5196
Sök

Oljor som säljs på Speedparts, bra elr anus??

827 Inlägg
26 juli 2009
Trådstartare
ja sitter o håller på att best lite grejjer från Speedparts hemsida o tänkte köpa olja när ja ändå håller på.
men dom märkena dom har har jag ine hört talas om för...  "Helsyntetisk Misoil" och "Kendall GT-1 Full Synthetic"  ... är det bra grejjer??

tacksam för svar

2 021 Inlägg
26 juli 2009
Kendall ska väll tydligen vara ett bra märke, de andra har ja aldrig hört talas om.

6 851 Inlägg
26 juli 2009
Kendall oljan finns ju även på Jula.

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juli 2009
Undrar också detta då jag med går i tankarna på deras olja

Ps.  ska jag ha delsyntet eller helsyntet till min 9000?
Senast redigerat av ZonaX (26 juli 2009)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

1 867 Inlägg
26 juli 2009
Misoil är MISAB's egna märke, sägs vara bra grejer, men jag hade satsat på nåt känt som t.ex castrol.
Läs på www.misab.se för mer info om oljan.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

1 231 Inlägg
26 juli 2009
ahahaha på jula ? big_smile måste vara en bra olja xD LOL på den big_smile

7 283 Inlägg
26 juli 2009
Tigerofsweden skrev:

Spelar väl ingen roll var någonstans den säljs så länge som den uppfyller kraven för motorn som den ska användas i...
Jag lovar dig att dom som vet vad som ska kolla efter i en olja handlar oftast billigare än "svensson".

Förövrigt så slutade min gamla merca att dra olja när den fick olja ifrån LIDL, bra eller dåligt vet jag inte.
Dock lever bilen fortfarande.
Senast redigerat av Brains (26 juli 2009)

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juli 2009
Olsson-Aero skrev:
ZonaX skrev:
Undrar också detta då jag med går i tankarna på deras olja

Ps.  ska jag ha delsyntet eller helsyntet till min 9000?

Helsyntet smile

Trodde nästan det  tongue   Tack.

Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
26 juli 2009
Skulle hellre satsa på Amalie olja, om du hittar det.

Otroligt bra kvalité, den oljan du har till bilen brukar Top Fuel bilar köra med, så den pallar. tongue

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

164 Inlägg
26 juli 2009
Oljan som speedparts säljer under eget märke är riktigt bra, den kan jag rekommendera... och du som undrade om du ska ha halv lr hel syntet i din 9000... vad har du för olja i nu???? Har du kört på halvsyntet o häller på helsyntet så finns det risk för att bilen börjar läcka olja...

Xenoholic
2 559 Inlägg
26 juli 2009
Är det inte så att om man har kört länge på dålig, billig olja för att sedan gå över till en högkvalitativ olja så kan avlagringar o liknande släppa och om man otur sätta igen nån oljekanal?
Köpte själv Misoil helsyntet till min nu senast men har bara kört ca 50 mil på den o kan inte säga om de är bra eller inte. Men jag skulle aldrig hälla i nåt annat än helsyntet i nån av mina bilar.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Svetsare
3 150 Inlägg
26 juli 2009
wange_82 skrev:
Oljan som speedparts säljer under eget märke är riktigt bra, den kan jag rekommendera... och du som undrade om du ska ha halv lr hel syntet i din 9000... vad har du för olja i nu???? Har du kört på halvsyntet o häller på helsyntet så finns det risk för att bilen börjar läcka olja...

Ingen aning  :S  Kört denna oljan max 600 mil.  Borde jag ta delsyntet då?

Bonntrimmare
620 Inlägg
26 juli 2009
du som bor såppas nära alvhem borde ju åka dit till lanthandeln å köpa olja dom säljer på lös liter ruskigt billiga är dom i jämförelse med vanliga olje försäljare typ 61kr litern är den dyraste oljan dom har, samma olja kostar 169kr litern på statoil :-s

Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till
StreetPerformance
SpecialSvarv

1 210 Inlägg
26 juli 2009
Tigerofsweden skrev:

Haha ja du snacka om att överhuvudtaget inte veta nått om de du pratar om..
Har du bytt olja på din bil själv nån gång lr är de bara service verkstan som gör de wink tongue

www.klockren.nu
476 Inlägg
27 juli 2009
Kendall är bra grejer, har en del bekanta som kör dragracing på den oljan..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

106 Inlägg
4 augusti 2009
speedparts är alltid anus,hoppas dom konkar!!!!

www.klockren.nu
476 Inlägg
4 augusti 2009
saab_lejf skrev:

What´s your story? tongue nyfiken...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

106 Inlägg
4 augusti 2009
FordeveR skrev:
saab_lejf skrev:

What´s your story? tongue nyfiken...

dom är dryga i växeln å skiten dom skickar kan delas upp i flera omgångar med följden att man får betala frakt flera ggr,sen tar d världens tid innan skiten kommer..sen kan d stå på deras hemsida att en sak finns på lager å när man ska beställa så finns den inte hemma allafall..skitföretag helt enkelt,tänker aldri mer köpa en pinal på d stället..

Svetsare
3 150 Inlägg
4 augusti 2009
Frågar igen  smile    Borde jag köra på delsyntet i saaben?

Sök