5744
Sök

Går det att fixa en trasig DVD/CD Skiva?

Colaberoende
1 219 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
Våran lilla dotter har kommit på hur kul det är att leka med Dvdspelaren och även luckan till dvdluckan till datorn och har nu repat en film som köptes i fredags.

Går det på något sätt laga till den så man kan dra en backup i datorn eller är det kört?

Det är inga djupa repor men det är 2 kapitel som den inte läser.

Vore kul att få höra om någon har lyckats med att finslipa plasten som finsn på skivan och lyckats få igång en skiva igen eller om det är så surt att man får köpa om filmen igen.

Mvh. Ena

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 juli 2009
pröva diverse repborttagningsmedel, finns på clas ohlson t.ex.

511 Inlägg
29 juli 2009
annars kan du prova med skoputs medel.Du gnider in skiva in skoputsmedel låter det vara där ca en minut sen tar du ett blött toalett papper och torkar bort ALLT överflödigt,och sen tar du ett torrt wc papper och tar bort vattnet,låter det torka sen borde skiva funka

?

VW-nörd?
4 332 Inlägg
29 juli 2009
WC papper repar iof skivan ganska hårt tongue
Bättre att använda något som inte repar, tex polertrassel/trasor, antistatdukar (har väl alla hoppas jag) med mera.

511 Inlägg
29 juli 2009
Mortalis skrev:
WC papper repar iof skivan ganska hårt tongue
Bättre att använda något som inte repar, tex polertrassel/trasor, antistatdukar (har väl alla hoppas jag) med mera.

har man mjukt papper går det nog bra,åtminstone för mig.Bara 1 skiva har jag inte fått ock funka

?

Sök