Eplamojjes Ford Focus "Whitecandy" R.I.P Se film....

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
23 september 2009 · 1 171 Inlägg

ja det är ju ingen som byggt så innan så vi får se hur det blir, har bara en bild i mitt huvud smile
stegen ska ju oxå in i mitten svävandes...
min tanke är att ha så pass mkt lull lull att man inte ska se att där är 8st 12:or under allt..så baslådan ska inte va det första man ser

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
24 september 2009 · 1 171 Inlägg

inga bilder tyvärr, har ett stort bekymmer!
Polyestern vill inte torka..har använt samma polyester hela tiden och nu vill den inte härda längre..
testade biltemas med och blandade den exakt å den torkar inte heller..förra året plastade ja när det va typ 2 plus å då funkade det...ja har t.o.m satt en byggfläkt i bilen och stängt igen alla hål så det blir skit varmt inne i bilen men torkar inte å heller...fattar inte vad som är fel...2 olika sorters poly å ingen torkar, funkade förra veckan när ja plastade höger sidan..

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Happytart
24 september 2009 · 342 Inlägg

eplamojje skrev:
inga bilder tyvärr, har ett stort bekymmer!
Polyestern vill inte torka..har använt samma polyester hela tiden och nu vill den inte härda längre..
testade biltemas med och blandade den exakt å den torkar inte heller..förra året plastade ja när det va typ 2 plus å då funkade det...ja har t.o.m satt en byggfläkt i bilen och stängt igen alla hål så det blir skit varmt inne i bilen men torkar inte å heller...fattar inte vad som är fel...2 olika sorters poly å ingen torkar, funkade förra veckan när ja plastade höger sidan..

Ge fan i att köpa budget grejer då! wink

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
24 september 2009 · 1 171 Inlägg

ja har riktigt båtplast från båtfirma, kommer på 20 liters dunkar..har gjort av med en halv sådan och har funkat kanon... men nu ville det inte så ja provade med biltemas å det funkade inte heller..har även testat plastic padding å det gick bättre men deras poly är inte bra, blir hård å så men går inte slipa för då blir den som klister

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Happytart
24 september 2009 · 342 Inlägg

eplamojje skrev:
ja har riktigt båtplast från båtfirma, kommer på 20 liters dunkar..har gjort av med en halv sådan och har funkat kanon... men nu ville det inte så ja provade med biltemas å det funkade inte heller..har även testat plastic padding å det gick bättre men deras poly är inte bra, blir hård å så men går inte slipa för då blir den som klister

Vad är det som du försöker plasta?? Kan vara underlager som det reagerar med kanske...

eplamojje Billackerare/Billjudmontör
24 september 2009 · 1 171 Inlägg

ja plastar sidorna i skuffen, en sida är klar, den plastade ja förra veckan, blev kanon, har sågat ut till rören me så det är stelt så det räcker..men nu när ja skulle göra andra sidan blev allt knas..
å fleece har ju alltid funkat.....
ska låta det stå över helgen så vore det ju fan om det inte ska va torrt

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
henne_svenne
24 september 2009 · 668 Inlägg

Det kan inte vara att härdaren samlades i en klump när du blandade?  Jag kanske är åt helvete fel ute men jag har bara plastat två gånger pch var själv med om detta en av de ca 4-5 ggr jag blandade härdare och polyestern.
Mvh Henning

Chrysler Crossfire 3,2 "pappas pärla" (2003)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
24 september 2009 · 1 171 Inlägg

härdaren är ju väldigt rinnig så den blandades rätt lätt, testade att överdosera en gång men det gick inte heller..
det skulle inte förvåna mig om det har med luftfuktighet å göra...

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Twins Twins Bil & Plåt
24 september 2009 · 2 577 Inlägg

ser riktigt bra ut mojje, hur blev det med, psssssst...*viskar*..."Lacken"

Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
24 september 2009 · 1 171 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
ser riktigt bra ut mojje, hur blev det med, psssssst...*viskar*..."Lacken"

du har pm

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
julles Jag rullar med stil
24 september 2009 · 344 Inlägg

prova att ha värme där du plastar... har lite erfarenhet om det där.. håler på med modellflyg och vi har vara utrymen för plastning när det ska härda

Volvo v70 (2007)
RaggeNo1 Fotograf
25 september 2009 · 316 Inlägg

Jag tror med det har med luftfuktigheten att göra.. Köp några sådana där "torrbollar" som suger upp eventuell fukt i garaget. Finns olika luftavfuktare du kan bygga hemma med om du googl'ar.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
CarbonLoader Team Carkings
25 september 2009 · 2 300 Inlägg

Låter skumt....luftfuktigheten ska ju inte påverka så jäkla mycket om du t.o.m har fläkt i bilen.
Tror det har med fleecefilten att göra. Utan rätt filt så kan det uppstå reaktion mellan materialen. Polyester bildar ju värme vid härdning & är det fel slags fleece så kanske polyestern smälter & löser upp filten och därför härdar det inte.
Min erfarenhet iaf....=/
Hoppas det ordnar sig.

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
RaggeNo1 Fotograf
25 september 2009 · 316 Inlägg

Låter logiskt faktiskt. Är det inte samma filt som du använde innan Mojje?

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
25 september 2009 · 1 171 Inlägg

samma flecce som som högersidan som blev kanon..till och med samma bit..
men har nog hittat feler, körde ut bilen idag och plastade på nytt och efter en timme va det nästan torrt..
så det har nog med syret att göra...har plastat i garaget i 1 veckas tid så luften va nog inte så bra där inne...
så nu är ja på fötter igen smile

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
25 september 2009 · 1 171 Inlägg

Har kört in bilen i garaget igen och nu är polyestern sten hård! perfekt smile det har låst mitt jobb nästan hela..
veckan..så felet va helt enkelt luften, lite friskluft å det torkade på 2 timmar..så värme spelar ingen roll, det ska ha syre...då har man lärt sig nått nytt igen smile

Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
_DamnIt R1 driver!
25 september 2009 · 5 128 Inlägg

Skönt att det ordnade sig för dig smile

RaggeNo1 Fotograf
25 september 2009 · 316 Inlägg

Ja, köp "torrbollen" eller bygg en luftavfuktare så det inte är så fuktigt i garaget.

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
eplamojje Billackerare/Billjudmontör
25 september 2009 · 1 171 Inlägg

det är inte fuktigt i garaget. det är nog så att ja har plastat lite varje kväll i 1,5 vecka nu, så du ska veta va det har luktat..ja brukar ha ett fönster öppet för vädringens skull, men nu har ja möblerat om så fönstret är mer lätt tillgängligt så ja vågar inte ha det öppet med tanke på alla maskiner ja har..så luften har inte kunnat ta sig ut..så nu ska det plastat som fan så ja kommer ikapp smile smile

Ford Mondeo "Familjebilen" (2010)
Volkswagen Fox TDI "Foxy Star" (2007)
CarbonLoader Team Carkings
25 september 2009 · 2 300 Inlägg

Skönt & höra Mojje!
Har inte haft tid & kika utom ännu men kanske söndagkväll....är ni hemma då?

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang