Ny Mobiltelefon! Hjälp ;)

Oceanmist Emelie Hallberg
21 juli 2009 · 829 Inlägg

Hej!

Funderat på någon av dessa modeller: Sony Ericsson: w595, T700, C905
Nån som har någon erfarenhet av dem? smile Ge tips!

Mvh

Senast redigerat av Oceanmist (21 juli 2009)

Brandis Diktator
21 juli 2009 · 968 Inlägg

c905, skit bra mobil, 8 mp kamera osv... bra på papper som fan! jag köpte en sån... nu typ några månader senare så är det nog sämsta köpet ever, den har varit inne på lagning säkert sammanlagt 2 månader. fått ny 2 gånger... det som slutar funka är batteriet, enkelt, bara få nytt tycker man, nej dom skickar in mobilen på lagning, glapp i slide funktionen, lagning där också, programvaran spökar som fan fortfarande fast det är över 1 år sedan den släpptes... och jag är inte ensam, sök lite på c905 på internet så kommer du få upp 400 trådar om mobilen och alla kommer säga det jag säger nu, köp inte, den kommer ligga i reparations disken oftare än i din ficka

dock när den funkar är den som en dröm, skit bra att ha med sig en bra kamera och en bra mobil med alla funktioner du kan tänka dig...

Senast redigerat av Brandis (21 juli 2009)

NETTAN Girls go fast
21 juli 2009 · 893 Inlägg

jag har en w595 funkar kalas bra smile

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Spelis
21 juli 2009 · 1 926 Inlägg

www.pricerunner.se

Där finns både privata och expertrecensioner på de flesta lurar

Rquired Allmänt envis
22 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Varför inte W995an, är den så mycket dyrare än C905? Det bästa SE gjort på länge tycker jag det verkar som, det enda jag inte gillade var stödet på baksidan som garanterat kommer ge upp snabbt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Sarge
22 juli 2009 · 2 337 Inlägg

Vad har du för krav/önskemål på telefonen? Jag har en w595:a som extratelefon, den funkar bra men är lite seg i menyerna och så. Sen är det bara 3MP kamera, vilket känns lite stenålder idag. Men har man inte så extremt höga krav på prestanda i luren så är den skitbra, kostar väl inte så mycket heller?

Sanizz
22 juli 2009 ·

Det ända jag har att säga är att jag haft minst 10 sony ericsson mobiler. Varenda har krånglat i prisklaser mellan 2-5000kr. ALDRIG MER enbart Nokia.

DIIEZEL
22 juli 2009 · 501 Inlägg

Ett gott råd köp absolut inte c905!!  min c905 skrotades för en vecka sen , dom krånglar som fan har tre polare som har samma problem knapparna blir tröga programmen hackar hela tiden en riktig skittelefon!! rekomenderar nokia n85 bästa telefonen jag haft hittils.

Människor är såna som använder pengar de inte har, till att köpa saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte gillar.
MilleN
22 juli 2009 · 9 108 Inlägg

Sanizz skrev:
Det ända jag har att säga är att jag haft minst 10 sony ericsson mobiler. Varenda har krånglat i prisklaser mellan 2-5000kr. ALDRIG MER enbart Nokia.

Det skriver jag under på, enda som funkat klockrent är min gamla k750i (förutom joysticken som pajade kom jag på nu, fick lämna in..) men den vill man ju inte visa sig offentligt med wink Nokia 5800 har jag nu, helt underbar.

Nokia N85, N86, (5800 om man gillar touch) osv är riktigt bra lurar istället för Sony Ericsson.

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
22 juli 2009 · 1 898 Inlägg

MilleN skrev:

Sanizz skrev:
Det ända jag har att säga är att jag haft minst 10 sony ericsson mobiler. Varenda har krånglat i prisklaser mellan 2-5000kr. ALDRIG MER enbart Nokia.

Det skriver jag under på, enda som funkat klockrent är min gamla k750i (förutom joysticken som pajade kom jag på nu, fick lämna in..) men den vill man ju inte visa sig offentligt med wink Nokia 5800 har jag nu, helt underbar.

Nokia N85, N86, (5800 om man gillar touch) osv är riktigt bra lurar istället för Sony Ericsson.

Har också 5800, det enda jag har att klaga på är att den är lite små seg.. Men det kan man leva med och ska man vara riktigt petig så är kameran inte nått att hänga i granen..
Men det var inte därför jag köpte den så ^^,

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Andreas 940 -utan 940
22 juli 2009 · 1 728 Inlägg

Jag hade tänkt köpa en w595 men läste sedan att väldigt många har problem med att den kan börja dra väldigt mycket ström så det blev en w715 istället för tre veckor sedan. Jag tycker det var mycket telefon för pengarna, lite dåligt bara att GPS-navigering kostar 70kr/månad men man kan använda GPS:en till annat också som inte kostar pengar, t ex. om man joggar i skogen så sparar den rutten, medelhastighet, sträcka, tid samt hur många kalorier man bränt.
Den har även WiFi så man kan surfa på oskyddade nätverk när man är ute.
Batteriet räcker såklart inte lika länge om man använder en massa extrafunktioner, utsätts den dessutom för extrem kyla (-20) laddar batteriet ur sig snabbt märkte jag när jag lastade frysgods och hade telefonen i benfickan.

http://www.pricerunner.se/pl/1-1201390/ … amp;q=w715

Roaster
22 juli 2009 · 175 Inlägg

W995 har jag skaffat, den kan jag rekommendera, den har allt, GPS, Bluetooth, Wifi (du kan surfa i telefonen gratis om du har trådlöst nätverk hemma) 8M kamera med bra blixt, bästa mobilkameran jag provat.

Sedan kan jag även rekommendera deras trådlösa högtalare MBS-200. Riktigt kraftigt ljud, utan kablar, ställ den bara någonstans under huven när du meckar, eller i bersån i trädgården och välj låtar i mobilen och ställ volymen från mobilen 10-15meters avstånd fungerar. Kräver att du har Bluetooth i telefonen, men det har väl alla numera?

racerwagon
24 juli 2009 · 429 Inlägg

lånar tråden lite smile

Jag undrar vilken telefon ni hade köpt för runt 1500:- allt går bra förutom nokia

Arradin
24 juli 2009 · 631 Inlägg

NEJ! NEJ! NEJ!

Köper du C905, så kommer du få många arga timmar/Dagar vill jag lova dig..

Om du MÅSTE ha någon av dom modeller som angetts, så är 595 den " bästa " .. Om du inte är bunden till någon av dom, så köp Samsung eller Nokia..  Billiga telefoner är aldrig värt det heller, så om du har möjlighet, lägg lite extra pengar i dom..     ( Dom flesta tänker att man inte använder mobilen så mycket, så man kan ta en billig, men nej nej nej ) .

Mitt enda råd som jobbar med sånt här, köp inte Sony Ericsson smile

Kajlie Garaget Video Crew
24 juli 2009 · 842 Inlägg

Pfff, vänta till SE släpper sin Android lur smile

Roaster
25 juli 2009 · 175 Inlägg

Jag skulle nog tro att Sony Ericsson är de som krånglar minst, kanske har de för bra kvalitet för sony ericssons bästa (dyra att tillverka). Ni som inte gillar dem, vad är det som har krånglat för er?

Jag har provat C905 tidigare och tycker den var väldigt bra, men w995 är mycket bättre. Det man märker direkt är att den är snabbare, vilket ger en bättre känsla.

Rquired Allmänt envis
25 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Roaster skrev:
Jag skulle nog tro att Sony Ericsson är de som krånglar minst, kanske har de för bra kvalitet för sony ericssons bästa (dyra att tillverka). Ni som inte gillar dem, vad är det som har krånglat för er?

Jag har provat C905 tidigare och tycker den var väldigt bra, men w995 är mycket bättre. Det man märker direkt är att den är snabbare, vilket ger en bättre känsla.

Krånglar minst, bra kvalitet? Pratar vi om samma märke?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
torpis Forummoderator
25 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Brandis skrev:
c905, skit bra mobil, 8 mp kamera osv... bra på papper som fan! jag köpte en sån... nu typ några månader senare så är det nog sämsta köpet ever,

Jag servade min andra 905:a här om dagen nu är högtalaren paj IGEN och öppnar man slajden trycker den in 2:an så den skriver alltid en 2:a/A/går in i meny 2.

Great....   färgen på knappar försvinner, osv...   för 500kr okej, för 5000kr SÅ SKALL DET FAN I MIG VARA BÄTTRE!

synd att kameran är så förbannat bra bara, älskar den... och GPS...    telefonbiten funkar INTE...  :p

4st arbetskamrater har och 905 och alla har liknande problem. rekoerdet är att 3:e individen är ionne på andra seriven wink

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Arradin
26 juli 2009 · 631 Inlägg

Finns inga telefoner som krånglar så mycket som Sony Ericsson. Så enkelt är det.

Tribbe SAAB♥SUBARU
26 juli 2009 · 1 636 Inlägg

Jag kör sonyericsson, dock ingen av dom du angav utan en C902 det är min 3'e sonyericsson. Nästa telefon tror jag att jag ska prova ett nytt märke på.. anledningen är sonyericssons dumt, stora och opraktiska kontakt som ändå aldrig funkar... får sätta i den där laddkabeln 34ggr för att det ska funka och headsettet är bara att glömma. Mina två senaste har haft dessa kontakter och båda har krånglat den äldsta SE'n jag hade var en T630 och den hade den äldre kontakten som enligt mig funkade bättre...
Ingen annan som har problem med SE's kontakter?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang