6245
Sök

Göra på västkusten(strömstad)???

469 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
hejsan! jag går på semester nästa vecka samtidigt som min flickvän och ska då åka till strömstad, anledningen till just västkusten är för hon ej har varit vid västkusten och vill så gärna dit och äta färska räkor och bla bla bla haha... nu undrar jag om någon skulle kunna tipsa på lite grejjer som man kan göra i strömstad? vi kommer bo på daftö camping i 3 dar, så kom med massor av ideér så är ni snälla!! Mvh Niklas

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

OEM <3
6 957 Inlägg
21 juli 2009
Åktur ner längs kusten är ett tips

Åk från Daftö via Tanumshede -> Grebbestad -> Fjällbacka -> Hamburgsund -> Bovallstrand
-> Hunnebostrand -> Smögen -> Kungshamn, där finns ju både shopping och bad sen så
tipsar jag om att äta skaldjur på Smögen nere vid bryggan, finns en 5-6 st ställen att välja på.

Alla ligger brevid varandra tongue

Annars kan ni ju strosa omkring i Strömstad, ganska trevligt det med.
Ta en tur upp till Nordby för shopping eller åka vidare till Svinesund där dom har ganska
saftiga godisaffärer (finns ju en del i Strömstad också)

Daftö är ju en rätt bra camping att roa sig på också big_smile

OEM <3

373 Inlägg
21 juli 2009
Fjällbacka är en riktig liten kustpärla, kan rekomendera att ni åker dit och går en promenad i samhället å sedan tar en tur genom kungsklyftan där de spelade in scener ur Ronja rövardotter smile Annars som sagt är det nära till Svinesund ifrån strömstad, om ni har tid å pengar så ta en tur över till norge och om ni är intresserade av historia så finns Haldens fästning (där Karl XII stupade) en liten in i Norge

469 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
tack för tippsen jag tror vi kommer satsa på smögen och sen upp mot svinesund=) hon älskar ju skaldjur och shopping haha.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

455 Inlägg
22 juli 2009
SMÖGEN!! om hon vill ha skaldjur! är riktigt fint med!

>syns man inte finns man inte<

Sök