6249
Sök

Ska börja praktisera under kurs, igår gick kursens företag (KFG) i konkurs, vad kan hända nu?

847 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
Hej.
Jag har länge varit sjukskriven från mitt arbete på Bilia Personbilar.
I maj hamnade jag i någon slags samverkan mellan Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen, så i början av juni skickade Arbetsförmedlingen mig på en kurs till ett företag som heter KFG.
Nu är teorin klar och jag har haft 2 veckor ledigt, på måndag ska praktiksökning påbörjat, men jag har tjuvstartat under ledigheten så ska på en intervju på måndag förmiddag.
MEN, så läste jag detta idag: http://www.sr.se/cgi-bin/ekot/artikel.a … el=2990667
Jag har haft mycket hjälp av dom och vi var 15 personer i min grupp..

Men vad händer nu? Kan ju varken nå försäkringskassan, arbetsförmedlingen eller KFG förens på måndag. Någon som råkat ut för samma sak? Eller som har liknande erfarenheter?

8 921 Inlägg
25 juli 2009
Händer nog inte så mycket mer än att du får börja på ett nytt ställe. Din ersättning kommer inte att påverkas av detta.

Fotograf på Tierp iDag

847 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
Händer nog inte så mycket mer än att du får börja på ett nytt ställe. Din ersättning kommer inte att påverkas av detta.

Nej ersättningen är jag inte orolig över. Snarare min arbetsträning/praktik, kan ju inte komma på måndag och säga på intervjun att jag söker praktik till en kurs ett företag som har gått i konkurs håller?

Sök