4170
Sök

Funderingar på att göra saaben (9-5 kombi ) bakhjulsdriven

\m/
18 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
som rubriken lyder så funderar jag på att göra en saab 95 kombi 00´ bakhjulsdriven. jag har en bmw m5 99´ som är inköpt där drivlina är ok. finns det en sportmössa att grejerna funkar på saaben (med lite modds) ?? någon som har haft samma ide som jag?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 juli 2009
med lite modds lät som att stoppa huvudet i sanden tongue ... tror det blir ett helvetes moddande då inget finns på saaben förutom nånstans att stoppa motorn..
Senast redigerat av azid (28 juli 2009)

2slow

Reservdansk
6 271 Inlägg
28 juli 2009
Det är inte sådär bara... roll
Kardantunnel, bakaxel, bakaxelupphängning, stödlager, bygga om torpedväggen för växellåda, spakställ, motor, reggning, framvagn, lite sånt där...

Har sett en RWD-Saab här på Garaget, och då tog han hela bottenplattan från en BMW och svetsade på Saaben.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 juli 2009
Du får ju kapa och klistra en del i karossen och bygga en helt ny bakvagn men visst faen går det.

Det finns ju både 900:or av båda generationer och 9-3:or av gamla slaget som är bakhjulsdrivna och dessutom en 9-5 under konstruktion.

Han som bygger 9-5:an bygger ju med BMW-delar så om du frågar han så har han nog lite tips.

Sök i forumet efter 9-5 TCR.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

164 Inlägg
28 juli 2009
tror själv att det är lättare att bygga en motorbåt av saaben.... känns så iaf.

Sök