hedemora?

eldus veldus
sirmiro Double-Unicorn Rider
23 juli 2009 · 2 486 Inlägg

Fin sida. Dock skulle jag vilja ta upp alla bilder stort och sitta och bara bläddra ner i dem och inte behöva klicka för nästa bild. Jag tycker man tappar lite av engagemanget när man inte bara kan sitta och trycka på "pil ner" och det kommer den ena bilden efter den andra utan förvarning. Små bilder som förhandsvisning är klockrent när man har dålig fart på nätet, men det kanske går att ha 2alternativ?
Jag skulle även gärna se texten lite mer uppdelad bland bilderna. Märkte att jag hoppade över en del text för att se en bild på vad det handlade om, och då missar man ju mycket av informationen. Är ju först om man blir riktigt intresserad man går tillbaka och läser igen.


Jag har varit med om ett sånt där hus för ett par år sedan. Det såg ut som vilket som helst från utsidan och de uppgifter vi fått var det inga problem att sova där (vi skulle till ett garage just bredvid). När vi kliver in blir vi fundersamma då leksaker låg framme, tandborstar stod i en mugg på badrummet osv. Samtidigt syntes det att ingen varit i huset på många år. På väggarna hade tapeten släppt och i vissa fall även masoniten, så det hängde ut 20cm på vissa ställen. Sen skulle vi ner i källaren för att slå igång värmen... Ingen lampa, och spindelväv överallt. Takhöjd som knappt fanns och inte fan ville pannan starta heller.
10mil hemifrån med alla bilar på bockar var vi inget annat val än att sova där. Och i efterhand känns det så synd att min kamera inte klarade bra bilder i mörker.

annie-a
24 juli 2009 · 165 Inlägg

Riktigt bra/häftig/intressant sida! har själv varit i tex hästhagen då den fanns.. tycker det är helt sjukt att byggnader bara kan lämnas sådär? sjukt och häftigt på samma gång smile
men som sagt riktigt bra jobbat! smile

Senast redigerat av annie-a (24 juli 2009)

Mfive
28 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Thanks!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
28 juli 2009 · 1 393 Inlägg

Ett stort slott som lämnats åt sitt öde har utforskats av mig och min kollega på SPR.

Sjukt spännande slott med mycket intressant historik.

Läs hela det spännande reportaget här -----> http://spr.dinstudio.se/gallery_71.html

Lämna gärna tips på ödeplatser via länken på sidan.

CEO @ Bimmers Of Sweden
Mfive
31 augusti 2009 · 1 393 Inlägg

ÄNTLIGEN!

Nu ligger reportaget om den otroliga och välbevarade bilkyrkogården uppe på SPR!

http://spr.dinstudio.se/gallery_77.html

Trevlig läsning!

CEO @ Bimmers Of Sweden
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang