Är det öppet luftfilter som gäller då, eller sportavgassystem? Vill inte ha ett störigt surrande när man kör fortare, utan bara vid lägre varv, när man trycker på lite Ökar även insatsfilter insugsljudet nämnvärt?
Det är lite som att du vill få din stereo att låta mycket när du spelar lågt... det är liksom inte så det funkar.
Det enda du kan göra är att montera en anordning som släpper avgaserna förbi avgassystemet när du gasar lite. Exempelvis en 60mm WG som du låter stå öppen på lägre effekter och som stänger när du gasar på. lite bakvänt men men...
Jag hade valt att göra tvärt om att dra upp WG:n med vaccum, alltså att den brölar när du belastar motorn oavsett varvtal men är stängd när du inte gasar om på motorvägen tex.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är lite som att du vill få din stereo att låta mycket när du spelar lågt... det är liksom inte så det funkar.
Det enda du kan göra är att montera en anordning som släpper avgaserna förbi avgassystemet när du gasar lite. Exempelvis en 60mm WG som du låter stå öppen på lägre effekter och som stänger när du gasar på. lite bakvänt men men...
Jag hade valt att göra tvärt om att dra upp WG:n med vaccum, alltså att den brölar när du belastar motorn oavsett varvtal men är stängd när du inte gasar om på motorvägen tex.
Att få motorn att låta lite mer vid full belastning är det jag är ute efter, vad jag INTE är ute efter är att den ska låta mer när man varvar lite (3500-4000 rpm, på t.ex. motorväg).
Det är lite som att du vill få din stereo att låta mycket när du spelar lågt... det är liksom inte så det funkar.
Det enda du kan göra är att montera en anordning som släpper avgaserna förbi avgassystemet när du gasar lite. Exempelvis en 60mm WG som du låter stå öppen på lägre effekter och som stänger när du gasar på. lite bakvänt men men...
Jag hade valt att göra tvärt om att dra upp WG:n med vaccum, alltså att den brölar när du belastar motorn oavsett varvtal men är stängd när du inte gasar om på motorvägen tex.
Att få motorn att låta lite mer vid full belastning är det jag är ute efter, vad jag INTE är ute efter är att den ska låta mer när man varvar lite (3500-4000 rpm, på t.ex. motorväg).
koppla en slang från övre anslutningen till precis före ditt gasspjäll. och montera en fjäder som motsvarar mottrycket i ditt avgassystem.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det är lite som att du vill få din stereo att låta mycket när du spelar lågt... det är liksom inte så det funkar.
Det enda du kan göra är att montera en anordning som släpper avgaserna förbi avgassystemet när du gasar lite. Exempelvis en 60mm WG som du låter stå öppen på lägre effekter och som stänger när du gasar på. lite bakvänt men men...
Jag hade valt att göra tvärt om att dra upp WG:n med vaccum, alltså att den brölar när du belastar motorn oavsett varvtal men är stängd när du inte gasar om på motorvägen tex.
Att få motorn att låta lite mer vid full belastning är det jag är ute efter, vad jag INTE är ute efter är att den ska låta mer när man varvar lite (3500-4000 rpm, på t.ex. motorväg).
Funkar detta verkligen på sugmotorer? Det är väl iallafall inte tänkt att användas så?
Jodå, det är precis så en Wastegate är tänkt att fungera. Dock är det inte riktigt för ljudets skull som de flesta använder en Wastegate
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Funkar detta verkligen på sugmotorer? Det är väl iallafall inte tänkt att användas så?
Jodå, det är precis så en Wastegate är tänkt att fungera. Dock är det inte riktigt för ljudets skull som de flesta använder en Wastegate
Har alltid kopplat samman wastegate med turbo, men kanske hade fel där?
Precis, men funktionen är exakt den samma för din del. Skyffla förbi avgaserna utanför ordinarie färdväg.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Jodå, det är precis så en Wastegate är tänkt att fungera. Dock är det inte riktigt för ljudets skull som de flesta använder en Wastegate
Har alltid kopplat samman wastegate med turbo, men kanske hade fel där?
Precis, men funktionen är exakt den samma för din del. Skyffla förbi avgaserna utanför ordinarie färdväg.
Kom att tänka på en sak nu, kommer övergången från "mycket" till "lite" ljud vara successiv, eller kommer det plötsligt börja låta mycket mer (odämpat) vid ett visst avgasflöde (t.ex. lite under fullgas)?