5450
Sök

Kan någon förklara vad man ska gå efter när man köper högtalare?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
hejsan kan någon förklara för mig vad man ska gå efter när man köper högtalare ?
antar att de inte bara är storleken / W man går efter?
skulle va nice och få veta då man ev ska beställa lite högtalare idag och man är lite smått noob inom ljud än

2 914 Inlägg
21 juli 2009
jag är ganska ny inom området men jag förstått att bland dom bättre serierna bland kvalitetsmärken (JBL, alpine, hertz m.fl) dom kostar, men kostar det så smakar det.

5 650 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
jag är ganska ny inom området men jag förstått att bland dom bättre serierna bland kvalitetsmärken (JBL, alpine, hertz m.fl) dom kostar, men kostar det så smakar det.

dyrast är ju alltid värst . brukar de ju alltid vara men hittat massa biliga på nätet som kan duga 1 tag då jag bara har 1 gammal rutten 6.9a i bilen nu ..
lite därför jag vill veta vad man ska gå efter för specificeringar för och se om de duger 1 tag tills man har råd med lite värre..

hittade dessa för tex 199  kr innan frakt

Typ:        3-vägs
    Maxeffekt Watt:       125
    Högtalardiameter:       13 cm
    Frekvensomfång:       65-20.000
    Känslighet dB:       90
    Monteringsdjup/Monteringsbredd i mm:       115 mm/44 mm

bra / dåliga?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
21 juli 2009
Det du ska gå efter när du köper högtalare är dina egna öron! Men om du bara ska ha nåt och köper på nätet utan att ha lyssnat först så kan du ta vad som. Om du ska driva dom med huvudenheten så behöver du ju dock inte ta dom med högst effekttålighet, kolla så att dom har skapligt hög känslighet istället.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

5 650 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det du ska gå efter när du köper högtalare är dina egna öron! Men om du bara ska ha nåt och köper på nätet utan att ha lyssnat först så kan du ta vad som. Om du ska driva dom med huvudenheten så behöver du ju dock inte ta dom med högst effekttålighet, kolla så att dom har skapligt hög känslighet istället.

ah ok=D tack . jo är ju lite svårt och lyssna på högtalare i webbshops..

jo de ska ju drivas av 50 x4 w jvc sterio så ...

så då borde med andra ord de här

duga till dörrarna fram så länge?

4 693 Inlägg
21 juli 2009
Vad är det för märke? Gissar på Tanlon från Jula

Booyakasha!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
21 juli 2009
Jag tycker du skall gå efter din lokale butiks rekommendationer.

At sitta på Internet och försöka lista ut hur saker och ting låter går inte. Och, frågar du så kommer du få lika många svar som det finns intresserade att sälja till dig, plus alla som själva tycker att deras låter bra. Men...det är ju i deras öron det.

Så, har du en butik inom säg 5-10 mil, så åk dit! Det kommer du TJÄNA massor på i längden.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

2 656 Inlägg
21 juli 2009
MrEricsson skrev:
ChriZtoffer skrev:

ah ok=D tack . jo är ju lite svårt och lyssna på högtalare i webbshops..

jo de ska ju drivas av 50 x4 w jvc sterio så ...

så då borde med andra ord de här

duga till dörrarna fram så länge?

köp ett par gas koaxialer på www.brl.se smile bra ljud för en liten peng 450 kr för 5,25 or smile klarar drivas utan steg

5 650 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:

CS150 hette dom beställde dem med kostade inte mkt så..

jonash skrev:

At sitta på Internet och försöka lista ut hur saker och ting låter går inte. Och, frågar du så kommer du få lika många svar som det finns intresserade att sälja till dig, plus alla som själva tycker att deras låter bra. Men...det är ju i deras öron det.

Så, har du en butik inom säg 5-10 mil, så åk dit! Det kommer du TJÄNA massor på i längden.

mvh Jonas

hur kan man tjäna massor? de kostar så mkt mer och tex bara ta sig till en butik än och beställa 1 par. som jag ser de går man minus då / får ännu mer snik högtalare då  man vad man kan få på internet ju..

ekelund88 skrev:
köp ett par gas koaxialer på www.brl.se smile bra ljud för en liten peng 450 kr för 5,25 or smile klarar drivas utan steg

redan beställt 1 par nu . de får bli senare fall jag inte gillar dom jag beställde=D

4 693 Inlägg
21 juli 2009
MrEricsson skrev:
Softis skrev:

jonash skrev:

mvh Jonas

hur kan man tjäna massor? de kostar så mkt mer och tex bara ta sig till en butik än och beställa 1 par. som jag ser de går man minus då / får ännu mer snik högtalare då  man vad man kan få på internet ju..

ekelund88 skrev:

redan beställt 1 par nu . de får bli senare fall jag inte gillar dom jag beställde=D

han menar att du tjänar på att åka till en butik för då slipper du ångra dig och köpa ytterligare ett par högtalare vid ett senare tillfälle.

Booyakasha!

5 650 Inlägg
21 juli 2009
Trådstartare
Softis skrev:
MrEricsson skrev:
Softis skrev:

jonash skrev:

mvh Jonas

ekelund88 skrev:

han menar att du tjänar på att åka till en butik för då slipper du ångra dig och köpa ytterligare ett par högtalare vid ett senare tillfälle.

aha då missförstog jag han bara. hur som helst tror jag inget är sämmre än de som sitter i bilen nu inget alls typ duger till och börja med hoppas ja

4 693 Inlägg
21 juli 2009
Vad köpte du då?

Booyakasha!

Sök