* 2-vägs system * Impedans: 4ohm * Midbas: 165mm (6.5") * Diskant: 2.54" (1") Dome * Separat delningsfilter 12 Hi / 6 Lo dB/oktav * Max rek. slutstegseffekt: 200W Peak * Max rek. slutstegseffekt: 40-150Wrms * Känslighet: 88dB * Frekv.omf: 35Hz-21kHz För bästa effekttålighet bör systemet delas vid HP 60Hz 12dB/Oktav * Galler medföljer
Köra 4 par på mitt Rockford steg ! alltså 2 par per kanal så man kopplar det till 1 ohm på mitt Rockford T8002
En liten fråga..hur skall du få kopplingen till 1ohm, om var kitt är på 4ohm och du ska ha 2kitt/kanal? Jag får det till 2ohm/kanal.
4 st 4 ohm blir väl 1 ohm! lr har jag fel?
Ja, om du lägger 4st på en kanals. men 8002 är väl 2 kanals steg och du skall ha 2kitt/dörr, alltså 2 midbasar och 2 diskanter/dörr? eller skall du ha 4st 6½"/dörr?
En liten fråga..hur skall du få kopplingen till 1ohm, om var kitt är på 4ohm och du ska ha 2kitt/kanal? Jag får det till 2ohm/kanal.
4 st 4 ohm blir väl 1 ohm! lr har jag fel?
Ja, om du lägger 4st på en kanals. men 8002 är väl 2 kanals steg och du skall ha 2kitt/dörr, alltså 2 midbasar och 2 diskanter/dörr? eller skall du ha 4st 6½"/dörr?
Jodå det funkar.....men jag kan inte garantera kvalitén, men med tanke på att du skall ha fyra kit i dörrarna så tror jag inte att det är vad du är ute efetr
Jodå det funkar.....men jag kan inte garantera kvalitén, men med tanke på att du skall ha fyra kit i dörrarna så tror jag inte att det är vad du är ute efetr
ok men ge tips på ett bra framsystem som passar in till mitt steg?
Alltså det har inte med högtalarna att göra i detta fall utan belastningen på steget. Ju hårdare man belastar ett steg ju sämre rent kvalitétsmässigt blir det.
Alltså det har inte med högtalarna att göra i detta fall utan belastningen på steget. Ju hårdare man belastar ett steg ju sämre rent kvalitétsmässigt blir det.
ok men om jag endast ska ha ett kit? vilket kit skulle passa mitt steg?
Har ej hört kombinationen, men det kan nog dunka på ganska så bra, så länge det får en vettig installation som alltid är viktig. Ang. framsystem så kan jag ej ge dej råd om Kicker QS65 då jag ej hört dem. Jag vet ej om det kan ersätta 2 kitt från KS serien då det gäller partyljud..
Det bästa, om det just är Kicker du undrar över, är att du ringer, mailar eller skickar PM till dB-Akuten (Björn) om rådfrågning ang. deras produkter. Han kan dessa saker och har antagligen testat mest här inne på just Kicker saker.