Har haft ett steg som jag lånat ut till brorsans flickvän som han funderade på att köpa. Men han fick lämna tillbaka det då han aldrig betalade. Nu när jag skulle koppla in det såg jag att det fattades en massa grejor ifrån steget. 4 skruvar och även en "Plint" i lågnivåingången. Denna måste han "råkat" fått med sig i sin lågnivå då dom går att dra ut, om man använder lite våld.
Här är en bild
Detta är väl jorden i lågnivån och vad jag såg gick denna ihop med den andra lågnivåkabels jord i steget. Me kan jag då ta och dra ut en kabel ifrån steget och löda fast den i lågnivån om jag skalar bort höljet och sedan löda fast den i steget? eller kan jag bara sätta ihop kablarnas jord med varandra?
Senast redigerat av luunggan (27 juli 2009)
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Såvitt jag vet så skall denna ha kontakt med bleck i en sockel som sitter ner i kretskortet.
Stämmer, jag som förklarade luddigt. Men sockeln som den sitter ihop med instucken ser även ut att sitta ihop med den andra kabelns kontakt, så tror du att det går att löda ihop en kabel mellan lågnivåkablarna så att den ena utan kontakt skickar in signalen igenom den andras kontakt.
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Beroende på hur sockeln ser ut så kanske du kan löda fast den mot blecket igen. Jag har sett slutna och öppna socklar...
Men denna sak ska då alltså inte gå att ta ut, den ska vara fastlöd?
Här är en till bild på hur det ser ut inuti. Fast jag gjorde pilen på fel sockel, det är den andra långa precis under den sockeln.
Men om jag nu tar och löder ihop denna sockel med den på det andra parets lågnivå inne i steget borde det väl fungera bra då jag ändå använder lågnivåsplit för att få ljud in i alla 4 kanaler.
Senast redigerat av luunggan (27 juli 2009)
//snoddas
tror de ska gå å bygla de.. är inte helt hundra..men har som fört mig att de är gemensam jord ... har du testa köra utan den?
Nej har inte testat utan, men det borde ju inte fungera då den inte får någon jord.
Men jag tycker också att det borde gå att sätta den till det andra parets jordplint, jag kommer ju ändå som sagt bara köra med en lågnivå och splita den innan steget till 2 par, så den ända skillnaden borde ju bli att jorden på den lågnivåkabeln splittas först i steget medans dom andra gör det utanför. För det blir ju samma signal på båda lågnivåingångarna.
//snoddas